Første pallplass, ever! Dette var kult! Ny avatar kommer! Det tar nok tid før jeg blir så blasert at jeg dropper premieutdelingen...
Var ganske skremt ned den bratte og glatte utforkjøringen på kortrunden da jeg testet den under oppvarmingen. Men på rittet gikk det pent og pyntelig ned der. Egentlig overraskende syklbar trasé.
Bra kjørt! Jeg hadde en elendig dag, bremsen løsnet, styrefremspringet løsnet, nye uvante dekk med for mye luft og tunge bein. Rullet rolig inn til siste plass tror jeg. Jaja - det går vel bedre neste helg når generalprøven gikk så dårlig...
Trodde selv jeg hadde ødelagt framdemperen for det kom en snodig klakkelyd foran der. Var "bare" hurtigkoblingen" på forhjulet som hadde glidd opp... Heldigvis hang det på helt til mål.
Glad jeg tok jobben med å rengjøre sykkelen skikkelig i går kveld, for den så jo ikke spes bra ut!
Jeg er veldig glad i "The Raven", og kommer garantert til å sko sykkelen med det ifm Birken. Men på Skullerud i går? Jeg gikk for Crossmark LUST og var ganske fornøyd, selv om de pakket seg såpass at de mest så ut som "slicks" etterhvert.
Etter en drøy runde klarte jeg å kile fast kjedet såpass at jeg måtte ned å få hjelp. Det satt så godt at hele kransen måtte av før det løsnet. Takk til Ole Martin(?) fra United Bakeries som hjalp meg på stedet. Det var deilig å slippe å begynne med det der når jeg kom hjem. Rittet derimot, det var ødelagt for mitt vedkommende.
Jeg må vel også bare innrømme at løypa på Skullerud er litt over mitt ferdighetsnivå. Jeg blir utrolig imponert når jeg ser unge damer, "gubber" og unger suse opp og ned steder hvor jeg er overbevist om at "her er det fysisk umulig å sykle".
Ned de tøffeste/ mest steinete utforkjøringene måtte jeg stadig minne meg selv om å se langt frem, og at jeg har kone og barn som venter på meg hjemme. Følte at min gamle landeveissykkel sto og gliste ondskapsfullt når jeg kom hjem...
Takk for opp oppmerksomheten, det hjelper å sutre litt. Nå er det Birken neste, og terrengpartiene der - de mestrer jeg ihvertfall :-)
I år er det lov å sykle ned unnarennet. Fjorårets begrensning var pga. gravearbeider ved tennishallen, men de er avsluttet. Kort runde sykler ikke ned hoppbakken, men en sløyfe tilbake og kommer ut parallelt med tennishallen i bunn av unnarennet.
Fra Gaustad v ring 3. Gjerne i femtiden, men alle tilbud mottas med stor takk!
Simen
Har sendt deg PM. Noen på forumet som kjører denne ruten ofte og vet ca hvor lang tid det tar å kjøre fra Ring3 ved Gaustad i typisk "onsdagsettermiddagstrafikk" med avreise ca 16.30? :-)
Det står på nissancup.no at man kan henvende seg til "André" hvis man savner noe etter Nissan Cup på Gullhaug. Noen her inne som vet hvem André (i BOC?) er?
Vant, men ledelsen er ikke helt trygg. Hadde jeg kjørt 1 sek raskere i Drøbak, ville det vært avgjort til min fordel, men nå er det fortsatt åpent.
Skjønner at du er forkjølet - det var vått og langt på fredag. Du hadde en bra gjennomføring der, må jeg si! Blid var du også ut i fra bildene . Jeg gav meg etter lunkefjell. Kroppen funka bare ikke, og da hadde jeg hatet i 4 timer.
Får ta oss en stitur eller to når sesongen er slutt.
Var en tur igjennom løypa på Langsetløkka tirsdag. Det var rimelig vått og det foregår en del arbeider i og rundt løypa. Bla er det felt en del trær som ligger over løypda, og det graves/gruses i enkelte partier. Står også en gravemaskin i løypa. Samt at stokkene som er lagt over og i forbindelse med bekkeløp er istykkerkjørt/fjernet.
Noen som vet fremdriften for disse arbeidene, og om løypa er "klar" til neste lørdag?
Friluftsetaten er nå ferdig med arbeidet i den delen av skiløypa der kloppene ble kjørt i stykker. Det er nå lagt ny klopp på det ene stedet og det er lagt et rør i det andre bekkeløpet, så det er i orden. Eneste problemet er at stokkene ligger i fartsretningen, så vi skal legge noe på tvers så det er mulig å sykle over.
Det er vått i deler av løypa etter dette arbeidet, men vi håper det tørker/renner av mot neste helg. Vi skal prøve å fikse som best vi kan. Vi satser på sol og varmt vær fram til rittet.
Mannen med motorsagen er klar over at vi skal arrangere ritt neste uke, og skal sørge for at det ikke ligger noen stokker i løypa mens rittet pågår.
Løypa var veldig bra i dag. Det har tørket veldig mye opp den siste uka. Partiene som har blitt utbedret ble veldig bra, alt kan lett sykles. Håper været holder seg til helga, (enda det ser litt mørkt ut) så blir dette en knall avsluttning på Nissan Cup!
Er grønnløypa merket? Tenkte jeg skulle ta med junior en runde, så han lærer seg løypa. Kanskje han ikke kjører feil, til en forandring.
Her bør funksjonærene skjerpe seg. Virker som om feltet med smårollingene kommer like overraskende på dem hver gang. Det hjelper også at rekruttløypa er merket på forhånd, slik at de kan se hvor løypa går før starten. Dette har med sikkerhet å gjøre også.
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
Litt uheldig at klasse M13/14 startet så tett optil voksenklassene i dag; noen var flinke og viket, men det var et par som overhodet ikke viste noen vilje til å slippe forbi i singletrack partiene.
Slikt frustrerer en gammel grinebiter med alt for dårlig kondis.