Tja, hvilken av dem mener du? Jeg er jo ørlite allergisk mot slopet ramme, men ser man bortenfor det så er det helt greie saker.
Sammenligner man med f. eks. Diamant i samme prisklasse som RR Ultimate er Diamanten oppgitt til å veie en hel kilo mindre. Det er ganske mye selv om White`en har "bedre" girsystem enn Diamanten, jeg har ikke testet SRAM, men har vondt for å tro at funksjonen skal/bør være en avgjørende forskjell.
Forskjellen på 10 000 kroners White vs. Diamant er moderat.
Blingfaktoren er ikke det helt store på White(eller for den saks skyld på Diamant), men om du ikke bryr deg om det(og da er du egentlig heldig)så er det sikkert ikke noe galt med White slik det fremstår på nettet.
Jeg ville ellers tatt turen innom Sykkelsenteret og titte nøye på hva de evt. kan tilby av f. eks. Cannondale. Jeg er ingen blodfan av Cannndale(og har ingenting med Sykkelsenteret å gjøre), men når Cycling Plus utroper Cannondale Six Carbon 105 til årets beste(de testet 50 racere)så kaaaan det tenkes at det er en god sykkel. Joda, "bare" Shimano 105, og joda den veier nok drøye 8 kilo, men vekt er ikke hele greia her.
Den siste anbefalinger er selvsagt ut fra tanken om at du skal bruke 20 lapper på racer, og ikke "bare" 10:)