Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Willier La Triestina eller....

Willier La Triestina eller.... #909180 28/03/2010 20:18
S
simrad Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Hei,

Jeg tenkte å investere i en racersykkel, min første vel å merke.

Prisklassen er i utgangspunktet 10 - 20 000, men jeg ønsker likevel at den skal være så billig som mulig. Minimumskrav er at den skal ha shimano ultegra eller tilsvarende fra andre produsenter.

Jeg prøver å finne fjorårsmodeller for å jekke ned prisen litt.

De jeg ser på nå er disse:
Wilier La Triestina Veloce/R7
Vet noen vekten på Wilier syklene?

Wilier La Triestina Centaur

Velocite Isoflow Ultegra

Cube Litening HPC Ultegra

Jeg ser også på forskjellige Battaglin sykler rundt 10 000 kr.

Jeg veier 73 kg, 187 cm høy og har lange armer og bein på en litt kort overkropp og dette er målene jeg fikk fra wrenchscience.com

WS Recommended Sizes
Frame Size center-to-center: 60 cm
Frame Size center-to-top: 62 cm
Overall Reach: 70.00 cm
Saddle Height: 82.12 cm
Handlebar Width: 40 cm

Det er ikke lett å få prøvd noen av syklene i butikken, så jeg satser på netthandel. Er noen av disse syklene spesielt laget for en type sykling eller er det gode allroundere?

Jeg skal bruke den til trening og kanskje lokale ritt i år og satse på flere ritt til neste år, tanken er da å eventuelt oppgradere eller kjøpe ny sykkel til neste år.

Alle svar mottas med takk ICON_SMILE

Redigert av simrad; 28/03/2010 20:18.
Re: Willier La Triestina eller.... [Re: simrad] #909198 28/03/2010 20:36
RemimeR Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jeg sykler på Wilier La Triestina 105. Kjøpte den i mai i fjor. Valgte denne sykkelen fordi jeg skulle prøve om landevei var noe for meg, og at det ikke er mange som sykler Wilier. Er en grei innstegsmodell det der. I hvertfall billig. Jeg gav vel rundt 12.500,- for min modell på Bikebuster i fjor sommer. Ser stilige ut også de Wilier syklene. Min veier ca 8,4kg med treningshjul (Shimano WR-500), og ca 7,8kg med ROL Carbon hjula mine. Har i ettertid byttet ut setet og styreteipen. Har planer om å fullføre Tr.heim-Oslo med denne sykkelen, i.o.m at jeg har hatt den til tilpassing hos Ben Clarson. Etter styrkeprøven har jeg planer om å bytte den ut til noe mer "hi-tech". Vi nordmenn er jo utstyrshorer...

De andre syklene aner jeg ikke noe om.

Her er et par bilder av sykkelen min:

Etter at jeg byttet ut styreteipen:

Re: Willier La Triestina eller.... [Re: RemimeR] #909201 28/03/2010 20:41
kjull Offline
Besatt
Besatt

Re: Willier La Triestina eller.... [Re: RemimeR] #909220 28/03/2010 21:06
S
simrad Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Sitat: RemimeR
Jeg sykler på Wilier La Triestina 105. Kjøpte den i mai i fjor. Valgte denne sykkelen fordi jeg skulle prøve om landevei var noe for meg, og at det ikke er mange som sykler Wilier. Er en grei innstegsmodell det der. I hvertfall billig. Jeg gav vel rundt 12.500,- for min modell på Bikebuster i fjor sommer. Ser stilige ut også de Wilier syklene. Min veier ca 8,4kg med treningshjul (Shimano WR-500), og ca 7,8kg med ROL Carbon hjula mine. Har i ettertid byttet ut setet og styreteipen. Har planer om å fullføre Tr.heim-Oslo med denne sykkelen, i.o.m at jeg har hatt den til tilpassing hos Ben Clarson. Etter styrkeprøven har jeg planer om å bytte den ut til noe mer "hi-tech". Vi nordmenn er jo utstyrshorer...

De andre syklene aner jeg ikke noe om.

Her er et par bilder av sykkelen min:

Denne ser jo veldig lovende ut, det jeg lurer på er forskjellen på de to Wilier syklene. Er det bedre å betale 1000kr mer for Centaur-pakken og de andre komponentene eller Veloce m/ Fulcrum R7 felgene?

Re: Willier La Triestina eller.... [Re: simrad] #909224 28/03/2010 21:16
RemimeR Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Veloce kan du sammenligne med Shimano 105. Veier noe mer enn Ultegra, men er kanskje mer robust. Jeg bryr meg ikke så mye om vekten på utstyret, da jeg har +10kg å ta av på kroppen først.

Centaur kan vel sammenlignes med Ultegra, altså noe lettere enn 105/Veloce.

Kan egentlig ikke anbefale noen av dem ,da jeg kun har erfaring med 105. Men til gjengjeld er jeg veldig fornøyd med 105. Har aldri vært borti bomgiring e.l.

Husk: Man får det man betaler for....

Re: Willier La Triestina eller.... [Re: RemimeR] #910160 30/03/2010 18:04
S
simrad Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Takker for svar så langt, nå ble den sorte la triestinaen utsolgt hos bikebuster, litt kjipt :S men jeg myser på velocite isoflowen, er det noen som har erfaring med denne ?

Re: Willier La Triestina eller.... [Re: simrad] #910300 30/03/2010 22:07
Kremsykkel Offline
Fersking
Fersking
Vet ikke om du får så mange svar på denne da det ikke er så mange på veien i Norge ennå ICON_SMILE
Skal vel ikke komme med noen direkte anbefaling her siden jeg er inhabil, men tror nok ikke det er det verste valget du kan gjøre ICON_WINK

Ønsker du å endre noe på komponenter er det fritt fram siden de bygges på bestilling.

Send meg gjerne en mail hvis du lurer på noe.

Re: Willier La Triestina eller.... [Re: Kremsykkel] #910335 31/03/2010 01:09
M
Marius-H Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: Kremsykkel
Vet ikke om du får så mange svar på denne da det ikke er så mange på veien i Norge ennå ICON_SMILE
Skal vel ikke komme med noen direkte anbefaling her siden jeg er inhabil, men tror nok ikke det er det verste valget du kan gjøre ICON_WINK

Ønsker du å endre noe på komponenter er det fritt fram siden de bygges på bestilling.

Send meg gjerne en mail hvis du lurer på noe.

Magnusramma var dritkul! http://www.kremsykkel.no/product_info.php?cPath=14_154_150&products_id=726

Sportsnyheter rett til mobilen? Søk Sportsnerd på Android market.

Moderator  support, Valentino