Passer dårlig å sykle rundt på Scott når jeg jobber i den butikken jeg gjør. Bytter derfor sykkel og legger ut min gode turkamerat til salgs.
Det er en Scott Ransom 20 som stort sett alt er byttet på.
Oppgradert 2008 sesongen:
-Nye Easton Havoc hjulsett
-Shimano XT drivverk og gir
-ODI lock-on holker
Oppgradert 2009 sesongen:
-
DT EXC 150 gaffel-Nytt kjede/kassett
-
Avid Elixir CR bremser-
Truvative Hammerschmidt krank og kortere kjede.
-Nytt styrelager.
Sykkelen er blitt brukt til all slags sykling. Mest stisykling i Marka i Oslo som den egner seg meget godt til. Har også vært med på tur i Marokkos Atlasfjell, topptur i Nesbyen, fjellsykling på Dovre og Rondane, toppturer i Fjørå, og en dag i Hafjell. Egner seg meget godt til alt dette. Kunne kanskje vært tøffere i Hafjell, men takler det helt fint med stor moro for han oppå.
Nå i vinter har jeg tatt service på gaffel, bakdemper, hjullager er byttet. Alle lager i ramma er også byttet.
Sykkelen er med andre ord som ny.
Eneste orginale delene som er igjen på sykkelen er styre/stem og sete/setepinne.
Har hele tiden kjørt med tape på ramma der den utsettes for slitasje. I forbindelse med bytte av alle kulelager fjernet jeg all tape og sjekket at alt var i orden. Det var det. Ramma fremstår nesten som ny. Noen riper i kjedestag på begge sider er alt.
Sykkelen har alltid blitt oppbevart på soverom/stue og har dermed alltid blitt vasket etter tur.
Oppgradert for til sammen ca 20000,- i fjor alene.
Og nye kulelager og demperservicer i vinter til ca 2500,-.
Sykkelen hadde en nypris på 36000,-.
Str S som passer meg på 174cm perfekt. Kan nok passe noe legre personer også, og ned til ca 160cm.
Hadde tenkt meg 20 000,- for sykkelen.
Ink endel reservedeler til ramma og brukte lager som fortsatt er fine.
Om interessert ta kontakt på tlf 91522481 eller send mail på knutlonnqvist@gmail.comI fjor røk jeg en eike på bakhjulet som jeg ikke har fått ny eike til enda. Har brukt det orginale SunRingle SOS bakhjulet i mellomtiden. Det står fortsatt på, men selger sykkelen med Easton Havoc bakhjulet. Evt SuRingle bakhjulet på kjøpet (det er litt sliten i navet)
Her følger en rekke bilder:
Etter en prøvetur etter at sykkelen er bygd på nytt. Alt i orden og vasket igjen.
XT giret har vært bortpå noe på en tur og har mistet XT logoen.
Nye lagre, wirer og strømper i hele ramma gjør den smud.