Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 16 av 23 1 2 14 15 16 17 18 22 23

Hund i skiløypa

Re: Hund i skiløypa [Re: fredriks] #893749 28/02/2010 15:14
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Forrige vinter ble jeg bitt av en løs schaefer på en modellflyplass. Den kom springene opp bak meg, knurret en gang og satte kjeften over kneet mitt. Jeg ropte "FAAN" og så slapp den, snudde og sprang tilbake til eieren. Buksa hang og slang og jeg hadde lilla tannmerker rundt beinet.

To ganger har jeg stått og flydd modellhelikopter og opplevd at en løs hund har løpt bort til det hovrende helikopteret mens eieren står og gauler til hunden uten at den lystrer. Glefser en hund etter helikopteret så er det bare lørv igjen av dyret etterpå. En annen gang sto jeg og jobbet på et modellfly på en modellflyplass når en hund plutselig kom bort til meg og tråkket på en vinge så den knakk.

Selvfølgelig skal hunder få lov til å løpe fritt utenom båndtvangen, men ikke dersom de ikke er dresserte, og det tror jeg ikke de fleste hunder er. De fleste eiere er ikke i stand til å kontrollere løs hund, og da bør den ikke løpe fritt. Hunder er ikke intelligente nok til å forstå hva som kan og ikke kan gjøres i menneskapte miljøer.

Re: Hund i skiløypa [Re: tommygutt] #893750 28/02/2010 15:15
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg kom akkurat inn fra en deilig skitur i Bymarka og hadde null hunder etter meg. Problemet oppstår nesten utelukkende når jeg sykler fordi sykler ser ut til å ha magnetisk tiltrekningskraft på uoppdragne hunder.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Hund i skiløypa [Re: Tor Arne] #893752 28/02/2010 15:22
pinsky Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Tor Arne
Forrige vinter ble jeg bitt av en løs schaefer på en modellflyplass. Den kom springene opp bak meg, knurret en gang og satte kjeften over kneet mitt. Jeg ropte "FAAN" og så slapp den, snudde og sprang tilbake til eieren. Buksa hang og slang og jeg hadde lilla tannmerker rundt beinet.

To ganger har jeg stått og flydd modellhelikopter og opplevd at en løs hund har løpt bort til det hovrende helikopteret mens eieren står og gauler til hunden uten at den lystrer. Glefser en hund etter helikopteret så er det bare lørv igjen av dyret etterpå. En annen gang sto jeg og jobbet på et modellfly på en modellflyplass når en hund plutselig kom bort til meg og tråkket på en vinge så den knakk.

ICON_LAUGH Modellfly er farligere enn jeg trodde.

Til Geir og co sitt forsvar, så synes jeg det er for enkelt å skaffe seg hund her i landet. En hund eid av velmenende, men kunnskapsløse folk, er ofte til sjenanse for andre. I enkelte tilfeller, til og med farlig for andre hunder og mennesker.

Having no destination, I am never lost!
Re: Hund i skiløypa [Re: GeirK] #893770 28/02/2010 16:01
HM1100 Online
Ringrev
Ringrev
Jeg skjønner ikke helt hvorfor du har hengt deg så oppi dette, men uansett. Jeg skal innrømme at jeg noen ganger blir litt opphisset og gira i engasjerende diskusjoner. Både in real life og på nett. Noe av det fasinerende med nettdiskusjoner er å sette ting litt på spissen, være litt sarkastisk osv. Jeg synes i hvert fall det. Det er en stund siden jeg hevdet å være 100% uenig med deg vedr hundehold. Det hadde jeg ikke grunnlag for å si, for jeg aner egentlig ikke hva du mener om hundehold generelt. Jeg tror derimot utfra denne diskusjonen, at jeg kan påstå at jeg er svært uenig i hvordan man bør forholde seg til løse hunder, og ikke minst hva man bør gjøre hvis det er et så stort problem det gis inntrykk av. Og da kommer vi inn på ditt andre poeng. Jeg har mye erfaring med hunder og med å være ute i marka. Det gis inntrykk av at truende hunder er et svært ofte forkommende problem. Det synes jeg er ganske utrolig, og sleiver da til med å skrive "dagligdags" hendelse. Slik er det, en ærlig innrømmelse fra meg.
Til slutt, for denne diskusjonen er vel trukket langt nok. Det er ikke noe positivt med løse hunder under dårlig kontroll og med et labilt lynne. Ingen synes det, og ingen har vel forsvart den form for hundehold? Det er noe vi alle, i hvert fall vi som har hund, ønsker å gjøre noe med og ikke vil utsette våre omgivelser for.

