|
Re: Så er vi i gang igjen- syklister vs andre
[Re: Ivarh]
27/04/2010 07:00
|
Kjeserud
Avhengig
|
Avhengig
VILLMANN! (Klarte ikke la vær)
Godt å se at rittledelsen ihvertfall går over og forbi hva man kan forvente.
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
|
|
|
[Re: Kjeserud]
27/04/2010 07:04
|
ELO73
Ivrig
|
Ivrig
Sikker på at det ikke er Wilmann de mener?
|
|
|
[Re: ELO73]
27/04/2010 07:14
|
Kjeserud
Avhengig
|
Avhengig
Sikker på at det ikke er Wilmann de mener? snøft snøft snøft
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
|
|
|
27/04/2010 07:16
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Jeg vil forøvrig oppfordre alle til å be Trygg Trafikk og Politiet om å komme på banen med informasjon om hvem som har hvilke rettigheter og at syklister i veibanen på ingen måte er fritt vilt, uansett om vi sykler to i bredden eller har en gang-sykkelvei ved siden av oss. Kari Sandberg i Trygg Trafikk kjenner jeg som en særdeles oppegående dame. Hun sitter også i styret i Flåmbanen og Oslotrikken og har vært generalsekretær i Skiforeningen. Hun er nå direktør i Trygg Trafikk og lytter kanskje til bekymrede syklister som synes trusselbildet begynner å bli vel voldsomt. http://www.tryggtrafikk.no/w/Nyheter_og_presse/Pressekontakter/
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
27/04/2010 07:21
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
NÅ ER DET PÅ TIDE AT DISE PSYKELISTENE (TOK DERE DENN?) TAR TIL VETTET OG KJØPER SEG BIL SÅNN AT DET GÅR ANN OG FERDES TRYKT TIL JOBBEN FOR OSS ANDRE SOM IKKE RISSIKERER LIVET VÆR DAG I TRAFFIKKEN FOR Å KOMME FORTEST MULIG FRAM. DEM HAR IKKE KONTROLL FOR FEM ØRE OG SÅ REKKER DE TUNGE OG VISER FINGERN NÅR DEM IKKE FÅR KOMME FORRAN I KØEN OG SÅ SNIKER DE PÅ RØDT LYS. JEG FÅR SÅ LYST TIL Å TA DEM MED DØRA OG TVINGE DEM I GRØFTA OG DUSJE SPYLEVESKE PÅ DEM MEN JØR JEG DET SÅ ER DET VEL JEG SOM BLIR DØMT. OGSÅ HAR DEM SYKKELSTIER TIL MANGE MILLIONER KRONER SOM DE IKKE VIL BRUKE. NEI FORBY ALL SYKLING PÅ VEI OG LA DEM BARE HOLDE PÅ PÅ EN SYKKELBANE SIER NÅ JEG.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
27/04/2010 07:23
|
Dan
More than words
|
More than words
Perfekt sammenfatning! Nå slipper jeg å lese flere nettavisdebatter. 
|
|
|
[Re: Dan]
27/04/2010 07:46
|
mortys
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
jeg blir bare så oppgitt 
I am not crazy; my mother had me tested.
|
|
|
[Re: Dan]
27/04/2010 08:24
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Perfekt sammenfatning! Nå slipper jeg å lese flere nettavisdebatter. Aldeles ikke! Fullkommen urealistisk med så få skrivefeil. Martin
|
|
|
[Re: ELO73]
27/04/2010 08:32
|
P_Dalen
Veteran
|
Veteran
Sikker på at det ikke er Wilmann de mener? Wilmann...?
|
|
|
[Re: P_Dalen]
27/04/2010 08:55
|
nybruker
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Faen dere er rare, finnes det ikke selvkritikk blant dere? Er det virkelig utenkelig at noen syklister oppfører seg som idioter? Det burde da ikke være noe tvil om at syklisten i denne saken er en stor drittsekk, man kjører da ikke ned noen for så å ikke stoppe! Jada, vi er alle enige om at det finnes mange idiotiske bilførere, men det unnskylder da ikke idiotiske syklister. Dere sitter og hyler hver gang noen kritiserer syklistene, men hvis en syklist gjør noe galt skal man liksom ikke snakke om det.. Ref: denne Senest på vei til jobb for i dag var det 3 syklister som "herja" rundt og lekte bilist og fotgjenger om hverandre. Det skaper bare irritasjon og usikkerthet. Og som noen sa det her i facebook debatten, eller var det en annen? ; "Hver tur på sykkel er et ritt" eller noe i den duren, kanskje det ligger noe i den mentaliteten, at dere ligger der og leker rittsyklister og driter i de som måtte ligge bak. Virker som det er litt for mange oppblåste egoer som triller rundt på to hjul! Ser dette ble et ganske så hissig innlegg, men jeg måtte bare får det ut. Selvsagt er ikke dette skrevet til alle, men noen av dere burde føle seg truffet. Og jada, dere må bare plukke innlegget mitt fra hverandre og dra meg ned i søla, men håper dere tenker litt over hva jeg har skrevet mens dere gjør det. Takk for meg. Hilsen bruker som lagde ny konto for ikke å bli hata, peace!
