Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

3-5 dagers sykkeltur

3-5 dagers sykkeltur #909307 29/03/2010 08:13
S
Spøkelseskladden Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Hei.

Jeg driver å planlegger en sykkeltur til sommeren (prøve å få til noe på hardangervidda e.l).

Det blir, for min del, den første sykkelturen med overnatting. Vi satser på å overnatte på DNT-hytter. Jeg begynner å bli relativt godt kjent med min heldempa Ghost-sykkel, og det er ikke så ofte sykkelen slår seg vrang lenger (skjedde et par ganger iløpet av fjorårets sesong, i all hovedsak min skyld samt det var en liten prod. feil på bakhjulet. Neppe noe som gjentar seg)

Hva ville dere tatt med av reparasjonsutstyr til en slik tur? Regner med at avstandene det er snakk om er kanskje 15-30 mil totalt (et anslag tatt ut av skyene for min del, jeg har ikke kikka på ruta enda).

Kjede kan ryke(ta med kjedelås? evt kjede), dekk kan ryke (ta med et ekstra dekk?), slanger kan ryke(tar med et par ekstra slanger+lappeutstyr). Olje er en selvfølge. Litt basic verktøy skal jeg og ha med(multiverktøy). Hva annet vil dere anbefale at man tar med? Sette sykkelen på service like før turen?

Hva slags dekk vil dere anbefale at jeg setter på sykkelen før en slik tur? Bruker Schwalbe BBGG nå, men jeg syntes de er for tunge.

Re: 3-5 dagers sykkeltur [Re: Spøkelseskladden] #909320 29/03/2010 08:30
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Hvis du ikke tar service (sørvis) på sykkelen selv så ville jeg levert sykkel i hvert fall et par uker før turen på verksted og fortelt dem om planene. Da har du tid til å teste sykkelen etterpå og verkstedet har mulighet til å bestille deler som du kanskje ikke er klar over må byttes. Ellers så vill jeg tatt med noen eiker (+ verktøy) og lært meg i hvertfall å bytte eiken selv. Om du ikke gjør dette 100% riktig så vil det etter min mening allikvel være mye bedre enn evt. å måtte sykle tre-fire dager med ødelagt(e) eike(r).

Får du evt. montert nytt kjede (og krans) før avreise så kan du be verkstedet om å montere det med maks. lengde (legges da på minste drev foran og bak) da har du noen ledd å gå på og skal det holde med et par kjedelås og kutter.

Moderator  support