Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 9 av 34 1 2 7 8 9 10 11 33 34

Hatgruppe facebook

Re: Hatgruppe facebook [Re: Vanilla Ninja] #917079 11/04/2010 15:00
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Cred! ICON_SMILE

Re: Hatgruppe facebook [Re: Sykkelbob] #917098 11/04/2010 15:29
xscream Offline
Entusiast
Entusiast
Eva Otelie Danielsen er 6. vara i kommunestyret i stjørdal.

Jeg vet at en annen her på forumet har sendt mail til ordfører, lokalavis og partiledelse i stjørdal visstnok med link og eksempler på diskusjonene som har vært.

Bra jobba..... ICON_SMILE

Re: Hatgruppe facebook [Re: xscream] #917102 11/04/2010 15:34
DavidS Offline
Ivrig
Ivrig
Sakset fra gruppen "Vi som hater de som hater syklister på offentlig vei":

Sitat: Marius Ludvigsen
haha meldt mæ inn i feil gruppe æ gitt... æ hate jo sykkelista så det hold.. det å hesta å skiløpera i veien... skaff dokk et ordntli kjøretøy så kan vi snakkes:P

Rust? Fordi det rimer på dust.
Re: Hatgruppe facebook [Re: DavidS] #917110 11/04/2010 15:58
P
P_Dalen Offline
Veteran
Veteran
P
Det oser av intelligens her også...

Re: Hatgruppe facebook [Re: P_Dalen] #917112 11/04/2010 16:05
T
Thomasen Offline
Entusiast
Entusiast
T
Fantastisk, hva enkelte klarer å "lire" av seg. En får bare heve seg over utsagnene til disse "sykkelhaterene", og følge trafikkreglene selv.

Re: Hatgruppe facebook [Re: Thomasen] #917115 11/04/2010 16:09
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Det er det som er problemet med Internet. Gærninger har fått en stemme.

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Hatgruppe facebook [Re: ] #917127 11/04/2010 16:38
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Kanskje jeg skal starte en gruppe for "Vi som hater bilister midt i veien" siden det jo er enkelte bilister som gjør dumme ting, og da er det jo bare på sin plass å hate alle bilister.

Vegavgiftargumentet har jeg aldri skjønt. Det er bare en stråmann.

Re: Hatgruppe facebook [Re: ] #917132 11/04/2010 16:45
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A
Hadde nesten vært litt festlig om noen av de som er navngitt i denne tråden får refs fra sine overordnede pga det de har skrevet på facebook.

Støtter det Nick sier. Har aldri fått kjeft i trafikken, men jeg prøver å vise hensyn. Jeg har dog ringt politiet(OPK) to ganger jeg holdt på å bli nedkjørt for å gi de registeringsnummeret på bilen. Dette selv om jeg vet at politiet ikke ville/kunne gjøre noe der og da, men at det iallefall vil ligge i P-O(politilogg) slik at hvis personen blir stoppet engang så er det i det minste registeret at føreren er en liten bilbølle. Alltid fått takk fra operatøren jeg har snakket med ICON_SMILE

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: Hatgruppe facebook [Re: ] #917152 11/04/2010 17:10
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Vet ikke om det har vært oppe før, med dette er i vertfall sitert fra Facebook:

Bjørn Gunnar Svendsen Helt utrolig bra gruppe. Enten får de betale veiavgift eller så får de holde seg til sykkelstiene. Det burde vert premie for hver syklist man klarer å sende i grøfta, eksempelvis kr 500,- pr stk.
February 22 at 1:06pm · Report
6 people like this.

Jørn Sund Rapp ICON_TONGUE
March 7 at 8:35pm · Report

Solveig Mageland Minst...og poeng tiden er forlengst forbi...Nå er det kr vi samler hæ;)
March 15 at 5:45pm · Report

Babba Eldar Vi tar dem med døra, tar dem med døra=)
Tjente 1500 kr på noen få km i dag da? Hvor sender man fakturaen på dette? ;-) hehe.
March 17 at 10:38pm · Report

Jaja, livet er hardt...

Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
Re: Hatgruppe facebook [Re: ] #917172 11/04/2010 17:41
kjull Offline
Besatt
Besatt
Argumentet ditt er at bilistene skal kunne kjøre forbi når det kommer bil i møtende felt. Sikker forbikjøring skal i følge lovgivingnen og fortolkninger skje med minimum 1.5m klaring til syklisten. Dermed må man normal over i motgående kjørefelt for å kjøre forbi. Det du argumenterer for er at syklistene skal være "smidige" slik at bilene kan kjøre forbi på en uforsvarlig måte.

I Frankrike har man egne skilt for å minne bilistene på dette. Der er det dog et MYE mindre problem enn i Norge. I Frankrike er man vant til å se syklister på veien og akseptere at de er der og viser hensyn. Er min erfaring. Skiltet ser slik ut:

Re: Hatgruppe facebook [Re: ] #917175 11/04/2010 17:43
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Nick

Nei, at andre er dumme ikke tenker seg om, er et veldig dårlig argument for at en selv skal handle på samme måte.

Det var bare sarkasme. ICON_WINK

Bone.
Tror du skal lese resten av tråden når det gjelder å ligge i kanten. Det er en grunn til at man ikke alltid gjør det. Ellers er jeg veldig interessert i å høre hvordan syklister i feltet forårsaker frontkollisjoner mellom biler.

Redigert av Tor Arne; 11/04/2010 17:44.
Re: Hatgruppe facebook [Re: ] #917188 11/04/2010 17:58
vidark Offline
Entusiast
Entusiast
Her bommer du litt ...
Sitat: Bone
... man skal vise hensyn til trafikken, og da legge seg så nærme kanten man klarer.

Det er i og for seg greit så lenge man ikke går på akkord med sin egen sikkerhet. Altså skal man ikke legge seg så nærme kanten man teknisk sett klarer å få til (2-3cm?), man skal ha nok avstand til høyre veikant at man ikke er i overhengende fare for å kjøre ut i et uoppmerksomt øyeblikk.

Veldig mange gjør ikke dette, selv på smale veier.

Etter hvis definisjon på "nærme nok"? Din? Deres egen?

Og så har vi MTB syklister som fint kan sykle på fortau, og som også sykler på veien

De skal i utgangspunktet sykle på veien, men de har anledning til å sykle andre steder dersom de skulle ønske det, men da på fotgjengernes vilkår. Dette har vært påpekt mange ganger allerede.

Det å være syklist som ikke gidder å vise hensyn, men ligger for langt ut i feltet, kan føre til en front mot front kolisjon mellom to biler. Tenk på det...

Det er den som foretar forbikjøringen som har ansvaret for at den utføres på en sikker måte. Du kan ikke skylde på noen andre hvis du velger å krysse gulstripa på et uoversiktlig sted.

Re: Hatgruppe facebook [Re: vidark] #917220 11/04/2010 18:14
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Minner om denne gamle tråden, der det ble sagt myr fornuftig, IMHO.

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=432502&page=1

Re: Hatgruppe facebook [Re: Stein] #917263 11/04/2010 18:49
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Én ting er at man kan ha sine meninger om hvordan andre bør oppføre seg i trafikken. Det er selvsagt lov. Man kan også kritisere andre for måten de oppfører seg på. Det gir mulighet for dialog og forandring, enten hos en selv eller hos den andre. En kan til og med i skarpe ordelag gi uttrykk for hvor irritert man er, skjønt da blir det den andre som må være klok og forstandig om det skal bli en dialog av det. Det som IKKE er greit, er å bryte loven, skremme folk, trakassere eller ty til vold eller trusler om vold.

Folk må gjerne ha FB-grupper som kritiserer syklister. Hat-grupper er noe annet, og langt mer alvorlig. Derfor synes jeg ikke denne tråden bør skjære ut i å diskutere hvordan man skal oppføre seg når man sykler, og vi skal vel også være forsiktige med å henge ut folk som rett og slett bare er uenige med oss og kritiserer oss. Det er trusler, vold og ulovlig trakassering vi ikke skal finne oss i.

