Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Sykkelbriller

Re: Sykkelbriller [Re: gunner_one] #901441 16/03/2010 08:22
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: gunner_one
Sitat: bjerkseth

Jeg trengte ikke engang å bruke fingeren på Oakley-brillene mine under birken ifjor, men de kostet ikke 59 kroner da ICON_WINK

thinking Sykla du birken ifjor?? Eller lå du kanskje fremst hele tiden?

Om Oaklay er det som skal til for å hindre gjørme i tryne fra andres bakhjul så bestiller jeg et par omgående ICON_WINK

Gjørmen renner stort sett av glassene så lenge den var såpass tynn som den var. Tykk gjørme fra myr og sånn renner naturlig nok ikke av.

PS: Det kan ha vært andre gjørmeforhold for oss som startet i eliten

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Sykkelbriller [Re: egbl] #901455 16/03/2010 08:44
thasle Offline
Ringrev
Ringrev
Ein liten kommentar til slike trådar som dette:
Det er mange på forumet som stikk nasen sin fram for å anbefala produkter dei sjølv har "eit personleg forhold til". Typisk jobbar i ein butikk, sponsa av merket, kompis med importøren, favorittprofflaget brukar det, har betalt tusenvis for noko som ein må forsvara osv osv. Noreg er eit lite land!

Eg saknar sakleg informasjon i mange av trådane "hvilken [sett inn komponent] skal jeg kjøpe". Det er begrensa med informasjon å henta frå 20 postar om at "tipptopp karbonhjul" er dei beste, dermed basta. Kvifor er tipptopp best og kva er forskjellig frå superduperhjula du brukte i fjor?

Det er ganske mykje (dårleg) skjult reklame på forumet, og eg skal heller ikkje kasta stein i glashus sjølv. Likevel kjenner eg alt for mange koblingar i sykkelmiljøet til å ikkje legga merke til dette. Testar i mange sykkelblader og nettstader er absolutt ikkje noko betre, objektiviteten er ganske tynn mange stader.

På enkelte internasjonale forum er derimot produsentane sjølv flinke til å delta i diskusjonen (til dømes ingeniørar frå Lightweight, Zipp og Specialized). Då kan ein utnytta førstehandsinformasjon på ein god måte, og ta enkelte ting med ei subjektiv saltklype. Redaksjonen i terrengsykkel.no skal ha skryt for å bidra med sakleg og kunnskapsrik informasjon. Det er mange andre medlemmer som òg bidrar i stor grad, men det tar ganske mykje forumlesing å forstå mange av koblingane.

Ingen er objektive, men eg ser gjerne litt færre postar med "pappaen min er sterkere enn pappaen din". Nei! Jo! Neii! Jooo!

Oakley er forresten supre briller.

Tore Haslemo
Hjelperytter for Landevei og landevei.no
Landevei på facebook
@landevei
Re: Sykkelbriller [Re: thasle] #901458 16/03/2010 08:49
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: thasle

Kvifor?

ICON_LAUGH

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Sykkelbriller [Re: thasle] #901463 16/03/2010 08:56
D
Diablito Offline
Veteran
Veteran
D
Ingen er objektive, men eg ser gjerne litt færre postar med "pappaen min er sterkere enn pappaen din". Nei! Jo! Neii! Jooo!

Bra kommentar ICON_SMILE

Men heldigvis er vi ikke på nivå med diskusjonene på vg.no, og det er jaggu bra. Makan til "lavmål" man finner der av kverrulering og tåpelig argumentasjon skal man lete lenge etter.

"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Re: Sykkelbriller [Re: Diablito] #901468 16/03/2010 08:59
MortenML Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ikke lenger enn til Youtube. Der er det virkelig ille.
> Tilbake til brillesnakk >

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Sykkelbriller [Re: hbakken] #901472 16/03/2010 09:02
thasle Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: hbakken

Kvifor?

ICON_LAUGH

Pappaen min brukar dei!

Skulle markera at dette ikkje var noko konkret mot Oakley.
Eg har alt for høg naserygg til mange briller. Likar best versjonar med stillbare puter. I brillene eg brukar no har eg fjerna putene og slipt betre plass til nasen. No er dei supre, dei har fotokromatiske glas og kostar 400 kroner. Har prøvd fleire par frå Oakley, men har ikkje hjerte til å bruka dremel på dei.

Jeg synger om ting jeg har prøvd ut, så navna må jeg jo ha med

Tore Haslemo
Hjelperytter for Landevei og landevei.no
Landevei på facebook
@landevei
Re: Sykkelbriller [Re: Stein] #901520 16/03/2010 10:15
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: Stein
Sitat: StigB
Sitat: Stein
Oakley. Ingen over, ingen ved siden. ICON_WINK

Vel det er vel en sannhet med modifikasjoner siden Rudy er den mestselgende sportsbrillen her til lands for øyeblikket.

