Mandagspakke ble nevnt lenger oppe:
Sjekk siste dialogen med Bring. Mitt svar øverst.
Sørg for guds skyld å aldri, aldri bruke posten til pakker :-|
Jaha...?
La oss oppsummere litt her:
Pakken ankom Oslo, ble tollklarert på et blunk og dere slo beklageligvis kloa i den
Siden pakken skulle til Ammerud, altså fra Oslo til Oslo, fant dere det først logisk å sende denne via Tromsø(!?)
Etter retur fra Tromsø ble tilbrakte pakken forrige fredag i lasterommet på en bil som skulle levere den ut, men likevel ikke klarte. Selv om pakkesporingen begrunner dette med at kunden selv ønsker å hente på postkontoret, er den egentlige årsaken at sjåføren ikke har med seg betalingsterminal. Skulle tro at dette var kjent så at pakken i det hele tatt ble med på denne runden virker noe underlig.
Etter forsikringer om at denne da skal leveres inn på postkontoret for utlevering skjer det svært lite. Etter gårsdagens purring får jeg da svaret ditt som egentlig sier følgende:
Jeg, som i denne saken ikke har gjort noe galt skal altså ta kontakt med avsender som heller ikke har gjort noe galt og de skal igjen ta kontakt med posten i avsenderlandet som heller ikke har gjort noe galt...
Og Bring, som tilsynelatende HAR gjort noe galt gjør ingenting med saken.....
Hvordan var dette mottoet deres igjen? Virker det oppfylt?
Mvh
Espen
Date: Tue, 20 Apr 2010 12:06:36 +0200
Hei.
Beklager at din pakke ikke er kommet frem. Vi kan opplyse at pakken etter ankomst Norge ble oversendt deres hentekontor. Beklagligvis har det siden ikke lykkes oss å spore sendingen.
Det er sender som har erstatningsretten når en sending ikke kommer frem til mottaker. Anbefaler at du tar kontakt med avsender og ber de henvende seg til Posten i avsenderlandet. Dette også med tanke på at sendingen kan ha kommet i retur til avsender.
Vi beklager det som har skjedd. Selv om det er vanskelig å gardere seg hundre prosent mot at post leilighetsvis kan bli borte, kan vi forsikre at Posten arbeider målrettet for å sikre transportopplegg og behandlingsrutiner som gir trygg befordring av postsendinger.
Med hilsen
Posten Norge AS
Marianne Skogland
Kundeservice
Tlf: 810 00 710
Faks: 52 73 96 05
www.posten.no