|
|
|
[Re: nybruker]
27/04/2010 08:58
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Enig med siste taler. Du hadde ikke trengt å skrive "anonymt" heller...det er fryktelig mange idioter på sykkel, på samme måte som de fleste som kjører bil er fornuftige mennesker også, selv i trafikken.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
27/04/2010 09:00
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Men det er en forskjell i at idioti blant syklister først og fremst går utover syklisten selv.( I hvert fall på kort sikt). Idioti fra en syklist-hatende bilist, uavhengig av om det er en syklende idiot eller bare en syklist inne i bildet, går verst utover syklisten.
|
|
|
27/04/2010 09:03
|
Tomas
Kaffe?
|
Kaffe?
Hilsen bruker som lagde ny konto for ikke å bli hata, peace!
Enig jeg også og hvis du føler deg trygg på egne meninger og argumenter vil jeg anbefale å signere innlegget med ditt virkelige (bruker)navn.
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
27/04/2010 09:06
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Men det er en forskjell i at idioti blant syklister først og fremst går utover syklisten selv.( I hvert fall på kort sikt). Idioti fra en syklist-hatende bilist, uavhengig av om det er en syklende idiot eller bare en syklist inne i bildet, går verst utover syklisten.
Dessverre er det i realiteten slik at idioti på sykkel går ut over alle andre syklister også. Ser en bilist en syklist som bryter trafikkreglene, blir lett ALLE syklister farlige idioter i trafikken i bilførerens øyne. Jeg har en subjektiv følelse (objektive følelser er bare såååå ekle  ) om at det samme ikke skjer andre veien. Derfor er det ekstra ille når en syklist oppfører seg som en idiot i trafikken, siden det faktisk går ut over meg ved at jeg, av bilførere, blir stigmatisert inn i samme kategori. I mitt hode i alle fall. Det blir litt slik at hvis vi som gruppe skal bli akseptert, må alle oppføre seg korrekt, og litt til. Hvis en bilfører bryter reglene i trafikken, er han et utskudd i bilførerjungelen. Hvis en syklist gjør det samme, er han en representant for den menige syklist. Trur eg. Dessverre. jeg synes vi som syklister skal ta til oss at det er mange svært lite lovlydige syklister der ute. Jeg sykler til og fra jobb hver dag hele året. Jeg kan telle på få fingre de dagene jeg ikke ser en syklist som bryter trafikkreglene.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
[Re: Hæ?]
27/04/2010 09:09
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Så vi skal finne oss i at utskudd blant syklister legitimerer hat, mens det å hate alle nordlendinger fordi en ikke betaler husleie er helt uakseptabelt?
|
|
|
27/04/2010 09:12
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Der kommer mitt mantra inn "kæm e størst?" (hvem er størst? på norsk da) Man kan tenke dette både som syklist og bilist...
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
27/04/2010 09:15
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Så vi skal finne oss i at utskudd blant syklister legitimerer hat, mens det å hate alle nordlendinger fordi en ikke betaler husleie er helt uakseptabelt?
Hæ? Nå er jeg enten særdeles uklar, eller du i det litt vanskelige hjørnet, Øyvind.  Jeg sier ikke at vi skal tillate at man blir mer sint på syklister som bryter trafikkreglene enn på bilister, fotgengere, hunder eller katter. Jeg bare sier at jeg tror det er slik våre medtrafikanter ser på oss. Og jeg tror ikke at vi som syklister er like flinke som GRUPPE til å slå i hjel den myten. Men jeg har trodd feil mange ganger. Hvorfor skal man generalisere og si at det er slik fordi noe annet er slik. En drittsekk er en drittsekk uansett kulturell tilhørighet. Nordlendingen som ikke betaler eller syklisten som ikke overholder reglene. Jeg prøver bare å si at jeg opplever det slik at vi som gruppe lett blir stigmatisert av andre fordi enkeltindvider ikke kan oppføre seg. Jeg sier ikke at det er riktig at det skal være slik! 