Synes det er på tide du prøver en lekker Rydon med klare fotokromatiske glass. Like gode midt på dagen i sol som de er når du tenner hjelmlykta de om kvelden. Sett dem på å glem at de er der ICON_SMILE

Så vidt jeg vet har ikke Rudy Project glass med styrke utenom slike "påhengsbriller" på innsiden av glasset, og det er uaktuelt. Dermed utgår Rudy.

Jeg hadde flere par Rudy Project i min ungdom ICON_WINK ...Og for 10-15 år siden var i alle fall kvalitetsfølelsen i slike et par hestelengder bak Oakley. ...I alle fall syntes jeg det.

Da har du nok sovet i mange år. Rudy leverer med styrke, progresive om du ønsker det til fotkromatiske glass. De aller fleste ihvertfall sykkelserien. Mulig de ikke passer deg, noe mange hevder. Det er før de er tilpasset.

Men sånn er verden noe liker det ene og noen dat andre. Du må bare si fra om du ønsker å teste ut så kan jeg sende nedover en ramme og noen glass.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Sykkelbriller [Re: Alpers] #901524 16/03/2010 10:22
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: Alpers

Oakley er best, finito. Rudy project suger sur balle, hallo, hør på navnet!! Om du synes det er greit å sykle rundt med idrettens svar på first price, be my guest.

Henrik

Om du har erfaring med Rudy vet jeg ikke men du liker tydeligvis å suge baller og det må du gjerne få lov til.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Sykkelbriller [Re: StigB] #901530 16/03/2010 10:33
olechr Offline
More than words
More than words

Oakley er best, finito. Rudy project suger sur balle, hallo, hør på navnet!! Om du synes det er greit å sykle rundt med idrettens svar på first price, be my guest.

Henrik

Om du har erfaring med Rudy vet jeg ikke men du liker tydeligvis å suge baller og det må du gjerne få lov til.

Jeg er enig med deg. Jeg syntes også Rudy har laget bra briller i mange år. har ikke prøvd de seneste modellene, men slik jeg ser det er nok Rudy blant de merkene jeg selv ville valgt.

Jeg vet Oakley er konge, men for min del er det ikke alternativ: 1.er "sponset" av noe annet. 2. bruker fort 3-6 par iløpet av et år. Da blir det vel dyrt med Oakley.

catlike, Rudy, BBB lager alle gode sykkelbriller til bra pris. Og er nok en av disse jeg hadde valgt hvis jeg skulle kjøpt meg briller.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Sykkelbriller [Re: thasle] #901532 16/03/2010 10:33
StigB Offline
Señor
Señor
Det er mange på forumet som stikk nasen sin fram for å anbefala produkter dei sjølv har "eit personleg forhold til". Typisk jobbar i ein butikk, sponsa av merket, kompis med importøren, favorittprofflaget brukar det, har betalt tusenvis for noko som ein må forsvara osv osv. Noreg er eit lite land!

Eg saknar sakleg informasjon i mange av trådane "hvilken [sett inn komponent] skal jeg kjøpe". Det er begrensa med informasjon å henta frå 20 postar om at "tipptopp karbonhjul" er dei beste, dermed basta. Kvifor er tipptopp best og kva er forskjellig frå superduperhjula du brukte i fjor?

Det er ganske mykje (dårleg) skjult reklame på forumet, og eg skal heller ikkje kasta stein i glashus sjølv. Likevel kjenner eg alt for mange koblingar i sykkelmiljøet til å ikkje legga merke til dette. Testar i mange sykkelblader og nettstader er absolutt ikkje noko betre, objektiviteten er ganske tynn mange stader.

Dette har du helt rett, jeg tør si jeg nok er en av dem. Det en burde når en skal kjøpe seg briller f.eks. Er å finne en butikk leverandør som kan levere ut et eller flere sett med testbrille, likeså sende med noen sett med forskjellige glass.

Jeg er sikker på at det finnes briller som er minst like gode som de jeg bruker. Men jeg kan ikke hevde at det jeg synes er bra er det beste. eller passer alle og enhver. Når det passer tar jeg med ekstra briller og glass så kan de som ønsker få teste. Finner de ut av dette ikke passer ja så har de ihvertfall ungått å kjøpe noe som ikke passer. Tanken er ikke å overtale noen til å gå fra noe annet, men det er kun ved å prøve selv en kan bedømme hva som passer eller ikke.

