Flytter til Nøtterøy i sommer, og tenkte å melde meg inn i en sykkelklubb der i området.. Har vært inne å sett på tønsberg sykkelklubb, men det kan virke som om at siden ikke er helt oppe å går. (enkelte linker er blanke osv). Er det noen som vet av flere enn TCK?
Re: Sykkelklubb i Tønsberg/Nøtterøy?
[Re: øgle]
#91261505/04/201013:12
Det er vel fortsatt noe aktivitet i TCK, ellers lurer jeg på om noen blåste nytt liv i Jarlsberg Cykel Klubb (eller hva den het..) for et par år siden, men det er vel hovedsakelig landeveisfolk....
[Re: Raymond]
#91262705/04/201013:34
Jeg er litt inhabil her, men et lite stykke oppi landet for Tønsberg ligger Re kommune. Vi har en sykkelklubb som, originalt nok, heter Re Sykkelklubb. Noen av medlemmene er skikkelig gode, de fleste av oss andre er bare mosjonister. Det vi ikke har på toppresultater (rett skal være rett, en av klubbens aktive medlemmer vant faktisk Vestfold Rundt for noen få år siden) tar vi igjen på godt miljø. Vi har plass til flere medlemmer!
Jeg kjenner ikke til alt på innsiden eller webben deres, men sist jeg sjekket var TCK i aller høyeste grad oppe og gikk. De arrangerer et kanonarrangement som heter Tønsberg 4 dagers på landeveien og er med å arrangere Giant Cup i terrenget sammen med flere andre Vestfoldklubber...
Sykkelmiljø i Vestfold er vel ikke akkurat mangelvare ;-)
Joda den funker, men hvis jeg trykker på linken for trening så kommer det opp en blank side... Men kan godt være pcen min som er rar. Det høres bra ut at det er et godt sykkelmiljø og flere klubber i vestfold=)
#91272905/04/201017:02
TCK er i høyeste grad en oppegående klubb, trolig mer seriøs enn vår. Gammel og tradisjonsrik er den også. Såvidt jeg veit finnes det ikke noen organiserte sykkelklubber på Nøtterøy, men jeg kan ta feil.
Jeg kjenner ikke så godt til miljøet men det er mange som sykler i den grønne klubbdrakten til TCK. Jeg vet også at de sammler seg en god gjeng på Søndags morgen for en rolig langkjøring på ca 10 mil.
Dette blir bare 2 sesongen jeg sykler men jeg kommet nok til å melde meg inn i TCK. Jeg kommer også til å prøve å få satt igang noen fellesturer annonsert på forumet i Tønsberg området primert på terrengsykkel da jeg har noen bra tur forslag.
I en annen tråd her så ble vi enige om å utforske Tjøme da det er flere her inne med sommersted på Nøtterøy/Tjøme. Det var vel også et par fastboende der ute som også var klare.
[Re: sl500]
#91301005/04/201021:15
Jeg prøvde en tur innover i marka på brekke, først på "maxbosiden" av årsgårdstrandveien, men der er det knapt så man kan kalle det fremkommelig.. høsten og vinteren har gjort sitt med en del trær som har gått over ende osv.. krysser man åsgårdstrandveien så er det en del bedre.. Kjørte deler av "blåstien" mot åsgårdstrand....herlig og sølete, og noen litt overraskende snøhauger her og der, men uansett.....det er sykling og lenge siden sist!
#91348606/04/201017:50
Helt klart! Det er MYE bra stier i området, selv om det er litt synd at de ofte blir "ofret" til boligutbygging, golfbanebygging eller hogstfelt... Virker ikke som om det er noe innsats for å holde stiene fremkommelige, selv ikke oppmerkede tur- og kulturstier... Også virker det til å bli mer og mer utbredt og populært å ri havremoped (hest...)i skogen, spesielt rett etter regnvær...... og folk sier vi som sykler sliter på terrenget.. Menmen..
Vi må få til noe fellesturer, håper noen vet om noen gullløyper, begynner å bli litt "ferdig" med de faste rutene..
Redigert av Raymond; 06/04/201017:57.
#91349506/04/201017:57
Jøss... starter du nede ved maxbo da? Jeg testet også nemlig, fra Åsgårdstrand, og det var helt umulig, 20 cm med slush! Jeg syklet fra Åsg.og ned til Lefdal, ikke lenge etter møtte jeg dette:
[Re: cht]
#91434207/04/201018:04
Jeg prøvde en tur fra Maxbo her om dagen, men hadde ikke så god tid, så det ble en kort runde.. Var bart eller i hvert fall syklbart der jeg syklet..noget møkkete, men shit happens.. :-)
[Re: cht]
#91434707/04/201018:08
Med den værmeldingen som er meldt så bør det jo være syklbart hele veien fra Maxbo til Åsgårdstrand (eller motsatt) i hvert fall i løpet av søndag.. :-)
#91464108/04/201006:26
Godt observert Raymond! Jeg gikk faktisk fram til det stedet du har markert! Men det var bare 10 meter så var det slush igjen Veldig usikker på om dette blir bra nok iløpet av helgen. Jeg tror man må starte fra Tønsberg som dere har gjort, prøve det i morgen. I dag skal det bli regn og det er flott, da forsvinner denne elendige snøen fortere.