Re: Hatgruppe facebook [Re: P_Dalen] #917269 11/04/2010 18:53
mixmazdaT Offline
Medlem
Medlem
Sitat: P_Dalen
Sitat: mixmazdaT
Det er motorvei kl. B mellom Klemtsrud og Skullerud, E6

Er du sikker på at det er motorvei mellom Klemetsrud og Skullerud?
Jeg er ikke sikker, men jeg lurer litt på om det bare er en vanlig 4-felts vei. I så fall er det fullt lovlig å sykle der. Kl. B ("motortrafikkvei") er det i hvert fall ikke.
Er det noen lokalkjente som vet om det er motorveiskilt på strekningen?

Har sjekket ut, og det viser seg at E6 ikke er motorvei/motortrafikkveg mellom Klemetsrud og Ryen, min feil.

Jeg mener uansett at det ikke er særlig forsvarlig, eller trafikksikkert å sykle langs denne strekningen, selv om en skulle ha retten på sin side. Jeg ville aldri våget meg ut der!

På nettsiden til syklingensverden blir oppfordret til at man ikke følger E6 på denne strekningen hvis man trener til Enebakk rundt (ett felt blir vel sperret eller merket under ritt?!);

http://forum.syklingensverden.com/viewtopic.php?f=2&t=6292

Håper ikke flere kaster seg ut på denne strekningen, selv med retten i hånd, da det ikke er mye rom for feil. Da bilene/lastebilene som suser forbi i 80+ har liten margin å gå på hvis noe skulle skje.

t

Redigert av mixmazdaT; 11/04/2010 18:54.

Jepp!
Re: Hatgruppe facebook [Re: Andreas83] #917272 11/04/2010 18:55
ventle Online
Besatt
Besatt
Sitat: Andreas83
Støtter det Nick sier. Har aldri fått kjeft i trafikken, men jeg prøver å vise hensyn.

Det har jeg. En høflig kar rullet ned vinduet og ropte "ha dæ ut av veien, schtøggen!" da han kom opp bak meg på vei hjem fra skolen sist vinter. Jeg sykler hovedsaklig på fortauet eller sykkelbane der dette finnes, men denne dagen var det 30cm våt nysnø på fortauet, ett kjørefelt og midtrabatt slik at han ikke kom forbi. Jeg lot som ingenting og slapp han forbi med en gang veien ble bredere, men i ettertid har jeg lurt på om jeg kanskje heller burde stoppet helt opp, snudd meg og spurt hvor han mente jeg skulle gjøre av meg, eller hva han hadde i mot utseendet mitt (for ordens skyld var jeg kledd i dongeribukse og allværsjakke)...

mvh Helge
Re: Hatgruppe facebook [Re: Stein] #917287 11/04/2010 19:06
sykkelfantometJF Offline
Ringrev
Ringrev
Landveissykling er ikke så trivlig som det var for bare 10-15 år siden. Jeg vil sykle, ikke krangle med hensynsløse bilister om rett til å bruke veien. Og aller minst bli påkjørt. Men det har vært nære på altfor mange ganger. Derfor begrenser jeg nå landeveissyklingen til steder med lite traffikk eller til tider av døgnet da det er lite traffikk. Trist men sånn er det.

Det hjelper pent lite at vi på TS-forumet er enige (eller ikke skull ). Det hjelper i alle fall ikke å diskutere med hjernedøde bilister med radikale holdninger. Hvis det skal skje noe positivt med hensyn på trafikksikkerheten må vi få politikere og politi med på laget. Det kan selvsagt hjelpe litt på folks oppfattninger av oss syklister hvis selv følger traffikkreglene og ellers opptrer hensynsfullt. Mitt inntrykk er at de fleste seriøse syklister allerede gjør det. Dog finnes det noen cowboyer.

Redigert av sykkelfantometJF; 11/04/2010 19:09.

"Wyrd bid ful aræd"
Re: Hatgruppe facebook [Re: sykkelfantometJF] #917342 11/04/2010 20:00
S
Skoje Offline
Ivrig
Ivrig
S
I fjor høst kjøpte to kompiser av meg landeveissykkel, begge to er lastebilsjåfører og spesielt han ene var litt sånn "møkka syklister som sykler langs veien når jeg kommer med full last". Han ene prøvde til og med å sykle på gang- og sykkelsti der det var mulig, men gav fort opp det da han skjønte hvor håpløst det er. Tror nok en del av de med innlegg i den FB-gruppa hadde fått et litt annet syn på syklister i kondomdress om de hadde fått prøvd noen turer langs veien.

