|
|
Stidekk 2010
|
Re: Stidekk 2010
[Re: Ripen]
26/03/2010 20:19
|
egbl
Ringrev
|
Ringrev
Vekt er underordnet her også, til et visst punkt, tror 950g er smertegrensen, på mine hjul kommer slangen i tillegg.
BBGG er så stabilt og punkteringsfritt, og har så godt grep, at det er en sikker vinner hos meg, uten at jeg har prøvd så mange andre dekk i samme klasse. Men rullemotstand + 100g ekstra pr dekk, samt at man sliter mer dekk med BBGG, gjør at man vurderer et annet sommerdekk. Til alle dere som synes BBGG er tungt og ruller dårlig: hvorfor kjører dere ikke på Big Betty Triple Nano Compound (BBTNC). Jeg synes de har supert grep på det aller meste av snørrete føre jeg har kommet over og de har like mye volum som BBGG. De ruller bra og kan kjøres bombesikkert slangløst med lavt lufttrykk og har Snake Skin sidevegger. Dessuten veier de bare 780 g!
|
|
|
[Re: egbl]
26/03/2010 20:23
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
For da mister man akkurat den ENE grunnen til at vi kjører med GG.
|
|
|
26/03/2010 20:25
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Jeg tenker å prøve de ut! Har bare 4 stk BBGG og 2 stk MMGG jeg må slite ut/ødelegge før jeg tillater meg å kjøpe noe særlig mer dekk!
Ang NobbyNic, så har jeg hatt timesvis på NN i 2.4 og likt de godt på alt annet enn klissbløtt føre. Bombet ned de samme steinrøysene som med BBGG og merket ikke noe negativt ved de da.
Vedr BBGG og MMGG så mener jeg å huske at jeg måtte kjøre lavere lufttrykk i MMGG for å få godt grep kontra BBGG. Har ikke testet MMGG siden høsten 2008. Men tenker å starte sesongen med de nå.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
[Re: Stein]
26/03/2010 21:03
|
egbl
Ringrev
|
Ringrev
For da mister man akkurat den ENE grunnen til at vi kjører med GG. Og den ENE grunnen er? : OK, de har har marginalt bedre grep på algebegrodde røtter som går på skrå i liten vinkel over stien dersom det høljregner. I slike situasjoner må jeg kanskje gjøre et ekstra fot-i-sett med mine BBTNC, men jeg har en del å gå med egen teknikkforbedring... En annen fordel med BBTNC som jeg glemte å nevne ovenfor er at de mye mer slitesterke enn BBGG.
|
|
|
26/03/2010 21:15
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Marginalt? Absolutt ikke.
Jeg liker at dekket sitter så klistret til underlaget som mulig, så jeg kanskje kan karre meg opp et par steder ekstra på hver tur, og jeg HATER at dekkene sklir ut under meg. Trene teknikk? Jada, det behøver jeg i stor utstrekning, men jeg vil at det skal være moro å sykle. Det er det ikke når det er så glatt at det eneste man tenker at "faen, her kommer jeg til å gli". Derfor gjør jeg alt jeg kan for å slippe det. Det medfører dekk laget av svart Bugg.
Ruller dårlig? jada, de ruller ufattelig dårlig, men på myk skogsbunn merker man ikke SÅ stor forskjell, og jeg teller ABSOLUTT ikke sekunder, så om jeg hadde kommet hjem et kvarter tidligere fra en tur på tørt føre med Racing Ralph eller Ardent, er det meg fullstendig likegyldig. BBGG blir sittende på stisykkelen min nærmest permanent i år også.
På grus og asfalt-sykkelen ville jeg selvsagt ikke finne på å sette Gooey Gluey-dekk, og strengt tatt går det helt fint å dra hardtailen med RR ut på sti også.
Uansett er altså ikke forskjellen på GG og (vel, jeg har ikke prøvd Triple Nano, men...) ORC marginal, men vesentlig når det kommer til gripeevne, og det gjør syklingen i skogen både tryggere og morsommere. ...For MEG i alle fall.
|
|
|
[Re: ]
17/04/2010 12:52
|
JB.
Ivrig
|
Ivrig
Nå har jeg testet Maxxis Minion 2.35 folding på årets to første turer. For å si det mildt så er jeg skikkelig skuffa. Dekket vrengte seg av felgen tre ganger på to turer! På første tur var dekket satt opp med guffe på Flow-felg, på andre tur med slange. Den siste episoden ble avsluttet med at dekket eksploderte da jeg satt det på plass igjen og pumpet luft i slangen. Det smalt skikkelig i ørene og en fugl fikk traumer for livet.
Jeg har en del punkteringer på nakken, men jeg har aldri opplevd at et dekk oppfører seg så ustabilt som dette. Jeg vil prøve meg på en reklamasjon med dette.
I was just riding along...
|
|
|
[Re: JB.]
17/04/2010 13:10
|
Kjeserud
Avhengig
|
Avhengig
Nå har jeg testet Maxxis Minion 2.35 folding på årets to første turer. For å si det mildt så er jeg skikkelig skuffa. Dekket vrengte seg av felgen tre ganger på to turer! På første tur var dekket satt opp med guffe på Flow-felg, på andre tur med slange. Den siste episoden ble avsluttet med at dekket eksploderte da jeg satt det på plass igjen og pumpet luft i slangen. Det smalt skikkelig i ørene og en fugl fikk traumer for livet.
Jeg har en del punkteringer på nakken, men jeg har aldri opplevd at et dekk oppfører seg så ustabilt som dette. Jeg vil prøve meg på en reklamasjon med dette. Ja du burde absolutt gå for reklamasjon på det dekket. Det er jo langt i fra hvordan noe dekk skal oppføre seg, ihvertfall ett så kjent og velbrukt som Minion.
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
|
|
|
[Re: JB.]
17/04/2010 23:34
|
P-S
Fersking
|
Fersking
Jeg har en del punkteringer på nakken, men jeg har aldri opplevd at et dekk oppfører seg så ustabilt som dette. Jeg vil prøve meg på en reklamasjon med dette. Minion med wire er veien å gå! 
|
|
|
|
|