|
|
FRM bremser
|
FRM bremser
27/03/2010 12:08
|
Kondis
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Noen med erfaring med disse bremsene? Kjøpte et sett uka før birken i 2009 og monterte de før rittet. Etter ca 2 mil ut i rittet så forsvant bremsekraften og hendelen ble igjen inne og måtte dyttes ut. Jeg var også nødt til å pumpe med hendelen for å få bremset. Forbremsen var helt ok. Dette er bremser som er levert som klare til bruk. Har rengjort de og testet de flere ganger etter birken uten forskjell. Noen som aner hva som kan være feil?
_________________________ Petter
Salsa Mamasita 29" Santacruz Tallboy 29"
|
|
|
Re: FRM bremser
[Re: Kondis]
27/03/2010 12:30
|
GjermundFjeld
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
når hendelen ble igjen inne, vil jeg tro at problemet ligger i stempelet, altså det som skyver væske ned til kaliperen. åpnet å sjekket det?
|
|
|
[Re: GjermundFjeld]
27/03/2010 12:32
|
Kondis
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Åpne?? hvor skal jeg åpne? de er jo helt nye. Ikke sikkert det er veldig lurt av meg å åpne noe når jeg ikke har kunnskap kanskje? Nå ble jeg veldig nysgjerrig så jeg må ut og sjekke:-)
|
|
|
27/03/2010 13:17
|
Ole
More than words
|
More than words
Ta dem med til butikken der du kjøpte dem, og få dem reparert. En brems som oppfører seg slik er farlig.
|
|
|
[Re: Ole]
27/03/2010 13:21
|
Kondis
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Ja det er vel kanskje det beste, men har fast bikes et godt verksted da? SKulle nok hatt tid til å vente på R1 bremsene fra deg. Men står man uten bremser har man gjerne ikke noe valg:-(
|
|
|
27/03/2010 13:55
|
Ole
More than words
|
More than words
Ja det er vel kanskje det beste, men har fast bikes et godt verksted da? De bør ha det som skal til for å fikse dem, hvis de selger dem. SKulle nok hatt tid til å vente på R1 bremsene fra deg. Men står man uten bremser har man gjerne ikke noe valg:-( Ingen bremser er enda farligere enn dårlige bremser.  Ole.
|
|
|
[Re: Ole]
29/03/2010 12:24
|
Kondis
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
I morges ble sykkelen levert hos fast bikes. De kunne kunne ikke se på det med en gang, men samtidig som jeg ble ekspedert hadde de tid til å ta tlf og snakke i 20min, mens jeg måtte vente. Når han endelig kom tilbake til meg, så kunne han medele at det ville ta tid. Jeg sa at det kunne vel ikke være vanskeligere enn å ta hele greia som reklamasjon, siden de ikke har funket ordentlig fra de var nye. Da kunne verkstedmannen informere om at det ikke var han som hadde satt de på sykkelen. hmmmmm, medelte han at bremsene er ferdig satt sammen i esken og skal kun monteres på sykkelen. (det er 3skruer tilsammen, en på hendelen og 2 på caliper, hvor vanskelig kan det være?), men dette spilte ingen rolle. Vi kom frem til at han skulle få sett på det i løpet av 2-3t. De timene er definitivt gått.
Nå venter jeg i spenning på når han ringer og om det ordner seg slik at jeg får trent.
|
|
|
29/03/2010 13:01
|
gauter
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Da får vi anta at den aktuelle butikken har det som skal til av evt. deler og kompetanse til å få det fiksa.
Det er jo kjedelig når man kjøper nye ting for så å finne ut at de ikke fungerer tilfredsstillende. Forhandlere bør vel også ha samme syn på saken som forbrukeren.
På et generelt grunnlag vil jeg imidlertid mene at det er litt urutt å kjøre maratonritt med saker man ikke har fått kjørt inn og kontrollert selv før start.
