Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Dekk valg

Dekk valg #919094 13/04/2010 23:49
K
kjellsy Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
K
Nå er jeg rimelig frustrert, jeg har nå derevet terrreng sykling i godt og vel 10 år, sjeldent eller aldri hatt problemer med dekk. Har stortsett kjørt grus og asfalt, og brukt Phyton dekk. Dette har fungert supert både med høyt og lavt trykk.

De siste årene har nok turene foregått i mer teknisk krevende terreng, hvilket har ført til at jeg har søkt nye dekk med mer tilpassede egenskaper for skog, sti og grusveier, samt litt asfalt. Mine krav til hutighet, feste(kantgrep) og slitestyrke har økt betraktlig.

Men alt jeg kjøper nå flenges opp i kantene etter bare noen få turer. Nå har jeg testet meg på Crossmark, Speed king supersonic phiraya dekk, men de ryker allesammen i kantene. flenges antakelig på stein og røtter.Til og med Phytondekket svikter.

Har kjøpt et 2.5 maxxis Minion dekk, dette funker, men blir for tungt og sært til gate og grus sykling. Noen som har gode forslag. Gjerne dekk i bredde 2.2 - 2.4. Har god plass i rammen og liker litt gromme dekk og gir stort volum.

mvh
kjell.sy
--------------------------
Rides hard and fast, so the suffering will end faster!
But in the woods and up in the mountain's I slow down,
so I can enjoy the ride ! :-)

TREK Superfly FS 9
Re: Dekk valg [Re: kjellsy] #919197 14/04/2010 07:45
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Mulig noen av snakeskin dekkenen til schwalbe gjør jobben?
Evt. UST Crossmark, det har tykkere sidevegger.
Kanskje du bør se litt på kjørestilen din også? Klart, alle rifter er umulig å unngå, men med litt trening blir de færre! ICON_LAUGH

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Dekk valg [Re: Elgvenn2] #919220 14/04/2010 08:14
K
kjellsy Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
K
Sant nok, ikke i tvil om at jeg har mye å jobbe med i forbedring i kjørestil.
Men har lett for å bli litt ivrig når man har det gøy, og da er det fort gjort å velge korteste bane fremfor smarteste spor.
Har ettervært blitt tøffere i bruken av utstyret, for å se hvor mye man kan hente ut av det når det virkelig gjelder.

Testet meg på en del Nissan ritt ifjor, og lærte da utrolig mye om terreng :-D. men desverre har det sin pris:-(, det rammer utstyret hardt

mvh
kjell.sy
--------------------------
Rides hard and fast, so the suffering will end faster!
But in the woods and up in the mountain's I slow down,
so I can enjoy the ride ! :-)

TREK Superfly FS 9

Moderator  support