Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

oppgradering på hjul?

oppgradering på hjul? #917495 12/04/2010 05:11
J
Jhenrikb Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Hei!
Nå er jeg lei mine Mavic aksium landevei felger, som har bøyd seg skeive for tredje gang!

noen som har noe erfaring med å bytte til bedre/stivere felger?

evt. noen som har noen felger de har veldig god erfaring med? som ikke har bøyd seg eller som generelt er veldig gode?

Re: oppgradering på hjul? [Re: Jhenrikb] #917497 12/04/2010 05:18
C
Christian_a Offline
Entusiast
Entusiast
C
Jeg trodde Aksium var "bombesikre".
Har de vært bygget skikkelig?

Christian

Re: oppgradering på hjul? [Re: Jhenrikb] #917537 12/04/2010 06:55
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Heisann, og velkommen til forumet. Jeg er en av de som hevder at Aksium er bombesikre, men det du sier tyder jo ikke på det. Enten har du fått et mandagshjul, eller så har den som har reparert skeivhetene ikke gjort jobben skikkelig. Hvis man bare retter opp en skeivhet uten å gå over de andre eikene og eikespenningen, eller hvis man har fått skeivhet i felgen etter å ha syklet for lenge på eit skeivt hjul, er det ikke usannsynlig at man kan oppleve det som du opplever. Jeg ville bygd hele hjulet ned (altså slakket alle eikene) for så å bygge det opp igjen fra grunnen. Eller lever inn hjulet til forhandler/importør og be om en akseptabel løsning. ICON_SMILE

Men hvis det nå en gang er slik at du har fått disse hjulene i vrangstrupen, kan du kikke på f.eks. Fulcrum Racing 3. Jeg har brukt begge sett, og Racing 3 er i en annen liga med tanke på vekt og akselrasjonsfølelse.

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: oppgradering på hjul? [Re: Hæ?] #917786 12/04/2010 12:46
J
Jhenrikb Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
J
Bakhjulet har vært bombesikkert så vidt jeg vet.. Har jo aldri prøvd noen andre felger før. Men forhjulet har i hvertfall bøyd seg for tredje gang.
Jeg veier 85 kilo, så det burde vel ikke ha så alt for mye å si.

Moderator  support, Valentino