Da var det tid for å selge Santa Cruzen!
Dette er en utrolig bra freeridesykkel for nybegynere og viderekommende som er passet veldig godt på. Syklen har bare kvalitetsdeler og det eneste som er ”feil” er at kjedeføreren mangler en liten del oppå drevet som har blitt slitt ut, det er ikke en dyr del og den er lett å få tak i og veldig lett å montere (det funker å sykle uten også, men det er nok best å kjøpe en ny) Ramma er fra 2007 og er i størrelse Small, den er veldig leken/lett å manøvrere. Jeg mener å huske at bare ramme med shock kosta rundt 18.000,- hos Raske Sykler i 2007.
Sykkelen har alltid blitt vasket, smurt opp, strammet og sjekket for feil etter hver tur og den har også vært inne hos Aktiv Fritid hver vinter for full service av dempere og sykkel.
Det er nesten bare kvelitetsdeler på syklen nå og mange av de er veldig nye. Giret, girøret og kjede er for eksempel bare brukt en gang. Navet/bosset bak er også nyoverhalt og bytta masse deler. Girwier, girstrømpe, bremseklosser og drev ble også bytta i sommer.
Har en uåpnet pose med helt nye linklagere til sykkelen liggende i kjelleren, disse får du med på kjøpet (kostet 1400 fra importør) i tilegg får du med neo-guarden som sitter på gaffelen, en liten ”skvettlapp” som hindrer overraskende mye gjørme/vann i å sprute opp på deg.
Gaffel: Marzocchi 66 RC2X
Shock: FOX DHX 5.0
Hjul bak: Mavic EX729
Hjul foran: Atomlab
Dekk: Maxxis Minion
Bremser: Avid Juicy 5
Sete: SDG Bell Air
Styrelager: BBB
Styre: Truvative Holzfeller
Stem: Truvative
Krankarmer: Truvativ Holzfeller
Krank: FSA
Drev: Blackspire DH
Kjedefører: E. Thirteen SRS MTX
Gir: Sram X9
Pedaler: Syncross
Kjede: Shimano
Bilder:

Jeg hadde tenkt meg kr. 15.000,- for vidunderet, men er også åpen for bud.
Send mail til jocko0094@yahoo.no eller skriv i tråden her om det er noen spørsmål.
Joachim