Re: Hund i skiløypa [Re: Pedalsyre] #893771 28/02/2010 16:03
Totte Offline
Unionstøysekopp
Unionstøysekopp
Quote:
En hund som vil angripe løper ikke ved siden av og snerrer, den smeller på med dødsforakt. Og hvis en voksen hund virkelig vil, har vi dessverre veldig lite å stille opp med...

Hvilket for meg høres ut som et argument for helårs båndtvang i det offentlige rom. Ja, det er sikkert en helt ubetydelig risiko for at den enkelte hund går amok, men det er nå en gang sånn at hunder har sin egen vilje, og at kommunikasjon på tvers av artsgrenser fungerer best på TVNorge.

- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg.
(Byggmester Harald Langemyhr)
Re: Hund i skiløypa [Re: HM1100] #893789 28/02/2010 16:37
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: HM1100
Jeg skjønner ikke helt hvorfor du har hengt deg så oppi dette, men uansett. Jeg skal innrømme at jeg noen ganger blir litt opphisset og gira i engasjerende diskusjoner. Både in real life og på nett. Noe av det fasinerende med nettdiskusjoner er å sette ting litt på spissen, være litt sarkastisk osv. Jeg synes i hvert fall det. Det er en stund siden jeg hevdet å være 100% uenig med deg vedr hundehold. Det hadde jeg ikke grunnlag for å si, for jeg aner egentlig ikke hva du mener om hundehold generelt. Jeg tror derimot utfra denne diskusjonen, at jeg kan påstå at jeg er svært uenig i hvordan man bør forholde seg til løse hunder, og ikke minst hva man bør gjøre hvis det er et så stort problem det gis inntrykk av. Og da kommer vi inn på ditt andre poeng. Jeg har mye erfaring med hunder og med å være ute i marka. Det gis inntrykk av at truende hunder er et svært ofte forkommende problem. Det synes jeg er ganske utrolig, og sleiver da til med å skrive "dagligdags" hendelse. Slik er det, en ærlig innrømmelse fra meg.
Til slutt, for denne diskusjonen er vel trukket langt nok. Det er ikke noe positivt med løse hunder under dårlig kontroll og med et labilt lynne. Ingen synes det, og ingen har vel forsvart den form for hundehold? Det er noe vi alle, i hvert fall vi som har hund, ønsker å gjøre noe med og ikke vil utsette våre omgivelser for.

Flotte greier. Jeg har et inntrykk av at du og jeg egentlig er veldig enige.

- Robert Green Ingersoll
Re: Hund i skiløypa [Re: GeirK] #895570 03/03/2010 18:19
HM1100 Online
Ringrev
Ringrev
Jeg har lyst til å skrive en liten historie fra virkligheten som på sett og vis passer i denne tråden. En bokstavelig talt blodfersk historie som skjedde for ca en time siden. Det går en skiløype borti lia her. På den ene siden går det en toglinje som det går tog på. Det er bare noen meter bort til linja. På den andre siden av skiløypa er det bratt. Så bratt at ingen på to eller fire bein kan eller vil gå opp der. I hvert fall når det er mye snø. I dag står det en elgkalv midt i denne skiløypa når den kvinnelige halvdelen i huset her kommer med bikkja på kveldens ski/treningstur. Kalven snur seg for å flykte, men det kommer jaggu folk på ski den andre veien også. Fanget! Samboern snur og ber skifolk hun møter om også å snu for å gi retrett-muligheter for en vettskremt elg. De vil ikke. De gidder kanskje ikke, eller de tenker at "her kommer jeg og jeg skal i hvert fall ikke snu for en skarve elg nei. Jeg er jo på treningstur". Så hva blir resultatet? Nettopp! Ihjelkjørt elg. Forsinkelser på toget. Viltnemnda på opprydningsjobb. Den eneste som gjorde det den ble bedt om var bikkja. Trist sorti må jeg si. For mange tenker virkelig ikke på annet enn seg selv...

