Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Har GT en bra stisykkel?

Har GT en bra stisykkel? #931003 29/04/2010 18:20
C
chrism Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
C
Heisann!
Jeg vet ikke om dette er riktig kategori å poste i, så beklager hvis den er lagt feil.

Jeg er på utkikk etter en fulldempet stisykkel, og gjennom min gamle sjef får jeg gode priser på GT-sykler. Jeg har selvfølgelig vært innom http://www.gtbicycles.com og sett, men jeg har ikke veldig mye peiling på sykler, så jeg vet ikke hva som det beste alternativet for meg. Eller om GT faktisk er det jeg burde satse på. Etter litt søking rundt på forumet så virker det ikke som at så veldig mange sykler på GT

Jeg er ute etter en fulldempet stisykkel, til å sykle i marka rundt Oslo med. Jeg har også lyst til å stille opp på et par ritt (vet ikke enda hvilke, men sikkert ikke for tekniske). Jeg ser også at mange liker godt å ha mulighet for å låse demper(e) fra styret, og det er en ide jeg umiddelbart tenner på.

Jeg føler at min smertegrense for hva jeg vil betale for en sykkel er rundt 20-25 000. Noen som har noe tips til hvilken GT-sykkel jeg burde gå for (HVIS jeg da burde gå for GT)?

Re: Har GT en bra stisykkel? [Re: chrism] #931008 29/04/2010 18:25
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C
May the Force be with you

Evt. en Sanction?

Re: Har GT en bra stisykkel? [Re: Cerberus] #931158 29/04/2010 20:46
skibum Offline
Besatt
Besatt
Det er ingen grunn til å ikke gå for GT, de har mange veldig gode stisykler.

Sensor 1.0 ser ut som en sykkel som passer til dine kriterier, nok vandring for det aller meste av stisykling, men i tillegg så er den ikke så langbeint at det er noe problem å ta den med på et ritt eller 5.
Marathon er en annen som kan være aktuell, 120mm foran og 100 bak mot sensors 120 foran og bak.

Får du bra priser, bør det være et relativt lett valg. Forøvrig har GT'er som har vært testet i bladet terrengsykkel fått skryt for sitt demperoppheng og hvor bra dette tråkker, og dette har vært relativt uforandret de siste årene.

Lykke til med sykkelvalg ICON_SMILE

Espen

NOTS!
Re: Har GT en bra stisykkel? [Re: chrism] #931184 29/04/2010 21:09
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Med sine 15,5kg blir Sanction 1.0 for tung til å brukes i ritt, men jeg har stor tro på den som sti og topptursykkel. Hammerschmidt og gode greier.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Har GT en bra stisykkel? [Re: chrism] #931266 30/04/2010 03:29
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: chrism
Heisann!
Jeg vet ikke om dette er riktig kategori å poste i, så beklager hvis den er lagt feil.

Den hadde nok passet bedre i Deler-kategorien ICON_SMILE
Sitat: chrism
Jeg er ute etter en fulldempet stisykkel, til å sykle i marka rundt Oslo med. Jeg har også lyst til å stille opp på et par ritt (vet ikke enda hvilke, men sikkert ikke for tekniske). Jeg ser også at mange liker godt å ha mulighet for å låse demper(e) fra styret, og det er en ide jeg umiddelbart tenner på.

Låsing skal du nok ikke ha så altfor mye bruk for med riktig teknikk. Med dagens bakhjulsoppheng (og da spesielt GTs) er det ikke store problemet med gynging. Det blir alltid litt, men det merker du kun fordi du ser på at demperen beveger seg et par millimeter. ICON_WINK

Skibum har gode forslag til modeller som passer dine kriterier. Enit med Ripen om at en Sanction blir for grov. I Oslo-marka holder det stort sett med 120-140mm vandring for å forsere de fleste stier.

Lykke til med kjøp!

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Har GT en bra stisykkel? [Re: baronKanon] #931283 30/04/2010 05:44
skibum Offline
Besatt
Besatt
Jeg glemte det viktigste her, dra i en butikk og prøvesitt/prøvesykle de modellene som er aktuelle. Det viktigste når du er i det segmentet sykler som du titter på, er at geometrien passer deg bra!

Espen

NOTS!

Moderator  support