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
[Re: Tomas]
27/04/2010 09:24
|
nybruker
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Hilsen bruker som lagde ny konto for ikke å bli hata, peace!
Enig jeg også og hvis du føler deg trygg på egne meninger og argumenter vil jeg anbefale å signere innlegget med ditt virkelige (bruker)navn. Jo, jeg burde kanskje det.. To grunner til at jeg ikke gjorde det; Jeg er ganske fersk her inne, så jeg viste ikke om jeg hadde rett til så sterke meninger..  Og jeg tenkte faktisk at jeg ville få en vegg av motstand mot meg, og følte meg ikke helt klar for en lang diskusjon rundt dette.. (men da burde jeg kanskje ikke tatt det opp heller..) Jaja, takk for støtte uansett  Mvh En trøtt og nevrotisk Osl27
|
|
|
27/04/2010 09:40
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Hvorfor skal man generalisere og si at det er slik fordi noe annet er slik. En drittsekk er en drittsekk uansett kulturell tilhørighet. Nordlendingen som ikke betaler eller syklisten som ikke overholder reglene. Jeg prøver bare å si at jeg opplever det slik at vi som gruppe lett blir stigmatisert av andre fordi enkeltindvider ikke kan oppføre seg. Jeg sier ikke at det er riktig at det skal være slik! Nettopp derfor synes jeg ikke det riktig å gå så veldig i egne rekker her. Å være en livstruende bilbølle er ikke greit bare fordi noen syklister er bøllete. Bør alle innvandrere skamme seg fordi noen av dem er kriminelle? Nei, selvfølgelig ikke. Dermed er det absolutt ikke legitimt å gi bilistene rett i at syklister som enhetlig gruppe må skjerpe seg.
|
|
|
27/04/2010 10:15
|
Anders A
Avhengig
|
Avhengig
Enig med Hæ? Jeg sykler selv på veien og jeg skal heller ikke skilte med at jeg gjør feilfrie valg, men jeg prøver ta hensyn til annen trafikk. Noen ganger er gangveien et fullgodt tilbud. I går, i firmabil på vei opp fra ring 3 til Rikshospitalet ble vi blokkert av en landeveis og en offroad syklist. De syklet ved siden av hverandre i ca 10 km/t. jeg tenkte først at de skulle opp til sognsvann, men de skulle ned mot forskningsparken så det var ikke så lenge. Uansett rakk jeg å irritere meg endel. Jeg hadde lyst til å ta en rolig prat med dem om følgende.
- Dette er en vei som er hyppig brukt av utrykkningskjøretøy og annen pasienttransport, folk har viktig ærend og er kanskje lettere irritable en andre steder. For dere som sykler oppover her så er det fint om dere paserer avkjørslen til akuttmottaket før dere velger å bruke veien, ihvertfall hvis dere vil sykle sakte ved siden av hverandre.
- Det er et ganske fint fortau med plass til å sykle to i bredden.
- Det er en oppoverbakke. Hvis du akter å sykle i 20+ km/t så irriterer du ikke meg på samme måte. Men når farten er tilpasset gangstien så er det vel ikke noe grund til ikke å bruke den?
På den andre siden.
- Jeg kan forstå at de la seg to i bredden her så bilene ikke klemmer seg forbi med biler i mot.
- Jeg er usikker på hvor lett det er å komme inn på dette fortauet, men de måtte ha stoppet og kanskje gått av syklen for å kommet seg over veien og ned mot forskningsparken igjen.
Jeg tutet ikke eller noe, men jeg ble lettere iritert. Det gikk veldig sakte og jeg hadde et viktig æren selv om det ikke gjalt liv og helse denne gangen. Akkurat på denne veien er det større sansynlighet for at det kan gjøre det en noen andre veier og kanksje må man som syklist klikke seg ut å stå i grøfta for utrykkningskjøretøy alikvell, så her, bør man, etter min mening, bruke fortauet.
Beklager aller skrivefeilene jeg regner med at er her. jeg har dyssleksi og på denne pc'n på jobb, har jeg ikke stavkontroll på firefox.
Mvh. Anders Auke
If you ain't got no car, and you don't want to hike. Just pack up your troubles and hop on a bike.
|
|
|
27/04/2010 10:46
|
Ola R.
