Sykkelen begynner å bli ferdig, men har et problem med klaringen mellom gaffel og bremseskiven. Løses dette ved å skifte til centerlockskive? (Se siste bilde) Valgte adapter siden jeg hadde endel skiver liggende. Det står nå på 160mm foran, siden en luring rotet det litt til for seg selv ved bestilling..
Som dere ser er ikke alt tunet, kappet og innstillt. Kablene har litt forskjellige fager osv, siden jeg har prøvd å bruke det jag hadde liggende.
Re: Ny lekesykkel: Ventana El Terremoto
[Re: ruddles]
#91008630/03/201015:12
Problemet ditt med skiva skyldes 99,9% sikkert Problem Solvers-adapteret. Skaff et DT eller Shimano-adapter, så odner det seg. ...Eller en XL-skive i rett dimensjon hvis du må bytte likevel.
[Re: Stein]
#91009430/03/201015:42
en vanlig 203pm/pm adapter, dvs den tredje fra venstre. Avid og shimano sine er vel gitt vekk og skal ikke koste mer enn en 50-100kr fra crc.
finfin sykkel. Må si jeg er litt overrasket over det noe grove dekkvalget, men du vet jo selv best hva du skal bruke sykkelen til som tross aalt avgjør dekkvalget. Det er jo litt variasjon mellom sykkelmerkene, men om du skal bruke den til superrufs (som dekkene indikerer) kan det jo alltids være en ide med en liten kjedefører og. Men igjen, du vet bruke og hva du trenger. Gøy med en litt uvanlig sykkel - tror ikke det er mange på forumet som har slike
[Re: heinrich]
#91022830/03/201020:06
Dekkene er for grove ja. Litt for lite klaring bak, disse vil nok bli erstattet med noen litt smalere. Kjedefører kommer:) blir nok brukt mest på fjellet hjemme i romsdalen.
#91024630/03/201020:37
Ja, i vår blir den brukt i bymarka å estenstad:) til sommeren håper jeg på å bli ferdig å flytte hjemover. Sykkelen er rett over 15 kg slik som den står, men andre dekk vil nok (kanskje) komme under 15.. Slanking kommer kanskje litt etter litt.. Styre og stem er forholdsvis tung.
#91026630/03/201021:08
Det er sant, skal få en kompis til å kappe d over helga. Hadde sikkert gått fint med baufil elller lignende, men går for å få det 100% i vater med en gang.
[Re: Stein]
#91538608/04/201020:51
Problemet ditt med skiva skyldes 99,9% sikkert Problem Solvers-adapteret. Skaff et DT eller Shimano-adapter, så odner det seg. ...Eller en XL-skive i rett dimensjon hvis du må bytte likevel.
Har nå prøvd både centerlock-skive og DT-adapter, klaringa mellom bremsefestet på gaffelen og skiva er sånn at jeg akkurat får skyvd inn førerkortet mellom. Ser på rittsykkelen at det også der er trangt, men litt romsligere er det.
Er det sånn at dette er nok, eller finnes det andre løsninger? Ser for meg stygge merker på gaffelen (?) Og hva er en XL-skive ?
#91545808/04/201021:52
Nå har jeg vært i boden. Jeg har FOX 36 og CK-nav. Mellom skiven og PM-festet vil jeg anslå det til å være plass til omtrent 1,2 førerkortbredde... Altså et førerkort med bittelitt slark.
Altså, helt normalt. På bildet ser det ut til å være litt mindre plass, men det kan jo skyldes problem-solveren. Et førerkort mellom bremseskiven og festet høres greit ut.