Re: Hund i skiløypa [Re: HM1100] #895745 03/03/2010 22:39
K
Kondis Offline
Entusiast
Entusiast
K
Uff, stakkars elgen:-(. Veldig bra at hunden oppførte seg. Er nok kanskje lettere å få orden på en hund enn å prøve å få skiløpere, syklister eller joggere til å ta hensyn. Det er i slik tid med enormt mye snø som det gjerne kommer ekstra båndtvang. Rådyr osv sliter med å finne mat, og trekker mot hus. Om de skal stikke av så har de store problemer med å komme seg frem i så mye snø.
Ta vare på egne dyr nå, så de ikke er til sjenanse for andre forsvarsløse dyr.

Salsa Mamasita 29"
Santacruz Tallboy 29"
Re: Hund i skiløypa [Re: Kondis] #895758 03/03/2010 23:54
TashkentTerror Offline
Ringrev
Ringrev
Her var det jo flere interessante replikkvekslinger :-)

Jeg har i mine fire år som osloboer og aktiv bruker av de bynære skiløypene hatt et relativt avslappet forhold til hunder i løypene.

For et par uker siden kom jeg derimot i fint driv kjørende ned løypen på vestsiden av Sognsvann. For de som ikke har stått ned denne løypen kan det sies at man får god fart, og at det er relativt få folk i løypen sammenlignet med det østlige alternativ.

Etter de heftigste bakkene, men fortsatt i god fart utover på en flate og posisjonert på huk, får en setter på vei i motsatt retning sammen med sin herre øye på meg. Den rykker øyeblikkelig til, og setter i full fart mot meg mens den bjeffer svært høyt. Kjøteren tar meg igjen og er straks oppe på siden av meg mens den bjeffer videre.

Eieren på sin side later til å gå i fullstendig fistel i et forgjeves forsøk på å få kontroll over kjøteren.

Jeg velger å overse hunden fullstendig. Jeg har nok med å holde balansen i et litt svingete og slitt spor.

Etter noen meter biter kjøteren meg jammen i kneet.

Hunden gir seg etter et stykke, og later til å lystre herrens befalinger om å pelle seg bort. Jeg kjente tennene godt i kneet, men heldigvis ble hverken skibukse eller hud skadet.

Imidlertid har episoden gitt grobunn til en undring om hva i alle dager slike kjæledyr har å gjøre i en skiløype, og det uten noen form for bånd.

Re: Hund i skiløypa [Re: TashkentTerror] #895761 04/03/2010 00:10
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Jeg prøver ikke å leke internet tough guy, men har du ikke staver (/spanskrør) når du går på ski?

Re: Hund i skiløypa [Re: JonAre] #896003 04/03/2010 14:38
K
Kondis Offline
Entusiast
Entusiast
K
Kjenner veldig godt til nedstigningen mot sognsvann vest. Går der selv 4 ganger i uken, med hund som er løs:-)Men jeg er helt enig i at en slik hund burde vært i bånd og at eieren skulle tilegnet seg nok kunnskap om egen hund til å ha kontroll. Har tenkt mange ganger på full fart nedover om hva gjør jeg om jeg møter en løs hund eller det står noen i veien. Det er jo heller ikke usannsynlig at det skjer at noen turgåere står flere i bredden og i så måte sperrer, eller har hunden i bånd/snørekjørestrikk på andre siden av veien. Men dette er noe jeg er klar over og må ta hensyn til.

Vil ikke anbefale å slå etter hunden om ikke du føler du ikke har noe annet alternativ. Får fort eieren etter deg om du slår etter hunden og det kan i noen tilfeller være enda værre.

Salsa Mamasita 29"
Santacruz Tallboy 29"
Re: Hund i skiløypa [Re: Kondis] #896009 04/03/2010 14:48
hallgea Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
To ting jeg ha grublet litt over i vinter, kan hende det står noe om det tidligere i tråden, leste ikke gjennom alle 47 sidene.

Blir litt oppgitt av hundeeiere som på død og liv skal la hunden løpe i nykjørte trikkeskinner! Ser liksom ikke helt poenget med å irritere på seg folk frivillig.

