Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Service/Reparasjon i Oslo

Service/Reparasjon i Oslo #911189 02/04/2010 00:01
Q
Quale Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
Q
Hei alle sykkelentusiaster.

Jeg har en Gary Fisher hardtail som jeg kjøpte på 90 tallet engang. Sykkelen har vært helt sjukt bra og nå vil jeg gjerne ha full service på den så den skal vare enda mange år. Det går på skifte av noen deler, stramming og justering. Jeg mekker minst mulig sjøl. Jeg er hverken flink til det eller interessert, men jeg liker godt å sykle ICON_SMILE

Jeg har ymse erfaring med sykkelreparatører, de fleste dårlig, ingen bra. Nå lurer jeg på, er det noen som kan anbefale et sted hvor sykkelen blir kjærlig behandlet og servicen utføres med presisjon? Jeg bor i Oslo.

På forhånd takk for tips.

Re: Service/Reparasjon i Oslo [Re: Quale] #911192 02/04/2010 00:10
donnerwetter Offline
Avhengig
Avhengig
Sørensen Sykler på Fyrstikktorget anbefales herfra ICON_SMILE

http://www.sorensensykler.no/oslo/sorens...nt&cat=m1_8

Elles har jo Raske Sykler og Oslo Sportslager meget kompetente verksteder

Sykler helst i godvær!
bigsmile
Re: Service/Reparasjon i Oslo [Re: donnerwetter] #911205 02/04/2010 03:44
O
Oppmannen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Sport 1 Superstore i Sentrum ved siden av Oslo City kan anbefales på det varmeste

Re: Service/Reparasjon i Oslo [Re: Oppmannen] #911664 03/04/2010 00:28
T
trasse Offline
Entusiast
Entusiast
T
om du vill ta deg en liten tur litt ut av byn så har du en sykkel sjappe som heter Stig sykkel versked (eller det står Din Sykkel på skiltet)

Han som jobber der (stig) er altdi hygelig og gjør alt på sykkelen så det blir perfekt, altid når jeg har hatt noen problemer med sykkelen min har jeg dratt dit (og ikke kunne fikse det selv)

Det som er bra med han/sjappa er at det ikke er en vanelig sykkel butikk som G-sport osv/det er ikke noe stor kjede, og derfor er mekanikeren MEKANIKER og ikke noe annent, han har alt av verkjøy og skruer og om du skynter deg litt før alle skal ha sykkelen sin på vår sjekk for du nok sykkelen din klar og fin før sesongen starter for fult ICON_SMILE

obs: glemte å skrive at han holder til på strømmen, (fikk litt hjerne teppe på akuratt hva adressen osv var, men kan sikkert finne det ut om du har tenkt deg til strømmen ICON_SMILE )

Hvorfor gjøre noe i dag? når man kan gjøre det i morra?
Re: Service/Reparasjon i Oslo [Re: trasse] #912343 04/04/2010 20:44
make art Offline
Entusiast
Entusiast
Det er rørende at noen beholder sine trofaste slitere som du gjør.

Jeg anbefaler deg å gå til Oslo Sportslager med sykkelen din. Min oppfatning er at de er fornuftige med tanke på priser og de er effektive. Bred erfaring har de også. De er vant med eldre sykler og eventuelle pussige problemer. I tillegg er de hyggelige og rynker ikke på nesen om du har en sykkel med verdi under 10000 kroner. Flere ganger har jeg til og med stukket innom med noe smårusk som de har fikset på stedet - gratis! Slike ting er ikke noe jeg forventer, men gir virkelig følelsen av ekstrasørvis.

Eneste ankepunktet er lang ventetid på vårparten, men slik er det hos de fleste verksteder.

Anders

Moderator  support