Gaute
|
|
|
[Re: gauter]
29/03/2010 16:28
|
Kondis
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Nå har jeg fått beskjed om at de må ringe produsenten i Italia. Og de har jo også påskeferie så mye tyder på at jeg må vente til etter påske:-( Om de skulle trenge noen deler så måtte dette også bestilles. De i italia så vist ikke likt på dette med reklamasjon som vi i norge gjør.
Er veldig enig i at det ikke er lurt å kjøre ritt uten å ha fått kjørt inn, eller kontrollert feks bremser. Saken var den at jeg begynte 1 mnd tidligere med å bytte fra shimano xt dualpull, til sram xo, grip shift. Da måtte jeg ha nye bremser og hadde derfor kjøpt inn xtr bremser. Problemet var at vi ikke klarte å skaffe adapter til frembremsen. Raske sykler stod på hue for å hjelpe til. Leitet i hele butikken for å finne en som passet. Resultatet var at jeg til slutt ikke hadde noen annen utvei enn å kjøpe nye pga tid. En erfaring rikere. Nå ser det ut som jeg må kjøpe noen andre skivebremser i mellomtiden så jeg får kommet i gang med sykkel sessongen. (nå snør det så det er kanskje ikke så viktig).
|
|
|
29/04/2010 11:12
|
Kondis
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Nå er det over 1 mnd siden mine NYE FRM bremser ble levert hos Fast bikes. Enda har jeg tilgode å få beskjed om når de er ferdig, om de kan fikses, får jeg nye, hva er galt. Dette er rett og slett for dårlig. Når bremsene ikke virker fra de er nye er det vel ikke slik at jeg skal kjøpe nye bremser for å få syklet? Lurer på hvordan jeg kan få løst dette.
|
|
|
29/04/2010 13:58
|
limelight
Veteran
|
Veteran
Som Ole sier dra til butikken og få ordnet det, det er derfor viktig og handle på en plass der du får service og garanti på det du kjøper, desverre er det sånn at noen forhandlere ikke har så god peiling på hva de selger. Det jeg liker med Dogstar er at de har det meste som de bruker selv og har erfaring med. De selger rett og slett bare ting som kundene blir fornøyde med.
Redigert av limelight; 29/04/2010 14:05.
|
|
|
[Re: limelight]
21/05/2010 10:28
|
Kondis
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
En liten oppdatering vedr mine FRM bremser. Var hos fast-bikes forrige dagen. Bremsene ble levert før påske, og har ikke hørt et pip fra de siden de ble sendt til tyskland/Italia uka etter påske. Det som møter meg er en ansatt som bare trekker på skuldrene og sier han ikke vet, og ikke får ringt sjefen som er i tyskland pga tlf virker ikke. Jeg gir tydelig signaler om at jeg ikke er fornøyd med dette og forlanger at de i mellomtiden bruker egen mobil tlf. To ansatte påstår at de tjener ikke nok penger til å ha egen mob tlf. Etterhvert får de orden på tlf og ringer sjefen. Jeg snakker med han og får en ny historie om at om du kjøper noe i Norge så tar det mnd før de reparerer eller oppfyller bytte/angrerett. Jeg blir provosert av slike svar, dette er ikke min erfaring, hverken som bedrift eier eller privatperson.
Det hele ender med at jeg sier at de får en uke på seg til å fremskaffe et klart svar eller bremsene mine. Til svar får jeg beskjed om at måten jeg snakket til min sønn fortalte mye om hvor dårlig person jeg var, og jeg ble oppfordret, av sjefen hos fast-bikes til å ta advokat og tv2hjelper deg.
Dette er nå en prinsippsak.
|
|
|
21/05/2010 16:09
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Ok, med fare for å bli beskyldt for flaming, men dette beviser jo at FB har en helt HÅPLØS kundepolitikk. Jeg vil tippe de bruker mer penger i timebetaling på å krangle med kunder som (med rette) vil klage på ikke-fungerende komponenter enn det koster dem å sende komponentene til leverandør og få det fikset.