Skjønner jo også at folk liker å gå turer i skiløypene, finnes muligens dårlig med alternativ nå på vinteren. Men må ærlig innrømme at jeg blir litt irritert når jeg stadig må svinge utenom den ene flokken etter den andre. I tillegg til at løypene blir dårligere og dårligere som følge av fotsporene.

Mulig at det bare er jeg som synes dette, i så fall så tar jeg d til etterretning! ICON_SMILE

Re: Hund i skiløypa [Re: hallgea] #896019 04/03/2010 15:02
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: hallgea

Skjønner jo også at folk liker å gå turer i skiløypene, finnes muligens dårlig med alternativ nå på vinteren. Men må ærlig innrømme at jeg blir litt irritert når jeg stadig må svinge utenom den ene flokken etter den andre.

Dersom de samme folkene hadde hatt på seg et par ski, hadde du ikke blitt irritert over å stadig svinge utenom dem?

- Robert Green Ingersoll
Re: Hund i skiløypa [Re: GeirK] #896023 04/03/2010 15:10
hallgea Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Nei i grunn ikke for da hadde de i alle fall ikke ødelagt løypa, i tillegg til at det hadde gått helt fint å svinge utenom folk som går i sporet! ICON_SMILE

Re: Hund i skiløypa [Re: hallgea] #896039 04/03/2010 15:43
tron Offline
Besatt
Besatt
Jeg har et bestemt inntrykk at det er flere turgåere i skiløypene i Oslo enn det er hunder. Turgåere lager også større og dypere spor enn hunder. Stort sett går de i midten, så for klassiskløpere er det neppe noe å irritere seg over. Skøyteskiløpere får derimot de ytterst få skøyteløypene de har tilgjengelige ødelagt. Det er synd.

Redigert av tron; 04/03/2010 15:44.
Re: Hund i skiløypa [Re: hallgea] #896041 04/03/2010 15:51
HM1100 Online
Ringrev
Ringrev
Hva er det du finner irriterende? Hunder i løypene eller folk som går til fots i løypene? Eller begge deler?
At folk tråkker i stykker sporene er irriterende, mest fordi det er unødvendig. De kan i og for seg gjerne gå i løypa (utrolig at de ikke vil traske på ski istedenfor), men bør da tråkke mellom sporene. Heldigvis går de sjelden langt fra nærmeste parkeringsplass, så dette er et bynært problem. Når det gjelder hunder som tråkker i sporet bør du kanskje gå i deg selv ICON_WINK De skjønner ikke bedre. Sporet blir slitt uansett, enten pga folk med pulk, skiløpere som skøyter osv osv. Det fenomenale løypemannskapet vi har (i Oslo i hvert fall) kjører uansett nye løyper nesten hver dag. Og løypene er ikke reservert for oss "seriøse". Slik er det, ikke vits å irritere seg over det.

Re: Hund i skiløypa [Re: HM1100] #896072 04/03/2010 17:01
K
Kondis Offline
Entusiast
Entusiast
K
Natur, turstier og veier er en allemansrett i norge. Alle har like stor rett til å benytte de, men er enig i at det ikke trenger rare kraftanstrengelsen å ta litt hensyn, men dette gjelder vel i så fall begge veier. Både for syklister, skiløpere, turgåere og hundeeiere.

I skiløypa så er faktisk det værste problemet (for meg i tillegg til dårlig kondis) at de som går klassisk ikke har forstått at i midten er det laget for fristil, ikke for å gå 3-4stk i bredden slik at det nærmest er umulig å komme forbi.

Salsa Mamasita 29"
Santacruz Tallboy 29"
Re: Hund i skiløypa [Re: Kondis] #896177 04/03/2010 19:57
hallgea Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Helt enig i mye av det som blir sagt her. Kan bare snakke for løypene i Lillomarka og Nordmarka, men her har løypemannskapene vært helt utrolige i vinter! De fortjener all ros de kan få! Det er derfor blant annet derfor jeg synes det er syn at folk ikke kan vise litt hensyn til personer som er så dedikert til jobben sin. Hundene kan man ikke bli irritert over, men hundeeierene ICON_SMILE

Men som sagt så skal man være litt forsiktig, muligheten for turgåing begrenser seg når snøen legger seg. Bare litt synd at løypene blir "ødelagt" når vi har så flinke løypekjørere som legger sjela si i perfekte løyper, både dag og natt! ICON_SMILE

Re: Hund i skiløypa [Re: hallgea] #896230 04/03/2010 21:01
TashkentTerror Offline
Ringrev
Ringrev
Enig i det som sies om slitasjen i skiløypene :-)

I Oslo er trafikken i løypene enorm.
En hund til eller fra spiller helt minimal rolle, selv om det der og da kan være litt småirriterende må man bare overse det.

