Vil kanskje være ufint å gjøre denne til sticky???
og det er?
Å ja, ikke et spark til deg altså. Men det har vært diskusjon om tråder, som kommer opp gjenntatte ganger, kan gjøres til sticky. Dvs. at de blir stående fast øverst på listen av tråder.
Var innom bikeshop i dag. Flere ansatte som styra rundt. Fikk god hjelp til det jeg skulle ha ihvertfall. De har det nok noe hektisk nå i vårinnspurten.
Jeg var også innom butikken her en dag. De ansatte har tydeligvis svært mye å gjøre. De løper nesten ned hverandre i det de flyr frem og tilbake med bestillingsskjemaer for å finne varer. Telefonen ringer uavbrutt, og det er nok desverre slik at de ikke har bemanning til å ha en egen telefonkis som sitter og besvarer spørsmål i hytt og vær.
Jeg fikk hjelp i butikken deres av en hyggelig fyr som fant frem det jeg trengte. Jeg var også vitne til at en annen ansatt besvarte telefonen ved en anledning. Slik jeg forsto ut fra det jeg overhørte var det et rimelig BS-spørsmål om en sykkel i forhold til en annen. (Med BS så mener jeg type "hvilken sykkel er best av A til 5k og B til 10k"). I det øyeblikket telefonrøret ble lagt på startet den å ringe igjen. Jeg tror nok de ansatte får en del av denne typen spørsmål som er litt merkelige, og at det kan være grunnen til at de prioriterer bestillinger fra nettbutikken fremfor telefonsamtaler. Det skal likevel nevnes at spørsmålet i dette tilfellet ble besvart høflig og saklig.
Moralen er vel den samme som før: Forlanger man eksepsjonell service og god oppfølgig er det din favoritt-LBS som gjelder, men da koster det også litt mer enn hos ymse nettbutikker.
Er jo ørten tråder fra før om Bikeshop her på forumet så gidder ikke starte en ny.
Noen som har bestilt derfra og betalt med VISA i går ettermiddag eller i dag?
Skulle slenge inn en bestilling på en Ionos hjelm og en kjedekutter, brukte dama sitt kort (bursdagsgave ). Fikk om betalingsskjermen hvor man taster inn kortinfo osv og til slutt der hvor man taster inn koden fra kodebrikka. Trykket på OK én gang og ventet. Ved tidligere anledninger blir man da sendt tilbake til bikeshop.no hvor man ser en bekreftelse. Men denne gangen skjedde det ingenting før etter mange minutter, da fikk jeg opp handlekurven igjen og det stod at det hadde oppstått en feil og vennligst prøv å betal igjen. Prøvde på nytt i dag tidlig med mitt eget kort, men det samme skjedde igjen!?
Når jeg logger inn for å se om ordren(e) ligger der så gjør de ikke det, virker altså som om de ikke har fått ordren min, MEN ALIKEVEL ER BELØPET TREKT/RESERVERT FRA BÅDE MIN OG KJERRINGA SIN KONTO!?!?
Sendte mail i går og i dag, men så klart ikke fått svar, får prøve å ringe i morra. Første negative opplevelse med Bikeshop for min del gitt....
Re: Bikeshop.no NYE PROBLEMER
[Re: Skoje]
#95899203/06/201017:25
Har nylig hatt samme opplevelse. Registrerte ordre, beløp reservert konto, men ingen ordre registrert. Etter et par dager forsvant beløpsreserveringen. Gjentok kjøpet en gang til og det samme skjedde. Tok en telefon til BS og fikk prate med en hyggelig kar som kunne fortelle at ordrebekreftelser gjøres manuelt og at det i mitt tilfelle hadde skjedd en glipp og ikke blitt gjort. Han ordnet alt mens vi satt i telefonen. Gikk inn og sjekket ordrehistorikk etter samtalen og alt var ok. To dager etter lå varene på posten.
Det kan være vanskelig å komme gjennom på telefonen. Epost blir besvart, men ikke alltid så kjapt. Dette er det eneste jeg har å utsette på BS. Har hatt et par reklamasjonssaker med dem nylig som de har behandlet på best tenkelige måte. Bortsett fra den siste glippen har de alltid levert kjapt.
Dette firmaet, eller enkeltmannsforetak som det er, virker å være helt ute å kjøre når det gjelder kundeservice og pålitlighet nå. Jeg har holdt i 2 uker for å få tak i dem nå, både ringt til butikken, og til Daglig leders mobil uten å få svar, og tar de telefonen lover de å sjekke ut saken og ringe opp, men de farre med løgn hver gang.
Det er vel bare ett tidsspørsmål før FBI ellet Tv2 "hjelper deg" vil jeg tro. Saken min gjleder reklamasjon på innlevert kostbart utstyr.
[Re: misc]
#96483411/06/201016:06
Jeg har og prøvd å få kontakt med de angående en reklamasjon, har prøvd nå i over 4 uker uten å få kontakt, har sendt de flere mail og prøv å ringe de utallige ganger men uten respons, så de har mistet meg som kunde.
Det var dit jeg dro den også misc, jeg truet med Tv2 hjelper deg, og da fikk jeg endelig den hjelpen jeg skulle ha etter en reklamasjon. Det tok 1 måned og 6 dager fra jeg sendte den reklamerte varen til de til jeg fikk en ny.
Skal aldri handle der mer iallefall, men mulig jeg har vært uheldig...
Sitter selv og venter på refundering av fraktutgifter jeg hadde i forbindelse med tilbakesending av en feillevert del. Riktignok bare 65,- kroner, men 65,- kroner jeg ikke er interessert i å betale for at en butikk har driti seg ut, spesielt når varen ikke kostet mer enn 150,- kroner. Har sendt dem FEM mail der jeg pent ber dem sende meg pengene i retur eller i det minste bekrefte at de har fått mailen. Ikke ett eneste ord har jeg fått i retur. Det er vel snart to måneder siden første forsøk på korrenspondanse.
