Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Cruise i karibien

Cruise i karibien #909930 30/03/2010 10:19
S
Stiffmaister Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Sitter her å planlegger ferieplanene for sommeren. Kan se ut til at det blir en lengre tur til USA med meg og min kjære.. Turen går blant annet til Miami der vi også ønsker å ta et 5-7 dagers cruise.

Noen som har vært i karibien og kan anbefale noen destinasjoner? Et ungt par som vil oppleve paradis ;-)

Alle svar tas imot med stor takk.....

Re: Cruise i karibien [Re: Stiffmaister] #909952 30/03/2010 11:21
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Cayman Islands kan anbefales !

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Cruise i karibien [Re: HeavyDude] #909968 30/03/2010 11:41
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: HeavyDude
Cayman Islands kan anbefales !

Med mindre du forteller HVORFOR, tjener ikke det utsagnet til annet enn å fortelle at du personlig av en eller annen grunn liker ett eller annet ved Cayman Islands.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Cruise i karibien [Re: Stiffmaister] #909971 30/03/2010 11:45
J
Johan Offline
Avhengig
Avhengig
J
Hei.
Var på 6 dagers cruise i des 09, østlig rute med avgang Miami og innom Haiti, Jamaica, Cayman Islands og Cozumel (Mexico). Dagsopphold på øyene + to hele dager ombord. Veldig få med blått hår, en del barnefamilier og overraskende mange unge par uten barn. Super tur, egne barnefrie soner, nok å gjøre ombord og greie turer i land. Reiste med RCCL. Var på tur med to barn og fruen, vi drar veldig gjerne igjen. Alt er tilrettelagt på en god måte. Du kan ha full aktivitetsuke eller max timer i solsengen og alt imellom.

Skal du oppleve paradis; som i ikke en levende sjel i nærheten, er vel ikke cruise det helt store, men på dagsturene i land kan du ta drosje til stille steder/strender. Haiti er unntaket i så måte da RCCL har leid eget område.
Det er tilrettelagt for turister på alle stedene (shopping), men selvsagt fult mulig å gå forbi de mest ivrige selgerne.

På Jamaica er forresten mulig å bli med på en terrengsykkeltur...

Redigert av Johan; 30/03/2010 11:47.

-johan
Re: Cruise i karibien [Re: Johan] #909973 30/03/2010 11:49
S
Stiffmaister Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
I mine øyne er paradis ikke nødvendig vis et rolig område uten folk, men heller lange hvite strender med herlig vann og avslappende atmosfære ;-)

Spørsmålet blir om man bare skal ta en 5-dagers til Bahamas, eller om man skal dra litt lengre sørover (??) mot St. Maarten, Cayman Island osv..

Re: Cruise i karibien [Re: Stiffmaister] #909987 30/03/2010 12:13
J
Johan Offline
Avhengig
Avhengig
J

Anløpsstedene for cruisebåtene får et eller to skip hver dag, og rundt regnet 4000 turister hver dag iflg kapteinen ombord. Uten å være for sikker tror jeg du skal jobbe litt for å finne det du er ute etter på hvert sted, men det er sikkert fullt mulig med gode undersøkelser på forhånd.

Vi var mer "go with the flow", det funket for oss med barn på 7 og 10. Jeg innrømmer glatt at det er deilig å komme til supre måltider, oppredd og ryddet lugar, svømmebasseng etc ombord. Skulle jeg reist uten barn ville jeg nok jaktet mer etter det du er ute etter, altså være på et sted hele tiden, og kanskje ikke reist på cruise. Samtidig blir det så rolig og avslappet som du gjør det til selv på et cruise. Jeg kan godt se for meg at fruen kunne tenke seg en uke på cruise uten barn og ikke ligge landfast på et sted; du får mange flere valgmuligheter ombord.

-johan
Re: Cruise i karibien [Re: Johan] #910222 30/03/2010 19:50
supercaliber Offline
Übergrønnskolling
Übergrønnskolling
Saint Maarten er ikke så verst. Fint å ta drosje over til fransk side. Fine strender, avslappet atmosfære og bra bodysurf(på fransk side).

Cozumel er også bra, kjent dykkersted, med spennende sjømatresturanter hvis du går en gate bak mainstreeten.

Ellers er det mye slum hvis du går bak t-skjorte, mcdonalds og juvel-gatene. Nassau/Bahamas og US virgin Islands/Saint Thomas er typisk sånn. Best å leie seg inn på en eller annen private resort og være der hele dagen.

Puerto Rico/San Juan er ganske spennende og fint, men sef. mye kriminalitet, hvis du er der på kveld/natt.

Before I was blind, but now I can't see...
Re: Cruise i karibien [Re: Stiffmaister] #910243 30/03/2010 20:33
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Stiffmaister
Et ungt par som vil oppleve paradis ;-)

Paradis?

Re: Cruise i karibien [Re: -Jan] #910343 31/03/2010 05:40
supercaliber Offline
Übergrønnskolling
Übergrønnskolling
ikke så ille

men det er klart at med flyreise + bunkersforbruk så blir det jo litt Co2

Before I was blind, but now I can't see...

Moderator  support