Veteran
|
Veteran
Jeg kan også fortelle om daglige opplevelser av idiotiske syklister, det samme som jeg kan si om bilister. Jeg tror mange rett og slett ikke bryr seg, det dreier seg bare om å komme seg fra A til Å. Vi her på forumet er nok mer enn gjennomsnittlig engasjert, inkludert det å interessere seg for samspill i trafikken. Så til en avsporing: Favorittsti: Haksåsen (Meldal) DEN vil jeg gjerne vite mere om! Er semi-meldaing sju 
|
|
|
27/04/2010 11:18
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Jeg kan telle på få fingre de dagene jeg ikke ser en trafikant som bryter trafikkreglene. Rettet en feil du hadde.
Anonym5
|
|
|
[Re: Ola R.]
27/04/2010 11:43
|
thamg
Ivrig
|
Ivrig
Når jeg kjører bil ser av og til en og annen idiotisk syklist. Pussig nok ser jeg bare dustete bilførere når jeg selv sykler...?
Uansett, motoryklister er skikkelig ille, som tar det værste fra to verdener - kun slått av de jævla rågjengerne..!
|
|
|
[Re: anonym5]
27/04/2010 12:18
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Jeg kan telle på få fingre de dagene jeg ikke ser en trafikant som bryter trafikkreglene. Rettet en feil du hadde. Her mente jeg faktisk å være spesifik på syklister, gitt.
|
|
|
[Re: thamg]
27/04/2010 12:20
|
Ynot
Besatt
|
Besatt
Bet meg merke i følgende trent til sitt aller første sykkelløp, Landsbyrittet i Randaberg Manglende kjennskap til kotyme, "rittvett", og landeveiens regler kommer til å bli et stort problem på sommerens klassikere T-O, B-V, & O-Bø. Disse har iår rekordpåmelding, antar at mange av disse er klubbløse nybegynnere. Ser ikke bort fra at saken er noe ensidig fremstilt av forulykkede.. t
|
|
|
27/04/2010 12:24
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Hvorfor skal man generalisere og si at det er slik fordi noe annet er slik. En drittsekk er en drittsekk uansett kulturell tilhørighet. Nordlendingen som ikke betaler eller syklisten som ikke overholder reglene. Jeg prøver bare å si at jeg opplever det slik at vi som gruppe lett blir stigmatisert av andre fordi enkeltindvider ikke kan oppføre seg. Jeg sier ikke at det er riktig at det skal være slik! Nettopp derfor synes jeg ikke det riktig å gå så veldig i egne rekker her. Å være en livstruende bilbølle er ikke greit bare fordi noen syklister er bøllete. Jeg vet det ikke er det du sier, men jeg hører at det er greit å være sykkelbølle. Fordi det finnes bilbøller - og de er MYE verre.  Fei alltid i egne rekker først. Å oppføre seg som en idiot kan ikke oppveies av at andre er mer idioter. Mener nå jeg! 
|
|
|
27/04/2010 12:37
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Jeg skjønner ikke hva du sier. Jeg bare mener at jeg som privatperson ikke mener at det er rettferdig at bilister skal føle rett til å meie meg ned bare fordi noen andre sykliser er idioter. Jeg mener også at vi som syklister ikke kan stå ansvarlig for hva andre syklister finner på. Det at noen syklister er idioter er ikke noe forsvar for bølleoppførsel fra bilister. Hvorfor skal vi feie i egne rekker først? Syklister er ikke noe homogen gruppe som står sammen. Akkurat like lite som bilister er det. Vi kan selvfølgelig oppfordre alle til å oppføre seg og det gjør jeg gjerne, men jeg finner meg ikke i at jeg skal være fritt vilt bare fordi noen andre syklister ikke oppfører seg.
|
|
|
27/04/2010 12:37
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Jeg vet det ikke er det du sier, men jeg hører at det er greit å være sykkelbølle. Det er ikke greit å være sykkelbølle. Vi må slutte å være bøllete, og vi må slutte å ta den ene gærningen i kondomdrakt som representant for alle som sykler og alle som elsker sykling. Jeg er lei av å stå til ansvar og få spylevæske fordi en halvfeit gamling i midtlivskrive og karbonsykkel var bøllete 100 m. bak meg.
Anonym5
|
|
|
[Re: anonym5]
27/04/2010 12:38
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Jeg vet det ikke er det du sier, men jeg hører at det er greit å være sykkelbølle. Det er ikke greit å være sykkelbølle. Vi må slutte å være bøllete, og vi må slutte å ta den ene gærningen i kondomdrakt som representant for alle som sykler og alle som elsker sykling. Jeg er lei av å stå til ansvar og få spylevæske fordi en halvfeit gamling i midtlivskrive og karbonsykkel var bøllete 100 m. bak meg. +1
|
|
|
|
|