Denne behandlingen av meg som kunde synes jeg er er en vits. Skal det bagatelliseres fordi summen er liten? Ikke pokker om jeg legger en krone til ned i den butikken. Dersom de ikke evner å drive som nettbutikk får de heller stenge webshop'en sin. Bruk heller penga i en butikk som har respekt for alle sine kunder, også de som handler på nett. Takk for meg, Bikeshop!
Jeg var på vei til å sende en mail til daglig leder for Bikeshop selv, men etter å ha lest på forumet her så gidder jeg ikke. Har bestilt varer for mange tusentalls kroner der, og stort sett gått bra, men i det siste har det vært mye rot. Kundeservicen er helt grusom, ingen som svarer på mail, og kom heller ikke igjennom på telefon. Hvis du ber dem om å endre på en ordre via mail, og ber om tilbakemelding om det lar seg gjøre, får jeg aldri noen tilbakemelding. OM ordren faktisk blir justert, er da et terningspill.
Synd at de har lyst å grave sin egen grav på denne måten. butikken har bra utvalg og gode priser, men hva hjelper det når alt i kundebehandlingen er brae rot?!
Styr unna!
[Re: Joffe]
#97841202/07/201011:41
de har nok blitt litt offer for egen sukess, og det bør de selvfølgelig ta konsekvensen av.
Når de holder så lave priser som de gjør, så vil det ofte gå ut over noe. Nå er de nok helt på grensen av kapasitet, og da vil de områdene de behersker dårligst plutselig flyte til overflaten og dominere.
Se f.eks hva som har skjedd med posten når plutselig skoleleie fjortiser skal stå for logistikken. Når ikke alt lenger går på skinner, er det ingen proffesjon til å håndtere problemene.
Gi Bikeshop en liten 'ordretørke' så de får ta inn restansene sine Jeg ønsker alle norske aktører lykke til med vell utført jobb. Akkurat nå kan det dog virke som Bikeshop behøver det mer enn noen
Noen ganger havner de selv i uføre fordi leverandørene putler og lyger om egne lagertall. Det er selvfølgelig salgsleddets ansvar å ikke overselge, men ofte gjøres dette i god tro...Da selvfølgelig spesielt dem som ikke selger fra eget lager.
Jeg fikk bra service på mail for en uke eller to siden. Svarte etter få minutter, og det seint på kvelden. Vedkommende sa det gikk hett for seg med overtid for tiden da jeg roste han for service seint på kvelden. Posten derimot rota det jo selvsagt til med pakken, men Bikeshop var ryddige.
[Re: tron]
#98005605/07/201019:00
Kan det se ut til at også Bikeshop innser at de har tatt seg litt vann over hodet i det siste, siden de nå søker etter både butikkmedarbeider og verkstedsmedarbeider.....?
La inn en bestilling hos bikeshop for halvannen uke siden. Alle artikler var da på lager. Når jeg sjekker status etter to dager er en av artiklene plutselig utsolgt, og står med rød dato (usikker levering) 11.08.2010. Alle andre vare står med grønn dato (bekreftet leveringsdato) men på denne står det alltid dagens dato, den endrer seg hver dag, og det er like kjipt hver dag jeg er inne for å se om varene er sendt.
Om varene som er på lager ikke er sendt iløpet av uken får jeg gjøre ett forsøk på å komme i kontakt med de, hvis ikke risikerer jeg vel at jeg må vente frem til 11.08.2010 før noe blir sendt?
Jeg bestilte noe greier for noen uker siden. Dagen etter var det tomt for den ene delen, noe jeg tenkte var fordi de også selger direkte fra butikk. Jeg sendte en mail og sa at de kunne slette den delen fra ordren og sende resten, og fikk raskt svar om at den blir sendt "i morra". Etter det gikk det som normalt.
De har svart innen rimelig tid på epost når jeg har lurt på noe.
Jeg bestilte en trøye og noen slanger derfra 10. april i år, og har fortsatt ikke fått noe. Har vært i kontakt med bikeshop flere ganger per mail, der de sier at varen bør komme i løpet av neste uke eller før helgen, men det kommer aldri noe.
Men dette gjelder åpenbart ikke for alle. Bruttern bestilte samme trøye derfra i forrige uke, og han fikk den i dag, så det er mulig de har noe i mot meg som person, he he:)
Jeg bor 15 minutter unna Bikeshop, så de ble et naturlig stoppested når jeg skulle ut og shoppe etter landeveissykkel i dag.. De bærer fortsatt preg av at de har "for mye å gjøre", fikk litt for god tid til å kikke rundt før jeg fikk noe hjelp, så jeg dro videre... Men i alle andre butikker i området var selgerne langt mer opptatt av carbon enn geometri, hjul, pris eller noe som helst.... Så til slutt dro jeg tilbake til Bikeshop, da jeg visste at de hadde noe på lager som jeg ville se på.. Jeg fikk hjelp 3 minutter etter jeg kom inn døra, god hjelp vil jeg legge til, prøve sykling og full tilpassning...og jammen fikk jeg ikke en litt ekstra god pris også, og noe småtterier med på kjøpet:-) Så ca kl 13.00 i dag var jeg den lykkelige eier av en Storck, som nå har trillet 8 mil:-)
Jeg syns det er kjipt at såpass mange har dårlige opplevelser med Bikeshop, personlig har jeg kun positive erfaringer, men jeg har jo da også kun handlet der over disk..