Redigert av Skoje; 11/04/2010 20:01.
Re: Hatgruppe facebook [Re: Skoje] #917373 11/04/2010 20:29
perzinho Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Her har det vært liv i helgen, har selv vært bortreist så har ikke hatt mulighet til å delta i diskusjonen. Grunnen til at jeg startet denne diskusjonen var alle drapstruslene i gruppen. At vi er upopulære på veien av mange er greit nok, men å komme med drapstrusler er langt over streken. Er selv yrkessjåfør og kjører over 9000 mil i året med lastebil og jeg blir forbannet når mine kollegaer skriver slike ting. Har en av mine ansatte skrevet i denne gruppen skal jeg love at han/henne hadde fått hørt det. En yrkesbilsjåfør er firmaets ansikt utad og slik oppførsel er uaksteptabelt.

Jeg selv var heller ikke noe postivt innstilt til syklister før jeg selv ble bitt av bassilen og nå smiler jeg rundt når jeg møter syklister etter veien. Derfor tror jeg at et holdningsarbeid av politiet og andre organisjoner er veien å gå.

Må også få med at jeg hadde strålende tur på racern i ettermiddag med sol og bare hyggelige bilister.

Re: Hatgruppe facebook [Re: perzinho] #917400 11/04/2010 20:57
Jonas Tilseth Offline
Ivrig
Ivrig
Fy faen det er action på den tråden ass! Får notifications hele tiden! Like artig å ringe noen av de innpå der som å skrive litt ICON_SMILE

Redigert av Jonas.T; 11/04/2010 20:57.

Re: Hatgruppe facebook [Re: perzinho] #917423 11/04/2010 21:15
HM1100 Online
Ringrev
Ringrev
Det må jeg si, litt av en utvikling på denne diskusjonen. Skremmende er det, og jeg er redd noen kommer til å bli skadet. Men for egen del kommer jeg til å bli enda mer hensynsfull ovenfor syklister når jeg kjører motorisert. Som en liten motvekt. Selvom jeg veldig ofte må kjøre i Maridalen. På en vei som det ikke er lov til å sykle to i bredden etter hva som er sitert på denne siden. Det finnes mange slags idioter. De største er de som skader andre eller truer med det. Resten kan stort sett beskrives som de som ikke bryr seg om sine medmennesker eller omgivelser.

Re: Hatgruppe facebook [Re: HM1100] #917438 11/04/2010 21:29
DavidS Offline
Ivrig
Ivrig
Ja, nå har jeg tatt bladet fra munnen, og det blir neppe trivelig å logge inn på FB i morra....
Gruppa vokser forresten styggfort, med over 700 nye medlemmer bare mens denne tråden er spunnet.

Rust? Fordi det rimer på dust.
Re: Hatgruppe facebook [Re: Jonas Tilseth] #917441 11/04/2010 21:31
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Jonas.T
Fy faen det er action på den tråden ass! Får notifications hele tiden! Like artig å ringe noen av de innpå der som å skrive litt ICON_SMILE

Er det du som er han derre Psycle Guy, eller? Jeg ser i hvert fall ikke navnet ditt under noen av kommentarene.

Re: Hatgruppe facebook [Re: HM1100] #917443 11/04/2010 21:32
ErikK Offline
Fersking
Fersking
Jeg vil bare si at jeg synes vi gjør bra fremskritt i gruppa. Litt synd at man må være en del av den for å vise de hvem vi er og få pressa litt vett inn i hodene deres.

Utrolig bra den diskusjonen med hu Tonelise Marlèn Selvaag. Hun aner ikke hvor eid hun blir.

Denne komentaren var bare best:
Andreas Tveit: Og kva skal du seia til politiet då?
"Hallo, nokon googla meg etter at eg kom med drapstruslar på internett!"?

undefined
Re: Hatgruppe facebook [Re: Vanilla Ninja] #917445 11/04/2010 21:37
Jonas Tilseth Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Vanilla Ninja
Sitat: Jonas.T

Er det du som er han derre Psycle Guy, eller? Jeg ser i hvert fall ikke navnet ditt under noen av kommentarene.

