Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fototips

Fototips #883407 05/02/2010 00:33
M
Magnusbn Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Hei!

Har fått med meg at det er en del fotofolk her på forumet, og folk som har sett mye foto. Har drevet litt med foto, men har først begynt å "satse" litt nå. Er alltid gøy med kommentarer, og ikke minst konstruktiv kritikk. Er så utrolig mye man lærer av å høre på andre! Legger defor ved link til min Flickr Photostream.

Magnus Nordstrand @ Flickr

Så grunnen til at jeg legger ut her, er at jeg rett og slett ikke får noe særlig kommentarer på foto.no. Oppmerksomhetsyk? Jah, kanskje.. Men lærer heller ikke like mye, og er defor jeg legger det her.

Så håper det er noen som vil komme med litt ris eller ros om bildene. Men hvis noen har tenkt til å ta seg bryet med å titte, hadde det vært veldig gøy med en konstruktiv tilbakmelding.

Tusen takk!

- Magnus Nordstrand

Re: Fototips [Re: Magnusbn] #883428 05/02/2010 06:57
ventle Online
Besatt
Besatt
Hvis dette er din foto.no-profil kan det se ut til at du ikke bruker kjempemye tid på å kommentere andres bilder heller. Hvis dette med å få tilbakemeldinger på egne bilder skal fungere, er det viktig at man selv bidrar til å gi andre tilbakemeldinger også ICON_SMILE og man trenger ikke være kjempeerfaren eller ha masse peiling, skriv bare noe om hva du liker eller ikke liker med bildet, hva du kanskje kunne tenkt deg som eventuell forbedring. Det trenger ikke være noe fasitsvar, så lenge du skriver det du mener er det bestandig helt riktig for deg. Dessuten er det mye å lære for din egen del ved å kommentere/kritisere andre bilder, etter hvert blir man også ganske god til å se forbedringspotensialet i egne bilder!

mvh Helge
Re: Fototips [Re: ventle] #883446 05/02/2010 08:12
perbl Offline
More than words
More than words
Nå er ikke foto.no nødvendigvis den mest interessante siden, jeg har nå konto der jeg og som jeg registrerte for mange herrens år siden, men jeg har migrert videre til bl.a smugmug for hosting av bilder, samt dgrin og fredmiranda som forum for feedback og tilegning av ideer etc. Så jeg ser ikke manglende aktivitet på foto.no som noe grunnlag for å ikke få feedback på flickrstreamen sin ICON_SMILE

Foto.no blir ofte litt vel mye fugler og landskap for meg, på de to sistnevnte finner man mange flere spesialiserte underforum og flere veldig kompetente fotografer innenfor spesialfelt. Som følge av nivået bør man også ha litt selvkritikk før man hiver ut bilder der, uten at man skal være redd for å prøve. Men det kan være greit å unngå å hive ut bilder man selv ser er ganske ordinære eller uinteressante for andre med mindre man har konkrete spørsmål eller problemstillinger man vil ta opp.

Redigert av perbl; 05/02/2010 08:13.

Per B.
Re: Fototips [Re: perbl] #883449 05/02/2010 08:22
perbl Offline
More than words
More than words
For å gi noen konkrete tilbakemeldinger på bildene. Hvis dette skal tjene som en portfolio, ville jeg kanskje flyttet noen av de grimasebildene lengre bak, jeg synes egentlig portretter er ganske uinteressante når folk gjør seg til. Portretter blir for meg personlig mye mer interessante når man på en bra måte fanger folk sånn de ser ut til vanlig ICON_SMILE

Ellers var det mye der jeg hadde sansen for, jeg synes du virker å ha kommet et godt stykke på lyssetting, bildet av Simen med siggen over øret var et bilde jeg hadde sansen for.

Per B.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå