Jeg har vært ute en tur i dag, og det var fint vær men litt vått og sleipt. Røtter og fjell med vått løv i mengder oppå fører til at jeg til tider sykler som en "kylling", noe som igjen fører til unødvendige fotisett. Essoskogen var nok best i dag, noe som er vanlig etter perioder med nedbør. Blåstiene mot Åsgårdstrand og i Byskogen var våtere og mer oppgkjørt av syklister og ikke minst hester. Et par-tre dager med finvær kan gjøre underverker, mulig det blir tur til søndag!
Re: Føremelding fra Tønsberg !! Endelig !!
[Re: Stuf]
#106394204/11/201018:14
Jeg var også en tur ute idag. Tok blåstien til Horten og hjem igjen. Vått og tungt, men gøy. Fant en ny avstikker :-) Fra bussholdeplassen ved Bakkenteigen på h side mot Horten , stien går ned 20 m etter holdeplassen. Ender opp nede ved vannet. Enkel og morsom :-)
[Re: bk]
#106399104/11/201019:32
Fant en ny avstikker :-) Fra bussholdeplassen ved Bakkenteigen på h side mot Horten , stien går ned 20 m etter holdeplassen. Ender opp nede ved vannet. Enkel og morsom :-)
Ned til Mastebakke (tror det heter det) må vel det være, har syklet der et par ganger. Fant et par nye stier jeg også! Nord for Robergrønningen og parallellt med Blåstien, lenger vest. Går et smalt singletrack oppe på ryggen, den blir kjempefin når det blir litt tørrere.
#106522506/11/201020:45
Ser det har vært litt aktivitet de siste dagene.. Har akkurat snublet inn døra etter retur fra Madagaskar.. Sliter litt med en matforgiftning eller noe som ikke vil gi seg...mulig det er noe annet som er årsak, men magetrøbbel likevel.. Men hvis magen er i sjakk i morgen tenkte jeg kanskje å ta en formiddagstur.. Med temperaturen som er nå bør det vel være litt mulighet for barfrost, eller har det regnet masse siste uka?
Var litt antiklimaks å kommer fra 36 pluss til -2.....
Vel, etter et par døgn på reisefot så er det natta for meg.. Sjekker formen og forumet i morgen tidlig, om noen melder noe interesse..
Redigert av Raymond; 06/11/201020:46.
[Re: Raymond]
#106544407/11/201011:36
Jeg dro ut omtrent samtidig som deg BK, men var ikke innom her og sjekket først. Klarte å få til en lang tur via Maxbo, Åsgårdstrand, Borre, Adal, Barkåker,Stadion og til Husvik, med minimal sykling på vei. Fant ut at 42 av 53 km var på sti, og det er jo bra. Sliter litt med at kabler "går litt tregt" nå i kulda. Har tatt syklen inn til tørking etter at den ble vasket og får deretter gå over alt av waiere / strømper. Regner med at det hjelper.
#106567307/11/201018:54
Tok meg en tur en halvtime etter dere jeg da.. Men ble bare en kort tur, hadde et litt tight tidsprogram på ettermiddagen i går.. Var fint i marka i dag, men litt mer "gjennomslag" enn jeg hadde regnet med.. Men det har kanskje vært litt nedbør mens jeg har vært borte?
Tror det er morsomt å sykle på Madagaskar! Masse knusktørre stier, og langt større høydeforskjeller enn jeg hadde regnet med... Lett å legge inn både lange ok kortere økter! Men litt logistikk og forholdsvis dyrt sted å reise til (reisen i seg selv er det dyre, IKKE oppholdet!) på "treningstur".. hehe
#106610208/11/201013:11
Jeg har lyst, men sliter med sykklen. Bakdemperen er låst og jeg klarer ikke låse opp ved hjelp av fjernkontrollen. Jeg ser hva jeg kan klare og melder i fra om jeg blir klar.
#106630908/11/201018:41
Jeg hadde hatt lyst hvis jeg hadde fått det med meg og jeg hadde vært hjemme fra jobb i noenlunde tid.. Men, desverre kom jeg nettopp inn døra, så nå skal det surfes sykkeldeler og slappe av i stolen foran TV'n frem til det er på tide å legge seg
Stuf: Henger vaieren eller har den "hengt seg opp" på demperen?
#106640508/11/201020:32
Stuf: Henger vaieren eller har den "hengt seg opp" på demperen?
Det er "fjernkontrollen" som er defekt, den må byttes. Har fått ordnet det slikt at bakdemper nå ikke er låst, jeg får heller ikke låst den. "Fjernkontrollen" til demperen er egentlig lite praktisk og lite solid, hadde vært bedre å kuttet den ut og hatt en anordning på demperen som jeg kunne bruke, det er sikkert mulig. Demperen er en DT Swiss M210.
#106641208/11/201020:38
Sikkert mulig å bruke noen kroner og få "oppgradert" demperen med en lock out hendel direkte på demperen... Eller så kan du bruke anledningen til å oppgradere til en Fox RP2 eller RP23.. Eller evt en av de nye til RS, som visstnok også begynner å fungere ganske så bra..
Jeg lurer litt på om bakdemperen min skal få en liten ferietur til Push for tuning ila vinteren....
#106692109/11/201012:46
Sikkert mulig å bruke noen kroner og få "oppgradert" demperen med en lock out hendel direkte på demperen... Eller så kan du bruke anledningen til å oppgradere til en Fox RP2 eller RP23.. Eller evt en av de nye til RS, som visstnok også begynner å fungere ganske så bra..
Demperen er det ikke noe galt med, prøver meg med en RS-remote lock out, den så mer funksjonell ut enn den orginale fra DS.
Sitat: mesto
Noen som har tenkt seg ut i kveld? Overskyet og 1-2 minus + frisk bris og muligheter for snø...
Leverte syklen på service tidligere i dag, får den ikke tilbake før i morgen ettermiddag, så tur i kveld blir det ikke. Har foresten startet avklimatisering til sykkelferie til Gran Canaria i jula ved å ta noen turer inne på rulla foran TV. 25 grader og mye svetting , da begynner det å ligne noe.
#106858311/11/201016:36
Takk for turen gutta! Og takk til H. som stilte som fotograf etter mitt noe dårlige sporvalg... Mens Bk henger i bakgrunnen og legger en plan for å slippe å bli våt på beina..
#107052915/11/201012:51
Nope, overhodet ikke! Digger kulde og vinter, men jeg har en annen "hobby", jeg er arbeidsnarkoman....så jeg er på jobb..
Det er godt det er noen som tar ansvar og "holder Norge i gang" (tenkte jeg skulle skrive "holder hjulene i gang", men det var vel forsåvidt oss som var på stitur som gjorde det)
Det var en flott tur, vi var 4 mann, farlig glatt noen steder så det gjør ikke noe med noe flere dager med kuldegrader. Da blir det enda mindre gjennomslag i våte partier.
#107162817/11/201006:54
Nope, overhodet ikke! Digger kulde og vinter, men jeg har en annen "hobby", jeg er arbeidsnarkoman....så jeg er på jobb..
Det er godt det er noen som tar ansvar og "holder Norge i gang" (tenkte jeg skulle skrive "holder hjulene i gang", men det var vel forsåvidt oss som var på stitur som gjorde det)
Det var en flott tur, vi var 4 mann, farlig glatt noen steder så det gjør ikke noe med noe flere dager med kuldegrader. Da blir det enda mindre gjennomslag i våte partier.
Jeg hjalpt til å holde hjulene i gang i går og forsåvidt... da jeg syklet til og fra jobb...