Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaringer med Ventelo

Erfaringer med Ventelo #923668 20/04/2010 14:02
bullet Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Fikk et tilbud pr tlf fra Ventelo, 399,- for 20mb linje. Sa jeg skulle tenke på det til imorgen. Noen som har noe å si om kundeservice, sikkerhetspakke, rettetid og lignende?

Har idag Telenor 12mb til ca samme pris.

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Erfaringer med Ventelo [Re: bullet] #923702 20/04/2010 14:33
Kjeserud Offline
Avhengig
Avhengig
Hadde Ventelo i 1.5 år på Jessheim, var godt fornøyd med kundeservice. Som utdannet nerd var det godt å komme i snakk med noen som kunne mer "Har du prøvd å skru av og på modemet?" og heller kunne snakke intelligent om MTU o.l. Rettetid vet jeg ikke noe om fordi den var ikke nede på den tiden jeg bodde der. ICON_SMILE Det kan man vel ikke klage på.

Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
Re: Erfaringer med Ventelo [Re: Kjeserud] #923711 20/04/2010 14:47
M
MortenG Offline
Fersking
Fersking
M
Har hatt ventelo i et par år og er tålelig fornøyd..
Vær dog klar over at 20 mb er en teoretisk hastighet!
Selv bor jeg ca 170 meter fra sentralen og har aldri opplevd å ha høyere hastighet enn 11-12 mbit/s rett ut av modemet....
Kundeservice er forsåvidt ok, du kan risikere å treffe superflinke folk med peiling, og du kan risikere å treffe noen med ikke fullt så mye peiling:-)
Har slitt med IP-telefonen, dårlig lyd,ekko, susing etc, I flge support er det ikke bygd inn noe Quality Of Service i adapteret, så det kan jo ha noe med det å gjøre.
Ventelo bruker et Ip-telefonadapter som kobles "foran" modemet, i motsetning til feks Telio, som bruker en port i ruter/hub.
Har ikke brukt Ip-telefonen på et års tid, da man klarer seg fint med mobil:-)
Rettetider er vel avhengig av hva som må rettes, men feks ved behov for nytt modem tar det vel ikke lebgre tid enn det Posten bruker på sendingen..

MVH
Morten

The secret to mountain biking is pretty simple. The slower you go the more likely it is you'll crash. ~Julie Furtado
Re: Erfaringer med Ventelo [Re: MortenG] #923804 20/04/2010 17:21
bullet Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Takk for svar.

IP-telefon er ikke så viktig, men jeg får det med i pakka slik jeg forsto det. Jeg ba selgeren ringe meg imorgen, og jeg lurer på om jeg skal hoppe på dette tilbudet. Jeg har jo 14 dagers returrett hvis det ikke svarer til forventningene. Selgeren påsto hun ringte meg fordi de hadde oppgradert sentralene, jeg bor rett ved en, og hun nærmest garanterte meg 20 mb linje. Vi får se.

Har forresten et rutermodem jeg er veldig fornøyd med, håper ikke Ventelo er sære på å bruke eget utstyr. Modem fulgte med i tilbudet, men hvis jeg kan bruke det jeg har gjør jeg helst det.

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo

Moderator  support