Stram styrelageret akkurat sånn at du kjenner det begynner å bli motstand i skruen og fest stemmet med anbefalt moment.
Etter min erfaring gir dette for lite forspenning i lageret. Men det er et greit utgangspunkt for "vegg-metoden": Sett sykkelen med framhjulet mot en vegg. Hold den mest følsomme hånda di rundt toppen av styrelageret og opp mot styreframspringet slik at du kan kjenne evt. radiell bevegelse i styrerøret. Skyv sykkelen mot veggen med andre hånda. Kjenner du bevegelse i styresystemet, stram forpennings-skrua en halv runde og gjenta prosedyren til du ikke kjenner bevegelse. Da fester man framspring-skruene med angitt moment.
Kvalitets-sikring kan utføres ved "look Ma, no hands"-metoden. Sykle bortover rett og plan vei uten andre trafikanter. Slipp kontrollert styret og fortsett å sykle i noen sekunder. Begynner forhjulet/styresystemet å vibrere så har du fremdeles slark. Tilbake til vegg-metoden. Ellers er alt OK!