Jeg begynte å bli litt ekstrem, så jeg forlot gruppa. Jeg står med fullt navn der inne jeg.

Re: Hatgruppe facebook [Re: Jonas Tilseth] #917446 11/04/2010 21:38
Jonas Tilseth Offline
Ivrig
Ivrig
Tonelise Marlèn Selvaag er 15 år, husk det.

Re: Hatgruppe facebook [Re: DavidS] #917447 11/04/2010 21:38
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: polarbike
Ja, nå har jeg tatt bladet fra munnen, og det blir neppe trivelig å logge inn på FB i morra....
Gruppa vokser forresten styggfort, med over 700 nye medlemmer bare mens denne tråden er spunnet.

Jeg dro hjemmefra omtrent seks om kom hjem for tre kvarter siden. På den tiden hadde 19 personer svart på ting jeg hadde spurt dem om i dag.

Noen hadde også sendt meg en privat melding, hvor han - først i ganske harde ordelag, men senere litt mykere - ba meg om å fjerne en kommentar hvor jeg skrev navnet hans, fordi han hadde innsett at noen av diskusjonene ble for drøye, og at spesielt trusler om faktisk å kjøre ned folk ble for mye.

I tillegg hadde jammen en dame ved navn June byttet Facebook-navn til et pseudonym, uvisst av hvilken grunn. Det skal sies at denne damen er blant dem som støyer mest og som roper "IDIOT" høyest hver gang en syklist skriver noe. Litt trist er det jo at hun bruker et bilde av sin lille jentebaby som profilbilde.

Det begynner å bli mye å holde styr på, gitt, men det er morsomt å prøve å være fornuftig og tilbakeholden i en nettdiskusjon, for en gangs skyld. ICON_SMILE

LJ

Re: Hatgruppe facebook [Re: Vanilla Ninja] #917453 11/04/2010 21:52
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg så det var en der inne som mente at syklistene heller burde trene på baner og egnede idrettsanlegg, sånn som utøvere i andre idretter gjør. Han er tydeligvis ikke helt informert om antallet egnede sykkelbaner i Norge. Han bommer også når han sammenligner med andre idretter, all den tid de fleste av disse syklistene trener for en idrett som kalles LANDEVEISsykling.

Re: Hatgruppe facebook [Re: Vanilla Ninja] #917457 11/04/2010 21:55
Laxeluz Offline
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
Sitat: Vanilla Ninja
I tillegg hadde jammen en dame ved navn June byttet Facebook-navn til et pseudonym, uvisst av hvilken grunn. Det skal sies at denne damen er blant dem som støyer mest og som roper "IDIOT" høyest hver gang en syklist skriver noe. Litt trist er det jo at hun bruker et bilde av sin lille jentebaby som profilbilde.

Eg kommenterte ei som brukte bilete av dottera si som profilbilete samtidig som ho spydde eder og galle mot alle syklistar, sidan eg synest de var dumt at dottera skulle verta ansikt for desse utsegna. For å visa at ho skreiv på eit ofentleg forum så brukte eg også namnet på dottera. (Det tok meg to sekund å finna dette på hennar eigen profil.)
Først vart ho rasande for at eg kunne nemna namnet til dottera hennar i diskusjonen, ho kom til og med eit par vage truslar om at "ho kjende folk rundt om i landet" som visstnok kunne ta meg, men etter kvart skjønte ho truleg poenget mitt, fordi plutseleg hadde ho sletta alle kommentarane sine i gruppa, og forsvunne.
Me får berre håpa "Bolla" tek til fornuft etter kvart også...

Andreas Tveit
Re: Hatgruppe facebook [Re: Nils_Arne] #917478 11/04/2010 23:32
Olen Offline
Entusiast
Entusiast
mye drapsrusler her og: Vi som hater de jævla syklistene som ikke bruker fortauet!!!!! http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=2372536111&ref=ts

Side 9 av 34 1 2 7 8 9 10 11 33 34

Moderator  support