Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Lisens gjennom ekstern klubb

Lisens gjennom ekstern klubb #916895 11/04/2010 09:08
F
feather+mtn Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
F
Jeg har meldt meg på en del sykkelritt i år, og har derfor sett meg om etter muligheten for å løse lisens gjennom en klubb. Jeg har tatt kontakt med en klubb som tilbød medlemsskap+lisens for 795. Dette vil helt klart lønne seg for meg. Jeg skal imidlertid sykle under mitt bedriftsidrettslag i år som ikke er medlem av NCF. Er det noen som vet om det er mulig for meg å sykle gjennom mitt BIL med løst lisens gjennom annen klubb? Jeg har sett på NCF sine sider, men ikke funnet noe om tema, og sendt de en mail uten svar...

Re: Lisens gjennom ekstern klubb [Re: feather+mtn] #916903 11/04/2010 09:23
ThB Offline
Besatt
Besatt
Du må selvsagt sykle for den klubben du har løst lisens gjennom. De fleste klubber har også regler om at du må sykle med klubbdrakt, men her fins det unntak.

Thomas
Re: Lisens gjennom ekstern klubb [Re: feather+mtn] #916906 11/04/2010 09:28
EgilS Offline
More than words
More than words
Du kan fint være medlem av flere klubber.
Når du har lisens så er det den klubben du har lisens gjennom som gjelder når du skal sykle i aktivritt (eller aktiv/eliteklasse i turritt). Du må da også bruke klubbdrakt i disse rittene.

I turritt (turklasse) kan du sykle for hvilken klubb som helst og bruke den drakten du vil, så lenge den klubben du har lisens i ikke har regler som tilsier noe annet. Jeg vet ikke om klubber som har slike begrensninger...

Re: Lisens gjennom ekstern klubb [Re: EgilS] #916915 11/04/2010 09:47
ThB Offline
Besatt
Besatt
Sitat: EgilS
I turritt (turklasse) kan du sykle for hvilken klubb som helst og bruke den drakten du vil, så lenge den klubben du har lisens i ikke har regler som tilsier noe annet. Jeg vet ikke om klubber som har slike begrensninger...

Jeg trodde at så lenge man hadde helårs-/aktivlisens, måtte man delta for den klubben man har løst lisens for, selv om man deltar i et turritt, men at reglene var løsere for de med engangslisens. Men nå har det blitt noen år siden jeg styrte med slike ting, så du har sikkert rett.

Men jeg har vært medlem av fire forskjellige klubber. Alle klubbene har vært strenge på at medlemmene med helårs-/aktivlisens skal sykle med klubbdrakt, selv om det er turritt ala Birken og Grenserittet vi snakker om.

Thomas
Re: Lisens gjennom ekstern klubb [Re: EgilS] #916916 11/04/2010 09:49
F
feather+mtn Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
F
Den klubben jeg ønsker å søke lisens gjennom har ingen regler om å sykle for de.

Hva gjelder i et ritt som Raumerrittet hvor jeg er påmeldt i vanlig aldersklasse. Er dette å regne som turritt/turklasse som du skriver?

Jeg er ikke aktuell for eliteklasse...

Re: Lisens gjennom ekstern klubb [Re: ThB] #916979 11/04/2010 11:37
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: ThB

Jeg trodde at så lenge man hadde helårs-/aktivlisens, måtte man delta for den klubben man har løst lisens for, selv om man deltar i et turritt, men at reglene var løsere for de med engangslisens. Men nå har det blitt noen år siden jeg styrte med slike ting, så du har sikkert rett.

Men jeg har vært medlem av fire forskjellige klubber. Alle klubbene har vært strenge på at medlemmene med helårs-/aktivlisens skal sykle med klubbdrakt, selv om det er turritt ala Birken og Grenserittet vi snakker om.

Når det gjelder turklasser er det opp til den enkelte klubb å bestemme. For eksempel TVK har ingen restriksjoner på slikt, selv om man så klart ønsker at det skal være flest mulig TVK-drakter i rittene.

Re: Lisens gjennom ekstern klubb [Re: feather+mtn] #916980 11/04/2010 11:39
EgilS Offline
More than words
More than words
Så lenge du ikke melder deg på i eliteklassen så er vel resten av klassene i Raumerrittet turklasser (uten at jeg kjenner dette rittet...).

Re: Lisens gjennom ekstern klubb [Re: EgilS] #916998 11/04/2010 12:22
ThB Offline
Besatt
Besatt
Jeg vet ikke om klubber som har slike begrensninger...

Som sagt har alle klubbene jeg har vært medlem i, forlangt at medlemmer med aktivlisens kjører for klubben, og med reglementert klubbdrakt, uansett klasse. Disse klubbene er tydeligvis i godt selskap. Hvis du for eksempel googler på aktivlisens + klubbdrakt + ritt, dukker det opp en hel haug av klubber som har lignende begrensninger.

Thomas
Re: Lisens gjennom ekstern klubb [Re: ThB] #917006 11/04/2010 12:43
Z
zup Offline
Medlem
Medlem
Z
Kanskje noen skulle starte opp en "internett" sykkelklubb for oss som ikke er medlem i lokale organisasjoner?

Betaler jo engangslisenser altfor mange ganger.

Re: Lisens gjennom ekstern klubb [Re: ThB] #917199 11/04/2010 18:08
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: ThB
Jeg vet ikke om klubber som har slike begrensninger...

Som sagt har alle klubbene jeg har vært medlem i, forlangt at medlemmer med aktivlisens kjører for klubben, og med reglementert klubbdrakt, uansett klasse. Disse klubbene er tydeligvis i godt selskap. Hvis du for eksempel googler på aktivlisens + klubbdrakt + ritt, dukker det opp en hel haug av klubber som har lignende begrensninger.

Mulig det er mer et østlandsfenomen? ICON_SMILE

Det spiller for øvrig ingen rolle så lenge man fremdeles ikke har valgt klubb å løse lisens for. Da finner man bare en klubb uten slike begrensinger.

Re: Lisens gjennom ekstern klubb [Re: EgilS] #917541 12/04/2010 07:00
O
olofm Offline
Fersking
Fersking
O
Kan vel tipse om Gamle Oslo Sykkelklubb. Hvis du søker etter det her, finner du info om hvordan du blir medlem.

Re: Lisens gjennom ekstern klubb [Re: olofm] #919532 14/04/2010 14:25
F
feather+mtn Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
F
Gamle Oslo sykkelklubb var et godt tips, jeg meldte meg inn i dag!

Redigert av feather+mtn; 14/04/2010 14:25.

Moderator  support