Helt enig meg iberegnet, det er alt for mye skult reklame. Det blir alt for mye viss vass og tullballs som bare forvirrer en som skal kjøpe briller. Den evige usakelige "mine briller er best" mellom de to store brillegigantene er jo bare latterlig.

Å

Stisykling.no

< TOC >

Re: Sykkelbriller [Re: thasle] #901554 16/03/2010 11:03
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: polkaDOT
Jeg testet i fjor Endura sine Python(tror det var navnet). Og positivt overrasket med det. Lette, tåler en støyt, koster 1/5 av Oakley, dugger veldig lite, men vurderer å borre to hull på siden for å yte maksimalt, sitter godt. Og som nevnt før, er jeg ikke redd for å tryne med de, siden jeg ikke betalte 1500 kr for de!!!

Alt du må bruke drill på for å få til å fungere er noe forbannet dill. Dude! Get real!

Henrik

Grunnen er ikke for at de skal fungere, men får å bli kvitt all antydning av dugg. Det samme skjer jo med Oakley, Rudy, Adidas, you name it!.
De fleste brillene jeg har brukt har alltid hatt litt dugging eller mye, ingen som har vært totalt fraværende av dugg.

Henrik, du burde kanskje også nevne at du selv selger oakley?

Helt enig med deg.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Sykkelbriller [Re: polkaDOT] #901574 16/03/2010 11:31
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har prøve de fra Biltema, CAT fra Clas Ohlson, og Rudy fra en selgersleik på Rena.

Felles for alle er at de dugger. Men det er sikert fordi jeg sykler sakte og stopper ofte.

Men med tanke på at absolutt alle brillene har blitt mistet i bakken, syklet over, blitt sittet på etc, er jeg glad det dyreste paret kostet kr 199. Mulig man blir litt flinkere til å ta vare på de når prislappen er 2000 og opp...

Min stemme går iallefall til billigbrillene. Rar ser man uansett ut i sportsbriller.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Sykkelbriller [Re: Knirkekne] #901579 16/03/2010 11:37
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: Knirkekne
Rar ser man uansett ut i sportsbriller.

Hah, her er jeg uenig altså. Og for ordens skyld, det går ann å se kul ut i andre briller enn Oakley også, dette var bare det første bildet jeg fant i galleriet til Euro-gruppen.

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Sykkelbriller [Re: Knirkekne] #901586 16/03/2010 11:41
Arne_And Offline
More than words
More than words
Jeg er veldig glad i mine dyre Oakley-briller, men det kunne ikke falle meg inn å bruke dem til stisykling hvis det er den minste fare for gjørmeklin. Da er det kun billige briller som gjelder for meg. Jeg har brukt Biltemabrillene, de rev med seg litt hud fra nesen ved trynings og ble erstattet med Cat, som dugger for mye. Jeg endte tilslutt på M Vision Darcs, grei pris og super funkskjon.

Redigert av Arne_And; 16/03/2010 13:43.

Re: Sykkelbriller [Re: Arne_And] #901612 16/03/2010 12:15
T
Tråkk uten trøkk Offline
Medlem
Medlem
T
Jeg er godt fornøyd med mine swiss eye og tifosi briller.
God passform og funker for mitt bruk både til sykkel og ski.

Re: Sykkelbriller [Re: Knirkekne] #901637 16/03/2010 12:58
P
pet1 Offline
Entusiast
Entusiast
P
Jeg har prøve de fra Biltema, CAT fra Clas Ohlson, og Rudy fra en selgersleik på Rena.

Felles for alle er at de dugger. Men det er sikert fordi jeg sykler sakte og stopper ofte.

Men med tanke på at absolutt alle brillene har blitt mistet i bakken, syklet over, blitt sittet på etc, er jeg glad det dyreste paret kostet kr 199. Mulig man blir litt flinkere til å ta vare på de når prislappen er 2000 og opp...

Min stemme går iallefall til billigbrillene. Rar ser man uansett ut i sportsbriller.

Dere som foretrekker billigbriller bør prøve sykkelbrillene de selger på Jula. De koster riktignok ti kroner mer enn Biltema-utgaven, men det er de verdt... :-) Link

Har aldri prøvd briller til 2000, men har ikke prøvd noen til to-tre hundrelapper som er noe bedre enn disse hvertfall.

Re: Sykkelbriller [Re: bjerkseth] #901660 16/03/2010 13:24
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: bjerkseth
Hah, her er jeg uenig altså.

Epic Fail. Den syklisten ser jo rar ut devilsmile

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Sykkelbriller [Re: Knirkekne] #901689 16/03/2010 14:01
L
langen Offline
Besatt
Besatt
L

Svaret er ZALO!