Håper du får bremsene dine, og synes synd på FB som gjør alt de kan for å få dårlig rykte. Har etter å ha lest diverse om tilsvarende saker nå bestemt meg for å aldri handle noe der mer, uansett hvor billig og lett tilgjengelig det er.
|
|
|
[Re: baronKanon]
21/05/2010 16:18
|
MortenML
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
+1
Har selv opplevd å få dårlig behandling ved et par anledninger på FB. Betaler med glede ekstrakostnaden det er for å slippe det sure trynet til herr xxxxx.
/mitch
Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
|
|
|
[Re: MortenML]
21/05/2010 17:38
|
olechr
More than words
|
More than words
Det er vel bare nok et eksempel. Skal man handle der så kjøper man ting som er bankers: dekk, kassett, kjede. Ting man kan trenge hjelp til kjøper man andre steder.
Men hvis det er ordrett dette han sa da hadde jeg faen meg blitt rasende:
Det hele ender med at jeg sier at de får en uke på seg til å fremskaffe et klart svar eller bremsene mine. Til svar får jeg beskjed om at måten jeg snakket til min sønn fortalte mye om hvor dårlig person jeg var, og jeg ble oppfordret, av sjefen hos fast-bikes til å ta advokat og tv2hjelper deg.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
21/05/2010 18:02
|
bjrgu
Veteran
|
Veteran
Konklusjon styr unna FastBikes, får jo mye bedre service fra nettbutikker i utlandet jo.
Rune G
|
|
|
[Re: bjrgu]
21/05/2010 19:16
|
xxyy
Fersking
|
Fersking
Statement fra Fast-Bikes (Kai Schlüter) ang. "Kondis":
Han karen hadde defekt FRM brems allerede i fjor høst men gadd ikke å gjøre noe med dette. Han kom så da sykkelsesongen begynnte og kranglefanten begynnte med en gang å lage bråk med de ansatte. Han krevde å få fikset dette på dagen. Etterhvert ble jeg tilkallt. Bremsene ble sendt til Italia samme dag! Dette er nå 5 uker siden. FRM lovet å sende bremsene umiddelbart tilbake. Og vi gjör alt for å ordne reklamasjoner uten opphold.
Denne onsdagen ble jeg ringd fra to ansatte. Den uskyldige "Petter" som han vel heter stomet ifølge to ansatte inni forrettningen og begynnte med eng gang høyrøstet å kjefte. Han skulle rive ned og ta med en FRM ramme som vi har hengende forran disken. De ansatte ga klart beskjed å tilkalle politiet hvis han gjør det. Den ene ansatte nektet å snakke med han pga. hans uforskammete opptreden mot han. Så ble jeg ringd i utlandet og han truet meg rett i telefonen: Hvis jeg ikke har bremsen innen kommende uke så får jeg se hva som skjer! Dette finnes to vitner på. I tillegg kan det settes spørsmålstegn på om det er vanlig å høyrøsta kjefte på sitt eget lille barn med "klapp opp" i en kolerisk tone når det begynnte å bli urolig. Jeg var i hvertfall meget sjokkert og tenkte meg min del!
Synnes noen i denne tråden at denne oppførselen er normalt? Bjrgu, MortenML, baronKanon osv. synnes åpenbart det!
Vi synnes ikke det og denne personen vil få husforbud pluss at det hele muligens kommer til å få juridiske konsekvenser.
Ingen av oss trenger å la seg fornærme eller true. Hvis noen ikke klarer å oppføre seg etter sammfunnets regler så oppfordres disse å styre unna våres forrettning.
Men at det er åpenbart flere innen dette forum som støtter denne type oppførselen er skuffende - men nå har denne type dritslenging foregått i 8 år og vi er fortsatt på markedet og vokser. Så hva sier oss dette?
