Mellom kl. 1800 i går kveld og 0930 i dag har det blitt stjålet to sykler fra en bod i Trondheim.
Den ene sykkelen er en 2009 modell GT Zaskar Carbon Team, vist under. Den var oppsatt akkurat slik den er på bildet da den ble stjålet. Den er i str. Large og kan skilles fra andre liknende sykler ved at den har mistet en del lakk på venstre overrør, se under.
Den andre sykkelen er en 2009 modell GT Zaskar Pro i aluminium med utstyr fra en GT Zaskar Expert WSD. Det er sykkelen på bildet under, men med Schwalbe Ice Peaker Pro dekk og uten reflekser på hjulene. Denne sykkelen finnes det kun en av oppsatt slik, og den kan lett kjennes igjen ved det korte og klumpete setet...
For å komme seg inn i rommet med alle bodene må man ha nøkkel (bare de som bor i borettslaget har det), og der syklene stod hadde tyvene klipt opp sprinkelveggen og tatt ut syklene. Noen har tydeligvis visst at de var der, eller kommet seg inn og sjekket alle bodene etter noe å stjele. I boden stod det også en GT GTR racer på rulle (med powertap-bakhjul), telemarkski og -sko, langrennski og diverse annet utstyr, men det er ikke rørt! Nå er jeg helt oppgitt og er kvalmende irritert over at dette har skjedd!!
Håper dere kan spre ordet om disse syklene, og holde litt utkikk etter de i byen og på bruktmarkeder rundt omkring.
Mvh. Ola Kjøren
Redigert av kalo; 25/02/201010:09.
Re: OBS!! To sykler stjålet fra bod i Trondheim!
[Re: kalo]
#89226225/02/201012:57
ska holde øynene åpne Ola, men stor fare for at disse syklene havner i en annen by ganske raskt..terrengsykkelpeople hold øynene åpne! forbanna idioter..!
[Re: JER]
#89252525/02/201021:00
For jævlig! Er vel sannsylig at disse slaktes og selges i deler, så du får følge med på div salgssteder på nett. Selges sikkert til "bra pris ved hurtig avgjørelse" tenker jeg. Om du lister opp litt mer spesifikt hvilke deler syklene er satt sammen av er det sikkert mange her på forum som kan hjelpe deg å holde øynene åpne for "bra dealer"
Takk for støtten! Saken er i allefall anmeldt og går vel sin gang...
Litt mer spesifikasjoner:
GT Zaskar Carbon Team har Mavic Crossmax SLR hjulsett, Fox F32RL gaffel og komplett XTR-utstyr (Gir, girskiftere, krank og bremser) i tillegg til Ritchey Carbon styre. Thomson setepinnen er toppet med et Fizik Gobi sete i hvitt og blått/sort. Den har Schwalbe Racing Ralph dekk i 2.25.
GT Zaskar Pro består av en aluminiumsramme som det ikke er solgt mange av. Den er bygd opp med Shimano SLX gir, girskiftere, krank og bremser, RS Recon dempegaffel og Ritchey Pro stem, styre og setepinne med et kort og tjukt WTB sete på toppen. Denne er brukt som vintersykkel, og ble kjøpt i oktober 2009.
Hmm... Blir det tatt flere GT-sykler nå, så begynner jeg å lure på om noen har fått tak i en liste over solgte sykler fra en forhandler her... Utrolig surt!!
[Re: Andrehua]
#89289526/02/201013:25
Hvor sånn ca. bor dere da gutter og jenter (bydel)? Det er kanskje andre som bør iverksette strengere tryggingstiltak... Jeg er mye på skolen for tiden, men sykler ofte hjem på nattestid og skal ta en ekstra kikk når jeg ser noen på sykkel.
[Re: Andrehua]
#89289926/02/201013:28
De burde bli rævpult med ei sykkelpumpe:-) Lykke til med sesongen lell Ola! Glad jeg bor på ett lite sted, jeg kan sette fra meg sykkelen ulåst hver kveld:-)
40årskrisesylist
[Re: aktiviteten]
#89339827/02/201017:25
Det var av de frekkeste jeg har hørt om.. De som har tatt de vet jo at du vet at det bare er de med nøkkel som kommer inn dit og så det må jo nesten være en som bor der som har gjort det. Hvis ikke må jo i allefall en beboer ha hjulpet tyven.
Hadde jeg vært tyven hadde jeg heller tatt raceren med powertap enn vintersykelen, men det er vel mager trøst det og.. Du får flytte til Børsa igjen, står tryggere her og så kan jeg henge som et slips etter deg på bakkedrag så lenge det går, kanskje hvis du kjører lav sone 3 og jeg kjører maks så henger jeg på en liten bit!
[Re: Kriss]
#89342727/02/201018:11
En kompis ble frastjålet sykkel i en fellesbod han også. Sykt kjipt, men bra idiotisk å ha sykkelen i en slik bod. Så til folk som har sykkelen(e) sin på steder hvor flere enn bare du selv har tilgang, gjør noe!
Jeg har i alle fall ladet jaktvåpenet mitt med grovsalt
Det kunne jo nevnes at det var et tilsvarende raid i høst da minst fire dyre sykler ble stjelt rundt omkring... + innbrudd hos Sportsbua og Sport Extreme
[Re: Bawrel]
#89626204/03/201021:46