Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

trheim - oslo, riktig trening?

trheim - oslo, riktig trening? #917359 11/04/2010 20:16
T
terrlundamo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
T
Hei!

Dere har sikkert sett litt for mange spørsmål om trening til trondheim-oslo, men her kommer altså en til ICON_SMILE

Jeg kjører mest turer på 5-8 mil om dagen, men jeg føler pulsen er for høy, noen ganger er den så høy som 150 i snitt på harde turer. Er det bare tull å trene med så høy puls?

Det bør kanskje også sies at formen ikke er det den burde være, og at jeg startet å trene i slutten av januar med sykkel (ganske laber form før dette).

Jeg tenker at for å kunne ligge i sone 1 i en grei fart må man først kjøre noen harde økter for å få opp formen. Eller bør man kjøre rolige langturer i sone 1-2 også kommer formen av seg selv etter hvert?

I dag syklet jeg runden opp til skistua i bymarka. Ikke så langt, men kjørte hardt og hadde flere ganger over 170 i puls på tur opp. Bør man ha noen slike harde økter for å få litt styrke i lårene?

26 juni nærmer seg fort nå.. ICON_SMILE

Stian

Re: trheim - oslo, riktig trening? [Re: terrlundamo] #917372 11/04/2010 20:28
olechr Offline
More than words
More than words
Ut ifra det jeg leser bør du dele opp treningen mere. Kjøre kortere men skikkelig hardt moen dager og kjøre lengre men roligere andre dager.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: trheim - oslo, riktig trening? [Re: olechr] #917386 11/04/2010 20:39
T
terrlundamo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
T
mhm, du har nok et poeng der.

Re: trheim - oslo, riktig trening? [Re: terrlundamo] #917633 12/04/2010 09:39
I
Iniesta Offline
Fersking
Fersking
I
Sitat: terrlundamo
Hei!

Dere har sikkert sett litt for mange spørsmål om trening til trondheim-oslo, men her kommer altså en til ICON_SMILE

Jeg kjører mest turer på 5-8 mil om dagen, men jeg føler pulsen er for høy, noen ganger er den så høy som 150 i snitt på harde turer. Er det bare tull å trene med så høy puls?

Det bør kanskje også sies at formen ikke er det den burde være, og at jeg startet å trene i slutten av januar med sykkel (ganske laber form før dette).

Jeg tenker at for å kunne ligge i sone 1 i en grei fart må man først kjøre noen harde økter for å få opp formen. Eller bør man kjøre rolige langturer i sone 1-2 også kommer formen av seg selv etter hvert?

I dag syklet jeg runden opp til skistua i bymarka. Ikke så langt, men kjørte hardt og hadde flere ganger over 170 i puls på tur opp. Bør man ha noen slike harde økter for å få litt styrke i lårene?

26 juni nærmer seg fort nå.. ICON_SMILE

Stian

Det finns masse linker om DSSP, let litt og du finner gode svar. Ville satset primært på lange turer, da 300+ mil i bena nå på våren gir deg nok grunnlag til å tåle turen bedre rent fysisk. Samtidig som du må lytte til kroppen. Meld deg inn i klubb er også et alternativ dersom du skal få en grei reise og noen å trene med. Du må ikke forsere bakker ala opp til skistua på trondheim Oslo, det er ganske flatt..

Moderator  support