Redigert av xxyy; 21/05/2010 19:24.
|
|
|
[Re: xxyy]
21/05/2010 19:35
|
Loki
Besatt
|
Besatt
Jeg tillater meg og foreslå at denne saken diskuteres og løses utenfor dette forum.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
|
|
|
[Re: xxyy]
22/05/2010 01:09
|
FHanserud
Avhengig
|
Avhengig
Synnes noen i denne tråden at denne oppførselen er normalt? Bjrgu, MortenML, baronKanon osv. synnes åpenbart det! Når du fremstiller det på den måten er det selvfølgelig ingen av disse som syns denne oppførselen er normal. Innlegget ditt fremstår jo bare enda mer arrogant enn det inntrykket jeg har fått av FB fra denne tråden. Dersom det å forvente service går innunder deres definisjon av å lage bråk skjønner jeg ikke hvordan dere klarer å drive en butikk.
|
|
|
[Re: FHanserud]
22/05/2010 18:46
|
Kondis
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Kai, eller skal jeg kalle deg XXYY
Det er ingen hemmelighet at jeg sa til deg at jeg skal ha bremsene mine eller penger, om jeg så må snu deg på hodet. Mange måter å få pengene sine tilbake på. Det er vel ingen som ønsker å tape pengene sine.
Dette blir nok mitt ord mot ditt, men fint at du innrømmer endel. Det er riktig at feilen ble oppdaget allerede i fjor, tre dager etter de var kjøpt og montert, og det ble tatt opp med deg allerede da. FB, ved KAI, informerte at bremsene var ready to go, i boksen ved kjøp. Personlig ville jeg ikke hatt samvittighet til å gjøre noe annet enn å gi kunden nye bremser, når jeg vet jeg sa de fungerte, og de går for å være verdens beste bremser og FB vet at bremsene ikke fungerte fra de var nye. Hjelper ikke å markedsføre produkter som verdens beste når service og kundebehandling står til stryk.
Det stemmer imidlertid ikke at bremsene ble sendt til FRM med det samme. Dette er de faktiske detaljene: Mandag i påskeuken leverte jeg sykkelen med monterte bremser. Dere ville da sjekke de og jeg skulle komme på tirsdag. Tirsdag kom og jeg reiste igjen til fast bikes, men bremsene var ikke sett på en gang. De fikk da selvfølgelig ny mulighet til å se på de, og de sa selv at de skulle få gjort det i løpet av 2-3timer. Kom tilbake langt over 3 timer senere uten å ha hørt noe og jeg tok med sykkelen da jeg måtte ha noe for trening, i tillegg til at jeg kjøpte et sett XT skivebremser, av FB, så jeg hadde bremser. Etter påske dro jeg igjen ned til fast-bikes, denne gangen etter oppfordring fra en av butikkens ansatte som ville ha frem bremsen også, fordi de skulle sendes/være med Kai til tyskland. Mesteparten her fremgår allerede i begynnelsen av tråden. Godt det står dato i innleggene.
Etter jeg leverte bremsene og de skulle sendes har hørt ingenting. Ikke en tlf om hva som skjer/ hvor bremsene er eller hva de har sagt på det stedet bremsene er. I butikken fikk jeg beskjed om at bremsene skulle sendes til tyskland, av Kai fikk jeg beskjed om at bremsene var i Italia. Kai mente også at jeg kunne ringe til Italienerne selv, og da sa jeg at det ikke var mitt problem for jeg har kjøpt et produkt i norge, av et norskt firma.
Merk en ting, i mine tidligere meldinger er det ikke nevnt et vondt ord om FB.
Husforbud??? Jeg har ikke truet noen. Om Fast bikes og deres ansatte blir fornærmet fordi kundene deres forlanger at de følger norsk lov, så er vel det et spørsmålstegn i seg selv. For er det ikke slik, at norskregistrerte bedrifter, må forholde seg til norsk lov de og??
