Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Cleats....nye sko, funker dårlig - tips?

Cleats....nye sko, funker dårlig - tips? #929471 28/04/2010 07:32
R
Rparker Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
R
Nye MTB sko fra Northwave, glinsende hvite og kule! Kjøpte cleats i går, ser når jeg kommer hjem at de er av typen multi release fra Shimano. Ikke planlagt og ikke hatt det tidligere, men tenkte at det funker sikkert bra også.

Spørsmål, fungerer de dårlig sammen med XT pedaler eller er det sånn at det blir "slark" følelse siden de er såkalte mulit release? Jeg strammet pedalene så voldsomt at jeg klarte å skru istykker hode (URGH!!) på ene strammeskruen uten at det hjalp nevneverdig på slark følelsen. Passer ikke sammen, eller er det sånn at det blir mer bevegelse siden selve cleat'n er tynnere i matrialet i front og da skaper denne bevegelsen jeg ikke takler?

Dette er noe jeg ikke har brukt tid til å tenke så mye på kjenner jeg, og derfor ingen kunnskap. Men tar gjerne tips hvis noen har erfaringer her. Jeg ligger an til å løpe å kjøpe noen gode gamle uten multi release, akkurat nå forbanner jeg multi release og tror at det er her problemet ligger.

Tips?

Re: Cleats....nye sko, funker dårlig - tips? [Re: Rparker] #929550 28/04/2010 08:59
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ta cleatsa fra de gamle skoa og se om det fikser problemet!

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Cleats....nye sko, funker dårlig - tips? [Re: Garpen] #929578 28/04/2010 09:38
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Multirelease er sikkert problemet.
Har slike på jobbsykkelskoa og pedalene løser ut bare det blåser litt på tvers. Udugelig rett og slett.

Kjøp eller SM-SH51 (enveisutløsende) og slakk litt på strammeskruene.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.

Moderator  support