regner nesten med at det er samme tyv(er). hos meg fikk de også med seg et snowboard med støvler som var verdt en del. ellers står mye annet turutstyr urørt. hadde noen q-rings liggende i en pose som og er borte.
En Ibis mojo sl, mørk grå. talas gaffel 140mm, dt swiss bakdemper. ellers fullt xt utstyr over hele pakken. rotor-kranken er byttet ut med en deore.
ber dere alle følge med. vet det er veldig få av denne sykkelen i Norge.
ellers anbefaler jeg alle å forsikre sykler. spesielt i trondheimsområdet, i boder man skulle tro var trygge.
har bilde, men klarer ikke å legge det inn. tips?
. Mikael
Re: OBS! Ibis mojo sl stjålet fra bod i Trondheim
[Re: maikdaman]
#89458002/03/201008:09
Nå skriver jeg ikke dette for å være kjip, men: med alle sykkeltyverier som har skjedd fra boder de siste årene; hvorfor fortsetter folk å ha syklene sine der?
Bor du i Trondheim er det kun innendørs i leiligheten/huset som er trygg nok oppbevaring av godsykkelen.
Politiet tar nok sykkeltyveriene så seriøst som de har anledning til, når en ser på hva slags sykkelbudsjett de har.
LJ
[Re: ]
#89461202/03/201009:03
Utrolig! Åssen blir dette omtalt av lokalpressen da?
Har ikke lest noe om det, så pressen vet kanskje ikke noe om dette. Eller så vet de, men synes ikke det er viktig nok.
Jeg ringte nettopp Adresseavisen, og de en kjapp runde der viste at deres journalister ikke var klar over omfanget av denne type tyveri. Det er mulig det kommer en sak når de bare får svingt seg rundt og ladet diktafonen.
Opplever her på Terrengsykkel at det er mange som får frastjålet i Trondheim. Det er jo ikke en så stor by så det må jo være lett og bli kjent igjen, kanskje de stjeler også selger det ut av landet? Uansett det finnes sikkert tyver som er dumme nok til og sykle der åstedet befant seg og i området rundt....hmm....Det må jo være en utenlandsk bande, eller narkomane som er lett på fingrene!
Redigert av limelight; 02/03/201012:45.
[Re: limelight]
#89476102/03/201012:50
Jeg vil anta at det er snakk om bander som vet hva de vil ha, og som vet hvordan de får tak i det.
Alle tyveriene av dyre sykler som står parkert innendørs må bety at tyvene faktisk holder øye med stier eller veier etter syklene de ønsker, og så følger etter eieren for å se hvor sykkelen blir parkert.
Det at andre ting, som friluftsutstyr og til og med landeveissykler, ikke har blitt rørt, tyder på at det er snakk om bestillingstyveri eller i hvert fall organisert handel med spesifikt tyvegods.
Å komme seg inn i en fellesbod trenger ikke å være spesielt vanskelig, så å oppbevare dyre sykler på slike steder er ikke å anbefale.
Kan dessverre ikke tilby annet en medfølelse. Håper at du har forsikringen i orden.
En annen ting er at det virker som om det er risikosport å ha dyr sykkel i Trondheim. Hadde vært interessant å se om det var en sammenheng mellom tyveriene, bortsett fra at alle syklene er kostbare og relativt sjeldne. Hvor har de skjedd, hører ofrene til samme omgangskrets, er syklene kjøpt i samme butikk som muligens har en utro tjener? Vil selvsagt ikke tro det, men det virker som om det har vært så mange tyverier at det kan umulig være noen tilfeldighet lengre.
[Re: art]
#89501802/03/201021:12
Vært innbrudd på sportex, sportsbua, stjålet sykler fra biler, fra mange boder (bl.a en kompis av meg).
Jeg foreslår noe jeg lærte i historietime på barneskolen. Jeg husker det var snakk om gift i grunnvannet i London eller noe i den duren. De lagde et kart over grunnvannet og hvilken kilde folk ble forgiftet (vannet i hjemmet f.eks). Deretter tegnet de en svart prikk hvert sted på kartet hvor folk ble syke i fra. Etter x anntal tid fant de ut at det var hyppigst forekomster fra en bestemt kilde. Det var liksom en dunge med svarte prikker rundt et sted. Jeg foreslår derfor å ta utgangspunkt i et kart over lokale Tr.heim - la folk putte inn punkter - så kan vi i alle fall lokalisere hvor det foregår mest (møllenberg?) og i hvilke tilfeller (fellesboder?). You see? Alikevel mener jeg dette er såppas alvorlig, at det er noe politiet kan ta seg av. Men nå har vel kanskje de viktigere ting å ta seg av, jeg vet ikke.
Sykt kjipt med Mojo`en!
Uten å fremstå som kødd, så må jeg likevel takke for at dette har skjedd. Endelig er mamma positiv til at jeg får lov å oppholde sykkelen min på rommet! Bare jeg støvsuger etter meg gikk det greit
edit: Kompis nr 2 ble frastjålet en big hit på en skole. Det var da en kriminell dude som solgte Sorgenfri blader utenfor KBS. Han bodde på Brundalen i et av boligblokkene rett ovenfor brundalen vgs. Han ringte med skjult nr og krevde 4000 i løsepenger, overlevere pengene mot sykkel på avtalt sted og ingen politi inn i bilde (kom med trusler om å drepe). Men som plaster på såret ga han bort et nytt WTB sete i sort, lås til bremseskive (motorcross lignende opplegg) og splitter ubrukte krankarmer i carbon, raceface greier tror jeg. Han hadde forresten lite hår, var sinnsyk nervøs/skjelven i henda og hadde med seg bikkje som kunne se ut til å spise hva som helst. - Vi fikk den altså tilbake ved å legge ut tråd på utfor og terrengsykkel med tlf nr og finnerlønn.