Hva burde jeg gjort? eller hva ville dere andre gjort om dere var i samme situasjon?. Ble møtt av en selger som ikke på noen måte viste, eller ønsket å vise tegn på interesse for å gjøre noe annet enn å trekke på skulderne og le? Skulle jeg bare gått ut av butikken, og trukket på skulderne og si til meg selv,,,,JAJA jeg er jo ikke noe annet enn en kunde og da var de pengene tapt?
At FB innrømmer og ha holdt på slik i 8år, og samtidig klarer å skryte av at de fortsatt er her, ja det forteller vel like mye om hva vi kunder tolererer som det gjør om hvordan FB oppererer. Jeg tolererer ikke slikt, så god råd har jeg ikke, og oppfordrer alle andre til å heller ikke akseptere sånt.
Om dette vil få et juridisk etterspill, så er det en kamp jeg er villig til å ta for meg selv og alle andre som har møtt denne formen for handel hos FB.
I verste fall kommer jeg til å tape de pengene bremsene kostet!
|
|
|
[Re: Loki]
22/05/2010 20:44
|
Andreas83
Ivrig
|
Ivrig
Jeg tillater meg og foreslå at denne saken diskuteres og løses utenfor dette forum. +1 Moderering av et par av de siste postene her inne hadde sikkert ikke vært så dumt...
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
|
|
|
[Re: Andreas83]
23/05/2010 12:43
|
Calle Kanin
Ivrig
|
Ivrig
Dette er vel en av de mer renomeskadende trådene jeg har sett her inne. Skare som dette bør løses personlig, FB!! Anklagelser og skitslenging er umodent og uprofesjonelt! Ring heller kunden direkte og løs dette! Tullball i mine øyne!
"Oj, her var det bratt!" Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
|
|
|
[Re: Calle Kanin]
23/05/2010 12:47
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
"all pr er god pr".. ehh, not.
|
|
|
[Re: mtbmaniac]
23/05/2010 16:26
|
peprepupp
Entusiast
|
Entusiast
Faktisk.. Etter å ha lest en sånn tråd, så sjekker jeg jo sidene til Fastbikes. Og jeg finner ut at de har greie priser på enkelte ting.
Så får jeg heller se om jeg takler det moralske aspektet ved å handle av noen som andre har veldig dårlig erfaring med servicemessig...
|
|
|
[Re: peprepupp]
23/05/2010 18:03
|
Lars K
Avhengig
|
Avhengig
Greie priser på enkelte ting?...... vis meg en annen butikk i Norge som er like billige som FB.. Da skal du jammen meg være god..
Nope jeg jobber ikke på Fb, men handler stort sett bare der..
|
|
|
[Re: Lars K]
23/05/2010 18:31
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
ja, noen er jo masochister 
|
|
|
23/05/2010 19:25
|
Tor Arne
Besatt
|
Besatt
Jeg har handla en del på Fast-Bikes via nett uten problemer. Hvis jeg ikke handler der så er det fordi de ikke har det jeg trenger eller fordi produktbeskrivelsen i nettbutikken er så dårlig at jeg er usikker på hva slags variant av delen det er snakk om.
|
|
|
[Re: Tor Arne]
03/06/2010 13:26
|
Kondis
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
En aldri så liten men kanskje viktig oppdatering. Tre dager siden fikk jeg en SMS om at bremsene mine var i landet men sto fast på et lager pga streik. Jeg fikk også sporingsnr, ble overrasket og glad:-)
I går fkk jeg SMS om at bremsene var klare til henting. Jeg hentet de i dag og alt ser veldig bra ut. Gleder meg til å få de på sykkelen:-)
Nå er jeg veldig fornøyd:-)
|
|
|
03/06/2010 13:31
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
etter så lang tid og en så vanskelig prosess burde du fått et gavekort på 100 kr av Fast Bikes som plaster på såret.
|
|
|
03/06/2010 14:21
|
Kondis
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
:-) Er glad for at jeg nå har bremser igjen jeg:-)
|
|
|
|
|