Først må jeg si at du tar fete bilder, så jobber du litt mer med å strømlinjeforme presentasjonen på portfolioen bør du ha et knallbra utgangspunkt som fotograf! Jeg bøyer meg i støvet.
I og med at du også vil ha ris, tillater jeg meg å komme med litt konstruktiv kritikk

Jeg kan liste ut noen punkter jeg synes er greie for fotogalleri på nett:
* Oversikt: Det bør være mulig å kunne se på mange bilder på en gang, og på den måten kjapt få et overblikk over hva man vil se på. Stikkord: Kategoriserte galleri, bra thumbnailvisning, mulighet til å kjapt hoppe til et gitt bilde når man husker hvor det er. Nå blir det litt som "Gå til Martin sin side, og scroll sånn ca 75% til høyre" hvis jeg vil beskrive lokasjonen til et gitt bilde uten å direktekopiere URLen til bildet ved å høyreklikke på det.
* Fullsize: Det bør være mulig å se bilder i store versjoner, her kan du evt hive på et watermark eller lignende irritasjonsmomenter hvis du er bekymret for at folk skal rippe arbeidet ditt. Poenget med galleriet er å ha muligheten til å studere bildene dine, slik det er nå blir mesteparten av siden utelukkende ekstradill som tar fokus vekk fra bildene, så lenge de er såpass små.
* Informasjon: Det er av og til veldig kurant å kunne se litt beskrivende ord om bildet, er det f.eks en bra historie knyttet til bildet, fotografiske utfordringer etc. Her kan man også hive på eventuell litt EXIF-info for nerder som meg som liker å se hvordan utstyret var brukt.
* Effektivitet. Dette er punktet som gjør at jeg forkastet flickr til fordel for smugmug. Jeg vil med få klikk hoppe mellom alle de tre punktene over, dvs kjapt komme tilbake til thumbnailvisning når jeg er inne i fullskjermsvisning og omvendt, og så videre.
Vil du ha sideveis scrolling, kan en fiks på det siste punktet være å gjøre noe ala Grant Gundersons galleri som du ser her:
http://www.grantgunderson.com/ , selv om dette galleriet også feiler litt på mine personlige preferanser. Her kan man hvertfall bite seg merke i hvilket nummer et gitt bilde var listet ut under.