Hei sann.
Jeg er ny her på forumet, og håper noen tar seg tid til å hjelpe meg. Jeg årøver å utvide reportoaret mitt når det gjelder trening. Pr i dag er det løping over lengre distanser som har vært hovedgeskjeften, men jeg ønsker å variere treningen framover og tenker på å kjøpe meg en terrengsykkel.
Har i dag en 29" Hard Roxk, som jeg bruker til og fra jobb (2 mil pr dag), men det jeg er på utkikk etter er en sykkel som jeg i tillegg kan bruke i marka, og da hovedsaklig smale grusveier/brede stier. Jeg regner med at fordelingen blir sånn ca 60% jobbsykling (asfalt) og 40% grus/sti. Samt Birken.
Jeg ha sett meg ut noen modeller som virker interessante, men mitt erfaringsgrunnlag er spinkelt. Det som er ønskelig i tillegg er at sykkelen skal ha muligheter for å kunne oppgraderes etter hvert som erfaringen blir større, samt at sykkelen i original utgave selvfølgelig skal dekke mitt behov.
De modellene jeg har sett på er...:
Hard Rocx Cambrium SL Trek 6700/6500 Specialized Stumpjumper Comp Har også sett en del på Hard Rocx Birkebeiner SL Disc, men er litt usikker på om dette er en utgående modell.
Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg litt , slik at jeg ender opp med en sykkel som jeg kommer til å bli fornøyd med i mange år framover.
Jeg er forresten 172,5 cm og 70 kg...... (",)