Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

RP23 Boost Valve (innstilling)

RP23 Boost Valve (innstilling) #909792 30/03/2010 05:28
Roger`n Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Heisann!

Jeg har nettopp fått min Top Fuel levert og har begynt å gjøre ett forsøk på å få stilt inn sykkelen etter min vekt og mine mål. Men så ble jeg så usikker på demper trykket i bakdemperen. Har jo lest meg litt opp på Fox sine sider og funnet ut at "sag`n" skal være ca. 15-30% av den totale slaglengden. For at jeg skal få dette til å stemme så havner jeg på ca. 165psi. Da er jeg på ca. 20% sag. Jeg veier 75 kilo og lurer på om det er noen som har noen erfaringstall på dempertrykk? Er jeg i nærheten av det som er riktig, eller har jeg justert meg helt ut på viddene?

Demperen forran har jeg satt opp med ca. 85 psi. Da synes jeg den er plush og fin til mitt bruk. Det var derfor jeg ble så usikker på bakdemperen, når trykket måtte være såpass mye høyere enn forran.

Erfaringer mottas med stor takk!

Re: RP23 Boost Valve (innstilling) [Re: Roger`n] #909793 30/03/2010 05:43
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Det høres helt riktig ut det du har bak. Trykket du trenger avgjøres ikke bare av vekten din, men også av slaglengden på demperen i forhold til den totale vandringen, samt diameteren til luftstempelet. At du da får forskjellig foran og bak er helt naturlig.

Ole.

Moderator  support