Jeg er i full gang med mitt første sykkelbygg og min første racer. Den blir helt i nedre prissjikt, men (etter min vurdering) utstyrt med kvalitetsdeler over hele linjen. Har fått god hjelp fra mange forummedlemmer i denne tråden http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=893788#Post893788, hvor det kanskje er veldig tydelig at jeg ikke kjenner alle sykkelbyggingens irrganger ut og inn enda. Prisen blir rundt 5500 som sett i regnearket under, og bildet viser utgangspunktet for bygget. Bilder vil bli postet underveis i prosessen, og alle tips og vink tas mot med takk!
Wow, en sykkel som faktisk koster 5000! Spøk til side, her får du jo en sykkel som ikke står noe tilbake for det som selges til nesten 3 gangeren i butikkene rundt om.
Har selv hatt en marvil ramme i noen år, helt upåklagelig kvalitet på min terrengramme i alle fall.
Denne tråden kommer jeg virkelig til å følge med på videre.. Prisen forhold til utstyret virker jo helt utrolig.. Dette kunne jeg gjerne tenkt meg å prøve på selv, men jeg ville kanskje valgt andre hjul til meg..
it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Takker for tilbakemeldinger. Har vært heldig med timing på tilbud på både brukt og nytt-markedet.
Ser at jeg har glemt pedaler, og så må jeg regne inn fraktkostnader på det jeg har fått og får tilsendt. Regner med jeg må legge til i underkant av en tusenlapp tilsammen for det, så summen blir noe høyere enn det som står i regnearket nå. Ca. 6000-6200 kr? Da har jeg sprengt mitt eget budsjett med 1000-1200 kroner.
Kjempe bra du greier bygge deg en racer til den prisen, men detta er en ramme som ikke er gratis, det koster for stem,styre og gir hendler, så er vel en del som mangler i detta regne arket, ikke misforstå meg synes tråden er kjempebra,men blir feil si at tilsvarende blir solgt for 3 ganger den prisen når mangler masse her... tilsvarene Marvil ramme(Race 3) med komplett shimano 105 ble solg på tilbud i høst for 8000 kr i Oslo området, veil 11 999.
Hehe, beklager at regnearket ikke sier det helt i klartekst, men alt som står på arket er regnet inn i prisen på 5300. Fikk ramme og gaffel for 1000 kroner. Dersom en rute i regnearket er tom betyr det at prisen er regnet inn i den første påfølgende summen. Altså: Ramme+gaffel = 1000 kr, Styre+stem+setepinne=350. Det er gjort på den måten fordi jeg har kjøpt flere deler av samme person og betalt samlet.
Hei Du skal få et sett med Look Keo-pedaler av meg dersom du vil ha dem. Det er for gæli at du skal kjøpe pedaler på Biltema!!! Betaler du frakt, så sender jeg dem.
Vi er visst flere som har kjøpt billige Marvilrammer. Mitt regnestykke ser slik ut: Ramme og gaffel: 1000 Hjulsett fra Fast Gjest, Mars nav og Interloc felger: 1250 Veldig pent brukte Ultegradeler; krank,lager, brifters og kassett 1150 Nye FD, RD og bremser også Ultegra 6600 1455 Styre,setepinne og stem, Ritchey 790 DA kjede, DA wire og kabelsett 615 Billig sete 180 Styretape 80 Lithiondekkpakke med slanger fra Bikeshop 295 Billige flaskestativ 80 540 Mtb-pedaler 340 Tilsammen 7155 Gøy å skru det i hop og tror sønnen min får en bra sykkel for en grei sum. (nyttig å sette opp alt, jeg hadde trodd det ble litt billigere)
Takker ja til de pedalene! Sender deg en PM, så tar vi detaljene der
Plodder: Konge! Du har gått for litt høyere nivå på delene, men må si du kommer langt for 7155 Vi har tydeligvis begge vært heldige med delejakten, men sykkelen til sønnen din er hakket grommere. Men det viser at man kan komme langt for beskjedne summer, selv om man bygger selv. Syklene våre kommer til å ligne veldig, for jeg har kjøpt samme dekkpakke som deg Er rammen størrelse L?
Hadde egentlig tenkt å vente til sykkelen var ferdigmontert før jeg postet nytt bilde, men etter en liten mekkerunde i kveld ble jeg rett og slett så giret at jeg må poste et underveisbilde. Når jeg får de siste få delene fra bikeshop i posten (forhåpentligvis i morgen) skal resten monteres!
Nå har jeg omsider fått skrudd sammen hele saken, og har fått trillet noen hundre meter i en tørr periode i det mildt sagt uforutsigbare været som er i Bergen for tiden. Har med andre ord ikke fått noe inntrykk av den utover at den henger sammen!
Prisen kom på ganske nøyaktig 6000 kroner etter at jeg blant annet måtte bestille nytt kranklager, men jeg er fornøyd med det.
Jeg har sikkert brutt alle stilpolitiets regler, og fargekomboen rød-oransje er jeg ikke kjempeglad i, men er man på budsjett så er man på budsjett.
Her følger et innendørsbilde av det ferdige resultatet. Gleder meg til å prøve den ute!
Synes det ble et greit resultat jeg. Har sett enda verre sykler som koster 5 ganger mer. Deilig å se noe annet Dura Ace, karbon ditt og karbon datt! Vi nordmenn er jo utstyrshorer nr. 1.