Personlig har jeg superduper forsikring gjennom smn og lo - toppforsikring utvidet, så jeg er litt careless om min forsvinner. Men desverre ryker kuken eller bein/arm på vedkommende som rører mine verk. Naboen ved siden av er politi, og han er like stor som en bjørn og bilen hans har plass til folk som skal rett ut av landet. (altså slike tyver)
Dette er nesten utrolig. Tar politiet dette seriøst nok?
Håper du finner den, skal følge med, men denne selges/heles nok ikke i Norge.
Ja, de tar dette veldig seriøst men problemet er at dette mest sannsynlig er kriminelle østeuropeiske bander som er meget profesjonelle. Dette er "jobben" deres og de er gode på det de gjør. De tilpasser seg det meste (startet med lommetyverier, gikk videre til store el-kjeder før de nå har funnet ut at boder/garasjer og hus er meget dårlig sikret i Norge)
Disse personene er meget mobile og opererer over hele Norge. De har flere navn og id'er der de aller fleste er falske, kommer inn og ut av Norge som de vil pga Schengen og har depot overalt. Derfor får de også de fleste varene sine ut av landet selv om de blir tatt.
Har man ting av større verdi anbefales god sikring og forsikring. Kameraovervåkning (både ekte og falsk) lys med bevegelsessensor osv er også greit å ha. Samt å få det til å se ut som om man "alltid" er hjemme. Å ha sykklen i huset kan også være greit men er dette et bestillingstyveri så får bandene som regel det de er ute etter. Dessverre.
Redigert av erijon; 02/03/201021:49.
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
[Re: erijon]
#89506002/03/201022:21
godt å se engasjement. inboforsikringen dekker hele 5000 kr av sykkelen!!! hadde det derimot vært en plasma-tv i samme bod ville jeg fått hele beløpet igjen.
Dette skjedde på Moholt. Smell opp et kart så er jeg med. god ide.
de har neppe observert meg i løypa. i så fall er det en stund siden da jeg har en annen vintersykkel (som forøvrig står i uteboden, og ikke er stjelt). ser for meg de kartlegger gjennom en håndtverker av noe slag som inspiserer bodene, for eksempel en rørlegger. ingen låser var brutt opp heller, så vedkommende hadde nøkkel. kan sjekke hva som er felles for disse bodene. i samme gangen som boden min er det noe varmtvannstanker. mulig det også er noe elektriske greier.
det hele føles bedre når jeg ser at andre bryr seg. setter pris på det.
. Mikael
#89506202/03/201022:22
Det er synd at du ikke har fulgt med på forumet i lenger tid enn du har. Da hadde du fått med deg at bod+sykkel+Trondheim=katastrofe uavhengig av antall låste dører.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
#89507302/03/201022:50
Har du trappevask der du bor? Har de andre trappevask? Er det samme postbud som leverer post? Disse har i alle fall nøkkel og kan fritt kikke i bodene her jeg bor.
Eller så jeg en gjeng narkiser i dag med en relativt dyr sykkel(5-7000 tipper jeg). De var tre stykker så jeg fikk ikke sett så nøye på sykkelen, men den hadde skivebremser, var hvit og het noe som kunne minne om Merida og så så det ut som om det stod K2(?) på overrøret i bak-kant.
[Re: GeirK]
#89507802/03/201023:01
Det er synd at du ikke har fulgt med på forumet i lenger tid enn du har. Da hadde du fått med deg at bod+sykkel+Trondheim=katastrofe uavhengig av antall låste dører.
Dette må man jo være enig i. Det bør ikke komme flere tråder på ts om sykler som er stjelt fra fellesbod. Det begynner å nærme seg grensen til talentløst å ikke klare å unngå dette nå.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
[Re: cvrokka]
#89508402/03/201023:26
Hva skal en stakkars student i Trondheim gjøre da? 10 kvadrat stusselig hybel og kun fellesbod som eneste lagringsalternativ, har ikke bunnlinje til å kunne ta meg råd til forsikring heller... Skjælver litt i lycraen nå.
[Re: stiING]
#89508602/03/201023:30
For de som bruker Bymarka er det kanskje mulig å gjøre en avtale med Hells Angles om lagerplass Er man venn av HA regner jeg med at sykkelen står trygt...
Fra nå av kan vi sykle rundt i skinnvest det står "HA prospect" på :-D
Hadde en sykkel stående utenfor borettslag i sentrum. Den forsvant gitt. Først forsvant seteklemma, og så sykkelen en par måneder senere. Men låsen fikk jeg beholde. I to deler.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
#89511603/03/201007:31
Dette skjedde på Moholt. Smell opp et kart så er jeg med. god ide.
Ikke verdensmester i Google Maps, men her er et forsøk på å lage en oversikt over sykkeltyverier i Trondheim. Bruker blå markør (default), men man kan jo f.eks. bruke rød for de som ble stjålet i 2009, gul for 2008 osv.
EDIT: Har gitt alle tilgang til å redigere kartet, men jeg vet ikke om det funker. Man må vel kanskje logge inn med en gmail-konto for å få lov til det, og det får jeg ikke sjekket (hvis jeg logger inn så får jeg jo uansett tilgang).
Redigert av Øyvind V; 03/03/201007:37. Rediger grunn: Åpent kart?
[Re: Knirkekne]
#89511703/03/201007:32
Hvis folk kjører bil med sykkelen på taket eller bakpå er det rimelig enkelt å søke opp reg. nummeret og få en adresse på det. Det kan og være en måte de får adressene på.