Hei!
Er en person på 22 år, som alltid har vært aktiv. Har spilt
ballspill hele livet, og begynte litt med sykling når jeg ble 18 år. Etter å ha vært med på noen turritt og kronet sesongen 2006 med å vinne klubbmesterskapet i fellesstart (artig opplevelse). Bar det inn i militæret, hvor jeg ble nesten 3 år. I løpet av den tiden ble det en go del forskjellig trening, og jeg satt blant annet pers på 3000 m på 10:47.
Jeg flyttet så hjem igjen i april i fjor, for å kunne dyrke syklingen (endelig sykle tr.heim-oslo, som jeg har lovet meg selv å gjøre siden jeg gikk på ung.skole) samt å endelig komme i gang med studier.
Hadde så ett ritt 1. mai, hvor jeg satt ny pers og alt så bra ut. Noen dager senere ble jeg sengeliggende 4-5 dager. Jeg kom meg så på bena igjen gjennomførte to nye ritt, begge med ny pers, samt to fotballkamper. Så dagen etter en fotballkamp skulle jeg ha meg en lett sykkeltur på ca 1 time.. fikk litt motvind den dagen å begynte virkelig å slite, hadde null trykk i bena (greit tenkte jeg, hadde tross alt noen ritt pluss fotballkamper i bena). Men selv etter noen dager hvile ville ikke kroppen lystre. Dro til legen å fikk konstatert kyssesyken. Bummer! 3 uker før tr.heim-oslo gikk altså hele opplegget i dass. Det gjorde også resten av sesongen.
Og i august så begynte jeg å få hodepine, som jeg har hatt hver dag siden

Hodepinen er av en slik at art at jeg kan leve helt som normalt, gjøre alt jeg vil, jeg føler den kanskje bare 1 min en dag, 1 time en annen dag. Og den er bare helt svak, men irriterende uansett!
Og har tilgode å føle meg 100% frisk siden jeg fikk kyssesyken.
Har vært med lege x antall ganger og tatt x antall prøver, hvor alle er så normale som det går ann.
Men følte meg bra i januar og februr, og formen kom seg betraktelig.
Begynte opptrening for sykkelsesongen lett i desember med noen lette rulletreninger i desember. I 2010 med all mulig motivasjon har uken med trening sett noen lunde slik ut:
Mandag: økt1: Lett økt på rullen eller skitur. 1 t
økt2: Innebandy 1 t
Tirsdag Økt1: lett økt på rullen eller skitur 1 t
økt2: lett økt på rullen 1 t
Onsdag Økt 1: lett økt på rullen 1 t
Økt 2: innebandy 1 t
Torsdag: økt 1: lettskitur 1 t
økt 2: intervall økt på rullen
Fredag: økt 1: lett økt på rullen eller skitur 1-2t
økt 2: ballspill, a-lag, 4 div, 1,5 t
Lørdag: 1-2 timer skitur eller rulle, evt 1 t av hver.
Søndag: Økt 1: 1-2 t på ski
Økt 2: intervalløkt på rullen
Fra 1 januar til ca 10 mars har jeg hatt 5 dager hvor jeg ikke har trent i det hele tatt.
For ca 14 dager siden satt jeg på pcen og merket at jeg kjentes veldig tung i låra og leggene, omtrent som rett etter en intervalløkt. Og den følelsen var der i flere dager etterpå.
Jeg prøvde så en hardøkt, for å teste om musklene var helt ferdige. Jeg gjennomførte en grei intervalløkt, uten problemer. Men etter dette så satt jeg med slitne muskler i lår og legger, og gjør det fortsatt. (har ikke trent siden den siste intervalløkten) Så har bare latt kroppen få hvile.
Så det jeg lurer på er om jeg har trent litt for mye/ feil? (overtrening/feiltrening?)
Vet ikke om noen gidder å lese en så lang tråd, men er hvert fall hjertlig glad om noen med lignende erfaringer kan gi eventuele tips