Idag tog jag äntligen fram höstens/ vinterns byggprojekt för en lättare testtur. Nästan bar asfalt och väldigt lite minusgrader. Det blev inte så många kilometrar och inte direkt några fantastiska naturbilder heller men vad fantastiskt skönt det var!
Jag tycker inte snöcykling var så fantastiskt roligt även om det var underhållande ( testade tre -fyra turer med piggdäck och det hela ) så nu gläder jag mig sjukt mycket till det blir lite mindre av snö och mer av mossa, stenar och leira. Vågar man hoppas på att våren kommer fort till typ Fredrikstad så att man får en stigcykelpåsk? I Östmarka lär ju snön inte släppa på ett tag...
Cykeln, som är den första jag har byggt själv, funkade helt ok men det var givetvis en del som behöver tunas för att funka perfekt. Lägger ut lite bilder av den. Jag tycker det blev en rätt ok sak att härja runt i skogarna med.
Stilpolitiet har säkert en del att utsätta men det tål jag.
Klart man ska testa dubbelklinga.
Funkar det eller är jag bara lurad av hypen???
Bromsarna känns grymt sköna. 2*180mm ska nog hjälpa. 
Läste någonstanns att Tirsdagsklubben så smått verkar vakna till liv med tisdag den 16/3 som kickoff? Jag blir nog med då och hoppas att kunna följa klubben genom säsongen.
Ut med hårtorken nu och hjälp våren på väg!