Noen som har prøvd Kenda Small Block 8 på terrengsykkelen. Har hørt noen skryte veldig av disse, men er usikker på om jeg heller skal velge Racing Ralph, som jeg har brukt mye tidligere. Sykler mye grusveier med innslag av fine stier og asfalt. Tenker å sette de opp slangeløst med Notubes felger.
Disse dekka fulgte med sykkelen da den var ny og jeg brukte de en stund i mangel av alternativer. På vårparten i fjor bytta jeg til Maxxis ADvantage pga noen ritt i Nissan cup i mye gjørme og våte røtter. Da det tørket opp byttet jeg tilbake til Kenda small block igjen (slangeløst) og følte meg rett og slett som bambi på isen. Dekka slapp utrolig lett i svinger på grus og ikke hadde de noe grep å snakke om på røtter og berg. Trodde muligens dette hadde med dårlig teknikk men da jeg kjøpte Stans Raven så kom alt grep tilbake igjen og ikke minst selvtilliten i terrenget. Har kun godord å si om Stans Raven; veldig godt grep på sti, røtter, berg etc og ruller godt på grus og asfalt. Lette er de også. Litt tynne sidevegger, men etter hva du sykler er dette trolig ikke et problem.
Mange skryter også av Maxxis Crossmark.
Har selv Rocket Ron & Racing Ralph på nysykkelen

men har prøvd de for lite til å kunne uttale meg om disse.
Jeg ville valgt andre dekk enn Kenda small block 8! Lykke til med dekkvalget!