Apropos dekk, ja... Hadde eigentleg tenkt å la RK 2.2 stå på, bla på grunnlag av tips frå Øystein tidlegare i tråden.
Spørsmålet er kva som ev bør på viss det blir veldig vått i løypa. Er det viktigast med dekk som ikkje pakkar seg så lett og funkar bra i gjørme, feks Rocket Ron, eller er det betre å satse på noko som sit på sleipe røter og stein, feks Crossmark?
Tror ikke det er så mye gjørme i løypa. Tror det er viktigere med grep på våte røtter, fjell og stein. Racing Ralph og Rocket Ron tror jeg blir veldig glatt.
Utforkjøring på våt stein/vått fjell (og en og annen sleip rot) er vel det mest kritiske om det ikke tørker opp. Det er noe myr, men gjørme/leire er det lite av.
Det regner noe inne i hel.... her i Asker nå, men jeg ser det er meldt sol fra og med fredag kveld, så svaberg og sånn blir vel tørt. Lite gjørme høres bra ut!
Race King fungerer veldig bra om det blir vått. I NM høljet det ned, jeg ble overrasket over hvor godt RK satt på våte svaberg. Det satt også veldig bra i ei gjørmete Terrengsykkelrittløypa. Så ingen grunn for å bytte bort de dekkene
Sier vi at det står mellom Racing Ralph og Rocket Ron eller en blanding av de to - hva vil ekspertene anbefale da? Jeg hadde dessverre ikke anledning å teste løypen før ... :-(
Sykla gjennom deler av løypa i dag. Strekningen Agnalt - Harahjellen - Kjerringåsen - Svarttjern - Harahjellen - Agnalt.
Meget våte tunge forhold. Mye vann i løypa. Tungt, men det meste kan sykles. Veldig glatt ned Kjerringåsen. Her er det nok smart for mange å ta beina fatt nedover. Fort gjort å tryne her. Stipartiet inn mot Svarttjern var mer som ei myr i dag. Traktorveiene er helt greie, men mange vannhull her og der.
Erling: kommer du til å kjøre sparken? har ikke bestemt meg ennå om det blir spark eller RC. Mener å huske at stipartiene ifjor var veldig enkle, så det heller litt mot hardtail.
Løypa funker nok fint med en ht. Men en lett Spark gjør også jobben bra her. Mye urolig underlag. Det er jo ikke mye som er vanskelig teknisk her egentlig. En ht med volumdekk med litt lavt trykk blir nok veldig bra. Jeg kjører med Spark i morgen. Men jeg kjører mest for moro i morgen. Ingen ambisjoner, kun gjennomkjøring før Grenserittet.
Etter 1 uke fri og 3 uker med hardtrening var ikke beina i rittmodus i det hele tatt. Ble hengende langt bak tidlig, og jeg hadde mest lyst til å ta en DNF bare etter drøye mila. Kom heldigvis på bedre tanker og mens de andre ble mer og mer slitne så ble jeg bare piggere og piggere. Fikk plutselig luke i terrenget og da var det bare å kjøre fra gruppa. Plukket en del plasser og ble 13 til slutt. Tapte vel 2 plasser på at jeg måtte gå opp "dødsbakken" 5 km før mål. Med 44-28 som letteste utveksling som fungerte ble det litt i bratteste laget og beina ville ikke løpe noe særlig heller.
Fin løype, litt bløtt ned slalombakken og et ganske vått parti like etter det også, men ellers en bra og hard løype. Jeg stemmer for en runde til (!) under NM til neste år om det blir tørt. NM i terrengsykling skal jo være hardt
Hjemme igjen etter å ha syklet lang løype. Litt vått enkelte steder, men ikke noe stort problem å holde sykkel og rytter rimelig ren ved å svinge utenom gjørmehullene.
Før start, og på nettsidene til rittet, var det mye snakk om at rittet var veldig hardt. Ikke enig. med sine 77 km var rittet kortere enn f. eks. Grenserittet, Raumerrittet og Birken.
Bra arrangert ritt, men neste år må arrangøren fikse plakater med kilometerangivelse. Etter at computeren ga seg ved 32 km ble det etterhvert vanskelig å vite hvor langt det var igjen.
Hjemme igjen etter å ha syklet lang løype. Litt vått enkelte steder, men ikke noe stort problem å holde sykkel og rytter rimelig ren ved å svinge utenom gjørmehullene.
Før start, og på nettsidene til rittet, var det mye snakk om at rittet var veldig hardt. Ikke enig. med sine 77 km var rittet kortere enn f. eks. Grenserittet, Raumerrittet og Birken.
Men hvor lang tid brukte du i forhold til Grenserittet og Birken? Syns det var veldig hardt og ble veldig skitten. Enig i at det var et bra opplegg.
Resultatservice er noe dritt ?? Eller har jeg misset en website ? Da var det bedre på sandefjordrittet, der var alt på stell med engang ps(var faktisk mange flotte terrengpartier der)
Artig, variert og ikke minst fair løype! Massevis fine stier. Veldig lite løping/ trilling. Bare tenk hvor mye flyt og stiglede det hadde vært hvis det hadde vært tørt. Ganske krevende logistikk med løypevaktene. Jeg visste ikke at vi skulle sykle så mye av traseen to ganger, så jeg ble veldig usikker (min egen skyld, leste hverken beskrivelsen eller kartet ordentlig). Takk for et fint arrangement! Thumbs up for Sølvstufossrittet. Skulle ønske jeg var norsk - da hadde jeg blitt med neste år også!
Siste rytter er "nettopp" kommet i mål.... Venter på resultatfila nå, legger den ut så snart den er klar.
Det som overrasker er at så mange NC-ryttere (inklusive noen her på forumet) hopper av uten å gidde å fortelle at de har brutt. Det tar oss timesvis å rydde opp i (dommer lar oss ikke legge ut resultater før disse er gjort rede for). Denne tiden kunne vi brukt til noe annet, f. eks resultatservice...
Her er'n... ...og videoen fra rittet kommer ut på ABC Startsiden når "smalbåndet" får tygget seg ferdig...