Dernest er både Skiforeningen og Friluftsetaten i Oslo kommune svært flinke til å preppe løyper.

Er man interessert i å ha ferske fine løyper å gå i, er det stort sett bare å komme seg ut i marka tidlig på morgenen.

Re: Hund i skiløypa [Re: TashkentTerror] #896397 05/03/2010 08:19
K
Kondis Offline
Entusiast
Entusiast
K
Enig med deg TashkentTerror, morgen i marka, da er det stor mulighet for at man ikke møter folk med eller uten ski, hunder og hundeeiere, og løypene er gjerne nypreppet:-) Kanskje større fare for å kjøre rett inn i en preppemaskin;-)

Salsa Mamasita 29"
Santacruz Tallboy 29"
Re: Hund i skiløypa [Re: HM1100] #896465 05/03/2010 09:42
Kjesk Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: HM1100

At folk tråkker i stykker sporene er irriterende, mest fordi det er unødvendig. De kan i og for seg gjerne gå i løypa (utrolig at de ikke vil traske på ski istedenfor), men bør da tråkke mellom sporene. Heldigvis går de sjelden langt fra nærmeste parkeringsplass, så dette er et bynært problem.

Personlig irriterer jeg meg grønn på forgjengere i skiløypa!
Har så langt klart å holde kjeft når jeg treffer på noen, men gjør det jeg kan for "å stirre vedkommende ihjel" - slik at han/hun/de skjønner at dette ikke er godt likt!

Ja, det er et bynært problem. Men der jeg bor er det faktisk slik at jo nærmere byen en kommer, jo flere gater, gater m fortau samt gangstier finner en! Kan ikke disse "avvikerne" uten ski bruke disse?
En god, norsk ski-sesong varer kanskje 3-4 mnd, med gode forhold som i år.
En god, norsk gåturpåbeina-sesong varer 365 dager/12 mnd i året. Hvorfor skal de da ødelegge de få dagene vi har med fine skiforhold?
Lurer på om vi ikke må ta i bruk denne: fishwhack
(neste skitur skal jeg m.a.o. ha med meg fisk ICON_WINK )

Vedr. hunder så har jeg - bank i bordet - så langt ikke en negativ opplevelse med de i skiløypa.
Elger derimot, de kan ødelegge de! Blir litt større spor av en elg på tur kontra en hund...

Redigert av Nutte; 05/03/2010 09:47. Rediger grunn: fisk
Re: Hund i skiløypa [Re: Kjesk] #896505 05/03/2010 10:44
tron Offline
Besatt
Besatt
Jeg bor nær Lillomarka i Oslo, og rusler turer i skogen, ikke i skiløypene, med hunden min året rundt. Bare rett etter et snøfall er det mangel på oppgåtte stier. To dager etter et snøfall er det faste, fine stier på kryss og tvers i skogen. Jeg har dermed ingen forståelse for at det skal være få muligheter utover å gå i skiløypa.
Har likevel aldri giddet å bruke energi på fotgjengere i skiløypa. For klassiskløpere er det jo ikke noe problem at de rusler i midten av løypa. Men nå som jeg har begynt å skøyte igjen ser jeg jo at en løype som er helt knudrete og hullete av fotspor ødelegger veldig for rytme og teknikk.

Re: Hund i skiløypa [Re: tron] #896532 05/03/2010 11:27
Lenny Offline
Veteran
Veteran
Friluftsetaten i Oslo "tolererer" at folk går i midten av mindre brukte to-sporsløyper, men de oppfordrer folk til å ikke gjøre det. Det vil jo praksis si at det er fritt fram for fotfolket.
Friluftsetaten og retningslinjer for ferdsel i marka

Mitt inntrykk er at de som går i løypene utmerket godt vet at de kan irritere på seg skiløpere, uten at de ser ut til å bry seg nevneverdig om akkurat det. Hvis de går en bestemt trase/grusvei om sommeren, går de der også om vinteren, selv om det er preppet.