-Magnus
Re: Sykkelbriller [Re: langen] #901707 16/03/2010 14:25
cht Offline
Veteran
Veteran
Er det ingen som liker helt klart glass? Jeg har testet diverse farget glass, men helt klart synes jeg nesten alltid er bedre.
Bruker derfor noen billige PRO briller.

Det skal sies at jeg ikke har testa Radar som mange skryter av, tror ikke jeg vil teste heller.... vet hvordan det kan ende ICON_SMILE

Re: Sykkelbriller [Re: cht] #901715 16/03/2010 14:44
Saether Offline
Fersking
Fersking
Mitt Radarpar har fått tøff behandlig i 6 mnd no, og dem er fortsatt like fine som ny. Men er du redd for at du skal ødelegge brillene dine ofte, ser jeg ikke noen grunn til å kjøpe briller til 1500. Da er det vell like greit å kjøpe billigere par, og det er jo mange her som har god erfaring med..

Scott Spark 30
Scott Speedster s30
Re: Sykkelbriller [Re: langen] #901731 16/03/2010 15:04
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: langen

Svaret er ZALO!

Dugging ser jeg på som et ikke problem, det er i så fall i fuktig vær og når en så stopper. Med det samme en er i gang så forsvinner duggen. Alle vet hva jeg bruker så jeg gidder ikke tirre noen med å nevne det.

Så flott at det finnes så mye å velge i.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Sykkelbriller [Re: Alpers] #901733 16/03/2010 15:08
StigB Offline
Señor
Señor

Henrik

Quote:

Ser man det, skal dette være en seriøs selger av Oakley som utaler seg om andre merker. Synd for merkenavnet Oakley vil jeg påstå.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Sykkelbriller [Re: StigB] #901744 16/03/2010 15:33
MortenML Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
En typisk Oakley-bruker. Kjempefornøyd, glad og smilende.

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Sykkelbriller [Re: MortenML] #901747 16/03/2010 15:35
StigB Offline
Señor
Señor

Han er glad fordi han endelig er kommet i mål å kan ta av brillene ser du vel.

Stisykling.no

< TOC >

Re: Sykkelbriller [Re: StigB] #901769 16/03/2010 16:16
Ynot Offline
Besatt
Besatt

Disse fra biltema kosta 39kr og dugger ikke. Har hatt mine i 4 år, kjøpte nye i vår pga ripete glass.
Dessverre har ikke solbrillene samme innfatning og gode lufting, men hvem bruker vel solbriller på en regnværsdag?!?
t

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: Sykkelbriller [Re: Ynot] #901773 16/03/2010 16:26
O
Oppmannen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Oakley radar XL: Er det plastikk linser, eller glasslinse? Er det også mulig å skifte linser?

Re: Sykkelbriller [Re: oal] #901832 16/03/2010 18:32
T
trolla Offline
Avhengig
Avhengig
T
Leste et sted at et merke som Bolle lager sykkel og vernebriller. Grunnet fordeler i produksjon lages disse på samme måte. Ifølge en representant for Bolle koster sykkelvariante 50 pund ettersom "dumme" sykkelfolk var villig å betale dette. Brukere av vernebrillevarianten derimot, ville maks betale 6-10 pund.

Sjekk her... Safetystock

Vurderer med disse prisene å legge inn en bestilling på modell Contour ESP tinted anti-scratch lens til £6.45 for test.

Noen fra barteby som vil være med på en fellesbestilling?

Re: Sykkelbriller [Re: trolla] #902014 17/03/2010 07:19
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: trolla
Noen fra barteby som vil være med på en fellesbestilling?

Jeg kan bli med på et par Bolle Spider ESPtil £6.30

Re: Sykkelbriller [Re: StigB] #902655 17/03/2010 08:16
Cantona Offline
Ringrev
Ringrev

Henrik

Quote:

Ser man det, skal dette være en seriøs selger av Oakley som utaler seg om andre merker. Synd for merkenavnet Oakley vil jeg påstå.

+1 ICON_SMILE

Barberer legga:)
Re: Sykkelbriller [Re: MortenML] #902953 17/03/2010 16:37
H
Håkon SSL Offline
Avhengig
Avhengig
H
Sitat: MortenML
En typisk Oakley-bruker. Kjempefornøyd, glad og smilende.

Har disse selv, var veldig mange utøvere i OL i år som brukte disse la jeg merke til. Sitter veldig bra.

- Wilier Cento 1 Dura-Ace DI2 SRM
- Trek Top Fuel 9.9 SSL
Sponsor:
Bilforumet AS
www.bilforumet.no
Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support