Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny Battaglin vs. eldre Cannondale vs. Streetfire

Ny Battaglin vs. eldre Cannondale vs. Streetfire #922403 18/04/2010 22:02
A
arildstoteles Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Godtfolk, då har eg lest til auget vart stort og vått - om lavprofil, karbonsko, stilpoliti, sittestilling og ikkje minst utstyrsgrupper. Med mitt beskjedne budsjett (max 10k, gjerne under), tenkte eg at det var lurt å kjøpe brukt - men i min rammestørrelse (58 - 60) er det nesten ingenting i aktuell pris der ute (verken her, på finn eller på syklingens verden).

Etter masse tvil landa eg på ein Battaglin S12 m/Veloce til 7800,- ny, men eg har no fått lunkne føtter/tunge bein. Ser at BMC Streetfire blir anbefalt (08 til 10000,-), og det ligg ute ein Cannondale Team Saeco 2004 på finn til 6000,-

Er det nokon som vil komme med innspel? Speler det nokon rolle? Eller skal eg gjere det enkelt for meg sjølv å kjøpe ein Kona Zing Deluxe m/105 for 8500 på hjørnet (sykkelbutikken).

(livet var enklare før eg begynte å lese meg opp på sykkel)

Re: Ny Battaglin vs. eldre Cannondale vs. Streetfire [Re: arildstoteles] #922426 18/04/2010 23:22
gare Offline
More than words
More than words
Med det kallenavnet er det klart at det må tenkes en hel del ICON_SMILE

På helt generelt synsebidrag tror jeg at BMC`en er et veldig, veldig godt kjøp, men dette kan sikkert LarsB og et par andre som akkurat har kjøpt greie bedre ut om enn meg. Den brukte Cannondalen kan sikkert være grei den, men det handler litt om hvilken stand det er på drivverk og slike ting.

Kona`en ser vel også ganske bra ut(ja, bortsett fra den slopede rammen da, men du skal ikke bry deg om at jeg ikke liker det), og det er jo klare fordeler med å kjøpe lokalt, ikke minst i forhold til at du da kan prøve litt.
Det er viktig å få en sykkel som passer.

Liker du utseendet på Kona`en, så gjør du sikkert ikke noe dumt kjøp med den, du får muuuuligens en bedre pakkke med en BMC, men det koster jo også mer, så det er ikke helt unaturlig. Det er uansett slik at 105-gruppen er gode greier.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Ny Battaglin vs. eldre Cannondale vs. Streetfire [Re: gare] #922429 19/04/2010 04:42
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Brukte den Kona'en i fjor, fungerte flott og ingenting å utsette på den bortsett fra hjulene som du med hell bør skifte ut om du har mulighet til det. ICON_SMILE

Medlem av Tryvann CK
http://www.sykkelerik.com
Re: Ny Battaglin vs. eldre Cannondale vs. Streetfire [Re: arildstoteles] #922453 19/04/2010 06:19
T
trebor Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Jeg tror Konaen på hjørnet er et godt kjøp til 8500, den er bra gjennomført på utstyret. Hjulene(hvis det er Aksium)er vel ikke noe dårligere enn det som vanligvis følger med sykler i denne prisklassen,ikke lettvektere men solide saker. Helt fine til trening og turritt, så får du kjøpe jålehjul når du kommer lenger ut på skråplanet.

Redigert av trebor; 19/04/2010 06:19.
Re: Ny Battaglin vs. eldre Cannondale vs. Streetfire [Re: trebor] #922515 19/04/2010 07:44
A
arildstoteles Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Interessant, så ingen går for Battaglinen med Campagnolo? Ser heilt klart fordelen med å kjøpe lokalt. Konaen såg ikkje spesielt fin ut, men i min prisklasse veit eg ikkje om ein kan koste på seg å vere jålebukk.

No snør det her, så då kan eg i alle fall tenke ein dag til :-)

(og kvifor er det ingen brukte CAAD 9 i min størrelse til sals!)

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå