Hei.
Jeg driver å planlegger en sykkeltur til sommeren (prøve å få til noe på hardangervidda e.l).
Det blir, for min del, den første sykkelturen med overnatting. Vi satser på å overnatte på DNT-hytter. Jeg begynner å bli relativt godt kjent med min heldempa Ghost-sykkel, og det er ikke så ofte sykkelen slår seg vrang lenger (skjedde et par ganger iløpet av fjorårets sesong, i all hovedsak min skyld samt det var en liten prod. feil på bakhjulet. Neppe noe som gjentar seg)
Hva ville dere tatt med av reparasjonsutstyr til en slik tur? Regner med at avstandene det er snakk om er kanskje 15-30 mil totalt (et anslag tatt ut av skyene for min del, jeg har ikke kikka på ruta enda).
Kjede kan ryke(ta med kjedelås? evt kjede), dekk kan ryke (ta med et ekstra dekk?), slanger kan ryke(tar med et par ekstra slanger+lappeutstyr). Olje er en selvfølge. Litt basic verktøy skal jeg og ha med(multiverktøy). Hva annet vil dere anbefale at man tar med? Sette sykkelen på service like før turen?
Hva slags dekk vil dere anbefale at jeg setter på sykkelen før en slik tur? Bruker Schwalbe BBGG nå, men jeg syntes de er for tunge.