Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Dagens lille solskinnshistorie

Dagens lille solskinnshistorie #925827 22/04/2010 21:28
Beles Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hei alle sammen!

Det er lenge siden jeg har vært her inne. Good to be back :-)

For litt over 2 år siden så gjorde jeg et lite "comeback" på sykkelsetet.

Jeg hadde hatt et sykkelopphold på veldig mange år før jeg senhøsten 2007 gikk og kjøpte meg en Jamis Dragon Team på Sykkeldelisk.

Denne ble flittig brukt gjennom vinteren, og jeg stilte opp i Birken høsten 2008 med et rimelig dårlig resultat, men greit nok.

Høsten og vinteren gikk flott når det gjelder trening, og jeg jobb-pendlet en del dager i uka gjennom hele vinteren.

Formen begynte å ligne noe sommeren 2009, da jeg plutselig ble syk. Jeg fikk en kronisk hoste som aldri ga seg, selv etter kortisonpillekur fra kvakksalveren på Skøyen. Etter 2 måneder med intens hoste bestemte jeg meg for en uke selvmedisinering hvor jeg dro på besøk til min bror som lever i utlendinghet i Sverige. Her ble det mye fart og morro, med mye god mat og drikke, og for sikkerhetskyld sørget jeg for å begynne å røyke igjen.

Med ondt skal ondt fordrive sies det, og jeg ble frisk etter denne uka :-)

Man skulle tro at jeg ville startet med trening igjen rett etter friskmeldingen, men dengang ei. jeg ble "plutselig" trebarnsfar, pusset opp en leilighet, flyttet, og pusset opp litt til. Så kom jul, og påske, og ikke et tråkk ble gjort på sykkelen.

Men så begynte det å rykke i tråkkefoten igjen rett etter påske i år. Jeg bestemte meg for å begynne å sykle igjen og leverte Jamis'en min på Sykkeldelisk forrige uke. Jeg hadde en lekk demper som jeg ikke hadde så veldig lyst til å ta tak i selv så jeg synts det var en grei deal med fullservice og demperservice.

Totalkost kom på 2700, men shit la gå, jeg røyker ikke lenger.

Jeg satte sykkelen på taket, hentet barna i barnehagen og dro hjem.

Da jeg kom hjem trykket jeg på fjernkontrollen på garasjeportåpneren og kjørte inn...

Jeg hørte en lyd som ikke er vanlig når jeg kjører inn og skjønte med en gang at jeg hadde gjort noe veldig dumt. Rygget ut igjen og tok en titt.

Sykkelen så like fin ut. Jeg fant et lite malingsflak som hører til gaffelbeinet der det fester i hjulakslingen foran. Jaja tenkte jeg, det kan jeg leve med.

Men så så jeg et lite rødt malingsflak liggendes på taket av bilen. Ramma på sykkelen min er rød, så det måtte komme derfra. Jeg kunne ikke helt skjønne hvordan da det eneste som hadde vært i kontakt med garasjen var barends'ene.. Helt til jeg tok en titt på overrøret på sykkelen, som var knekt mer eller mindre tvers av.

Jentungen på 5 lo godt og synts det var morro at pappa hadde glemt at det stod en sykkel på taket. Guttungen på snart 2 gikk og velta sykkelen der den stod på asfalten uten forhjul etter at jeg hadde tatt den ned fra taket. Om noen dager eller uker kan jeg sikkert se humoren i det, men ikke akkurat nå.. :-9

Mine "comeback" ender alltid dårlig. Stort sett så er det gamle knirkeskader som dukker opp igjen og setter en bastant stopper for videre trening. Fordelen med slikt er at selv om denne skrotten begynner å bli gammel, så har den fortsatt en "self-heal" funksjon. Selv om min Reynolds 853-rør har fått mye skryt så tror jeg ikke de innehar en slik egenskap.

Så da er jeg sykkel-laus. Og ikke har jeg plass på budsjettet til å kjøpe ny ramme heller. Jammen godt jeg har joggesko! :-)

Og min billett til ultrabirken kan snart kjøpes for en billig penge på birkebeiner.no vil jeg tro.

R.I.P min kjære Jamis.

Redigert av Beles; 22/04/2010 21:45. Rediger grunn: Prettify!

mvh,
Beles
Re: Dagens lille solskinnshistorie [Re: Beles] #925832 22/04/2010 21:33
gare Offline
More than words
More than words
Aj-aj-aj, sånn kan det gå ... jeg husker ikke helt hvor høy du er, men er du i medium-land kan jeg donere en el-cheapo-ramme til deg. Det blir ikke noe fester for skiver eller noe, men det blir vel en slags sykkel av det.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Dagens lille solskinnshistorie [Re: gare] #925840 22/04/2010 21:43
Beles Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hei Gare!

Takker for tilbudet men jeg tror det blir joggesko fremover :-) Jeg har ikke annet enn skivebremser så jeg får suge på totten en stund så får jeg se om jeg kan lage noe hjemme-mekk.

Lotto neste onsdag også :-)

mvh,
Beles
Re: Dagens lille solskinnshistorie [Re: Beles] #925850 22/04/2010 22:06
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Huffda! Hva slags størrelse ramme har du? Jeg har en ramme i kjelleren som er et sted mellom 23" og 24" overrør, med skivefester. Det kan jo bli et fint våreventyr å skru delene fra Jamis'en (RIP) over på denne, så kommer du i hvertfall i gang.

Ole.

Re: Dagens lille solskinnshistorie [Re: Ole] #925940 23/04/2010 07:19
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C
Jeg er livredd hver gang jeg har sykkkelen på taket. Burde egentlig hengt en svær lapp i frontruten når jeg kjørte med "NB! Husk nå den jævla sykkelen"...

Senest i forrige uke holdt jeg på å rygge meg inntil husveggen da jeg hørte noen merkelig lyder jeg ikke fant ut hva var. Kom plutselig på "Å faen, jeg har sykkelen på ja". Gikk heldigvis veldig bra. Var bare setet som skrapte litt i takrennen

Re: Dagens lille solskinnshistorie [Re: Beles] #926023 23/04/2010 08:45
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Da er det på tide å legge fra seg HT og begynne med FS til stisykling ICON_SMILE

Hva med en Turner-ramme ?

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Dagens lille solskinnshistorie [Re: tmork] #926155 23/04/2010 10:54
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Du har ikke sånn uflaks-sak på innboforsikringen. Jeg har det, og jeg vil tro det ville vært mulig å bruke den i dette tilfellet. Verdt å prøve i hvert fall.

Kjipe saker.... Selv kræsja jeg skiboksen i filler dagen etter at garasjen var bygd. Porten kom fra det uten skader. Sykkelen henger bak eller inne i bilen.

Lykke til!! ICON_WINK

Joar

Re: Dagens lille solskinnshistorie [Re: Joar71] #926550 23/04/2010 21:10
Beles Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Mange takk for tilbud om rammer og hjelp, TS er et bra sted å være :-)

Jeg har også vært inne på tanken om å ta det på en eller annen forsikring. Innbo er en ting, men hva med reiseforsikring?

mvh,
Beles
Re: Dagens lille solskinnshistorie [Re: Beles] #926951 24/04/2010 18:45
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Jeg ville rett og slett ringt forsikringsselskapet, forklart saken, og hørt om noen av mine forsikringer dekker dette. Verdt å prøve...

Tyveri av sykkel ligger under innbo på min forsikring. Skade på sykkel, med døden til følge, er (merkelig nok!) ikke spesifisert nærmere i vilkårene.

ICON_WINK

Moderator  support