Okai - så er jeg i ferd med å bli en av sorten, av typen som triller barnevogn. Maybe off topic - men prøver likevel.
Bosatt i bartebyen, midt i SmartCity - er det ikke kred å dukke opp i barnehagen i gammelt øk som sender CO2 kvoten feil sted. Vi har derfor kikket litt på å en trehjuling som alternativ til sykkelhenger. Finner blant annet info om Nihola www.nihola.de - men undres om noen andre har gode ideer, og ikke minst erfaringer.
H
Re: Sykler som knapt er å oppdrive
[Re: HRO]
#88518609/02/201007:25
Har gjort noen søk, og finner lite. Har sett forskjellige varianter i Nederland g Danmark, men de har jo ikke bakker og vinterføre. Krabat har en, men finner ikke pris. Den kan jo jammen brukes som vogn og vanlig sykkel.
Jeg ville likevel gått for vanlig vogn, dvs, vi har allerede en croozer og er kjempefornøyd med den, og da har jeg jo god unnskyldining til å sykle på en god sykkel, og fruen lar meg pimpe den:-)
Et alternativ er jo tandem henger. Finnes i flere merker og prisklasser.
Okai - så er jeg i ferd med å bli en av sorten, av typen som triller barnevogn. Maybe off topic - men prøver likevel.
Bosatt i bartebyen, midt i SmartCity - er det ikke kred å dukke opp i barnehagen i gammelt øk som sender CO2 kvoten feil sted. Vi har derfor kikket litt på å en trehjuling som alternativ til sykkelhenger. Finner blant annet info om Nihola www.nihola.de - men undres om noen andre har gode ideer, og ikke minst erfaringer.
H
Menneh, hvorfor ikke sykkelhenger egentlig? Her finnes det jo et ganske godt utvalg av løsninger som er spesiallaget for å ivareta barnas komfort og sikkerhet.
Vekta på, eller foran framhjulet synes ikke som en sjenerende god idé på trøndersk vinterføre synes jeg.
Re: Sykler som knapt er å oppdrive
[Re: jørgm]
#88566810/02/201008:25
Ta en tur til Amsterdam! Der finnes det mange fine sykler for å frakte folk og fe. De kjører også med relativt friskt tempo i tett trafikk, uten hjelm og ikke så mye som et rekkverk mot kanalene!
De har nok et litt annet syn på dette med risiko disse nederlenderne.