sorry spam.
Hvordan passer denne til en som er 186cm høy?
jeg tror denne blir litt avhengig av bruket i minste laget. For ren leking fungerer den fint, men som stihoi blir den med den stemmen den kommer med noe knapp i øverrøret. Det er mulig alt blir bra med et litt lengre stem. Jer er selv 175 og syklet på en slik i medium med 70mm stem med stort hell. Det er en fantastisk ramme og sykkel om bygget opp riktig. Det er dog en stisykkel og heller mer mot enduro enn enduro dh (altså at den er supereffektiv, om ingen plow sykkel). Søk frem tråden jeg har bidratt til om Ransomen for gode tilbakemeldinger om rammen - den er genial.
Jeg er 183 og hadde en Ransom 40 i str. M. Det fungerte veldig bra! Dette skal være en leken stisykkel og da kan en godt ha en litt mindre ramme. Hvis jeg ikke husker helt feil så oppgir Scott at str. M passer for "alle" fra 175 til 190. Men det er selvfølgelig avhengig av smak og behag.
Var forresten veldig fornøyd med min Ransom 40, og denne er jo enda lettere og bedre enn hva jeg hadde!
ransom 40 er i alu og er en grad slakkere foran - med andre ord en litt annen sykkel tiltenkt hakket hardere bruk. Medium går nok definitivt ikke fra 170 til 190, se bilde under.

rammen er meget god som sagt og sykkelen kan bygges opp for et veldig variert bruk. Anbefales.