Jepp. Har du vært ute og funnet noe som er kjørbart? Si fra her. Desperasjonen setter inn... Forøvrig kan det være greit å advare om ting som er prøvd og IKKE enda er klart.
Var på Keiservarden fredag. Veien opp er 70% sykkelbar, men en del sukkersnø gjør det strevsomt og litt trilling er nødvending. Framsia ned mot turisthytta innehar en del snø men det meste er kjørbart, 50-100m med vassing i dyp snø. Pigg ikke noe must. Skal tilbake i dag
Herrrlig. Veien til keisern er dels brøyta og hele kan sykles opp. Siste dagers regn har fjærna enda mer snø. Framsia blir bedre dag for dag. Dog har noe mer is kommet fram så pigg kan være greit enda en stund.
Men nå skjer det greier, tiltross lett snøfall nylig. Betydelig mindre snø opp mot keisern, mesteparten bart og mye tørrere. Men den snøen som ligger er tilnærmet umulig å sykle på. Tipper det nærmer seg åpning av flere stier neste uke, om været holder...
æ har tatt min 3 tur opp ditt denne uka,supert føre litt trøing men siste 150-200m e solid ennu men det vare nokk ikke lenge,så på lørdag bli vi en gjeng om noen e interessert å følge me vi satse på rundt 16-17 uansett vær.be there experience a nice ride!
Har vært og inspisert.. Er fult mulig å sykle NATO-veien opp til Keisern, men er noe snø på toppen fortsatt. Ellers ser det ut til å være en del snø i skogen, så ble veien ned igjen også..
Anders by design.
"Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.."
Lillestien er åpen! Om du insisterer på å ta´n bakfra som meg er det flust med snø bak Vågøyvannet og klatringa opp (mellomveien). Men der nedkjøringa begynner har sola fått tak og det er for det meste tørt. Nyydelig Og, sa jeg at framsia er klar
Lillestien mener jeg er den lille stibiten som går fra vågøyvannet, og ender opp samme sted som freerideløypa som går ned framsia av Junkerfjellet... den er meka på kartet, og du ser den ender opp der det står maskinisten på kartet Andre stier som er verdt og merke seg er nevnte freeride-løypa og stien som går ned på sør-sia av junkerfjellet.. rimelig bratt begge to da!
Jepp. Lillestien starter rett til venstre for V-en i Vågøyvannet. Svartlia (blå) kaller vi storlia, siden kartet jeg hadde da vi sykla der først var feilmerka
Den andre stien fra junkerfjellet j4fun nevner, kaller vi skummelskogen/hoill brillan. Øverst, mista bror min brillan etter et spektakulært tryn, nederst ser det ut som der Blairwich filmen ble spilt inn, altså ganske skummelt...
Nommer sæx er en til, men det får bli til en annen gang
Oki, nå er en annen gang god som noen. Har fylt inn litt mer. Framsia fortsetter som merket, nå må en rundt grusen på andre siden av Øvre Vollvatnet, for det ligger snø i skråninga akkurat der, men vanligvis går det over det lille grusstrekket forbi svartvannet, så videre på sti. Når du kommer ca 100m før parkeringa øst for turisthytta, knekker stien av videre ned til Ramnfloget.
Lillestien er grå. Friraid, rosa og Skummel, oransje. Nommer sæx, er svart og er flere sammensatte stibiter, som blir en lang nedkjøring ispedd et par oppovercrux. Tidvis bratt! To ulike avsluttninger. Det brune er Omundbakkan, og en unavnet liten snutt. Korte men fantastisk morsomme.
Tror bare vi sykla opp den brune på fredagen i fjor. Etter Dyrlia, for å komme opp til Keisern, for midnattscruising ned framsia. Tåler vi det bildet på ny, ja jeg trur det...
Deler av Frirajd ligger i skjul bak Frostfjellet og har nok enda en del snø. Den må og få tørke litt, fordi det er rett og slett umulig for normale mennesker å kjøre der annet enn når det er tørt. For de unormale som ikke trenger bremse så mye i de aller bratteste partiene går nok det meste an. Den andre, Skummelskogen, er nok langt på vei klar. Nommer sæx tror jeg blir en stund til.