Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kenda Small Block 8

Kenda Small Block 8 #919057 13/04/2010 21:48
A
actionman Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Noen som har prøvd Kenda Small Block 8 på terrengsykkelen. Har hørt noen skryte veldig av disse, men er usikker på om jeg heller skal velge Racing Ralph, som jeg har brukt mye tidligere. Sykler mye grusveier med innslag av fine stier og asfalt. Tenker å sette de opp slangeløst med Notubes felger.

Re: Kenda Small Block 8 [Re: actionman] #919061 13/04/2010 21:55
MortenML Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg syklet med disse slangeløst i hele fjor på en 29er. Glimrende dekk på tørt og hardt underlag. Skumle på våt stein og sleipe røtter..

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Kenda Small Block 8 [Re: actionman] #919179 14/04/2010 07:19
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: actionman
Noen som har prøvd Kenda Small Block 8 på terrengsykkelen. Har hørt noen skryte veldig av disse, men er usikker på om jeg heller skal velge Racing Ralph, som jeg har brukt mye tidligere. Sykler mye grusveier med innslag av fine stier og asfalt. Tenker å sette de opp slangeløst med Notubes felger.

Disse dekka fulgte med sykkelen da den var ny og jeg brukte de en stund i mangel av alternativer. På vårparten i fjor bytta jeg til Maxxis ADvantage pga noen ritt i Nissan cup i mye gjørme og våte røtter. Da det tørket opp byttet jeg tilbake til Kenda small block igjen (slangeløst) og følte meg rett og slett som bambi på isen. Dekka slapp utrolig lett i svinger på grus og ikke hadde de noe grep å snakke om på røtter og berg. Trodde muligens dette hadde med dårlig teknikk men da jeg kjøpte Stans Raven så kom alt grep tilbake igjen og ikke minst selvtilliten i terrenget. Har kun godord å si om Stans Raven; veldig godt grep på sti, røtter, berg etc og ruller godt på grus og asfalt. Lette er de også. Litt tynne sidevegger, men etter hva du sykler er dette trolig ikke et problem.

Mange skryter også av Maxxis Crossmark.

Har selv Rocket Ron & Racing Ralph på nysykkelen ICON_SMILE men har prøvd de for lite til å kunne uttale meg om disse.

Jeg ville valgt andre dekk enn Kenda small block 8! Lykke til med dekkvalget!

Soon Bikes 650B Paragraph 2a ICON_SMILE
Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: Kenda Small Block 8 [Re: gunner_one] #919201 14/04/2010 07:51
A
actionman Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Da får jeg kanskje se meg etter etter andre muligheter, har hatt Raven på sykkelen min deler av fjordåret. Ruller veldig bra, men siden jeg veier over 80kg blir de litt for spinkle for meg.
Har vært fornøyd med Racing Ralph tidligere, så valget faller nok antagelig på disse. Usikker på om jeg skal velge UST eller vanlig versjon. Noen som har en formening hva som passer best for meg?

Moderator  support