Stort sett er det ikke noe problem å svinge unna. Imidlertid gjør hastighetsforskjellen (feks i nedoverbakke) mellom skiløpere og fotfolk noen ganger sitt til at det kan oppstå ubehagelige situasjoner.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams

Re: Trasking og skiløypa [Re: Lenny] #896553 05/03/2010 11:53
H
Henningur Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
I den utstrekning man skader skiløypa ved å traske i den vil det være ulovlig etter friluftslivslovens § 2:

"I utmark kan enhver ferdes til fots hele året, når det skjer hensynsfullt og med tilbørlig varsomhet.

Det samme gjelder ferdsel med ride- eller kløvhest, kjelke, tråsykkel eller liknende på veg eller sti i utmark og over alt i utmark på fjellet, såfremt ikke kommunen med samtykke av eieren eller brukeren har forbudt slik ferdsel på nærmere angitte strekninger. Kommunens vedtak må stadfestes av fylkesmannen."

Trasking i skispor vil alltid være ulovlig fordi det ikke vil være hensynsfullt, mens trasking mellom sporene og/eller i skøytetrasé vil være ulovlig hvis det fører til skade på traséen, noe som oftest vil være tilfelle hvis det ikke er en hard såle.

Re: Trasking og skiløypa [Re: Henningur] #896559 05/03/2010 12:01
Ynot Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Henningur
I den utstrekning man skader skiløypa ved å traske i den vil det være ulovlig etter friluftslivslovens § 2:

"I utmark kan enhver ferdes til fots hele året, når det skjer hensynsfullt og med tilbørlig varsomhet.

Det samme gjelder ferdsel med ride- eller kløvhest, kjelke, tråsykkel eller liknende på veg eller sti i utmark og over alt i utmark på fjellet, såfremt ikke kommunen med samtykke av eieren eller brukeren har forbudt slik ferdsel på nærmere angitte strekninger. Kommunens vedtak må stadfestes av fylkesmannen."

Trasking i skispor vil alltid være ulovlig fordi det ikke vil være hensynsfullt, mens trasking mellom sporene og/eller i skøytetrasé vil være ulovlig hvis det fører til skade på traséen, noe som oftest vil være tilfelle hvis det ikke er en hard såle.

En rekke kommuner har lokale bestemmelser/reguleringer som tilsidesetter friluftsloven.
Friluftsloven er en av de svakeste lovene, og nær sagt alle andre lokale og statlige lover, regler, og reguleringer kan brukes til å tilsidesette friluftsloven og sette restriksjoner på ferdsel.

Med DNT i spissen og NOTS, Kiteforbundet, seilbrettforbundet m. fler på laget vil det i det kommende året bli satt fokus på dette.
mvh,
Tony
NOTS styremedlem

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: Hund i skiløypa [Re: hallgea] #896567 05/03/2010 12:33
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Nei i grunn ikke for da hadde de i alle fall ikke ødelagt løypa, i tillegg til at det hadde gått helt fint å svinge utenom folk som går i sporet! ICON_SMILE

Ødeleggelse av løypa nevnte du ingen ting om.

Hva er den prinisipielle forskjellen på å svinge rundt unger som stabber avgårde mellom sporende og folk som går på beina på samme plass i samme tempo?

- Robert Green Ingersoll
Re: Trasking og skiløypa [Re: Ynot] #896568 05/03/2010 12:33
K
Kondis Offline
Entusiast
Entusiast
K
Stod det ikke TRÅSYKKEL også der??? jeg har opplevd ved flere anledninger å måtte skøyte i dype sykkelspor. Vi er vist like hensynsløse alle man:-( Skjønner forøvrig ikke hvordan de orker å sykle i så mye snø,,det må joe være grusomt tungt.

Salsa Mamasita 29"
Santacruz Tallboy 29"
Re: Trasking og skiløypa [Re: Kondis] #896569 05/03/2010 12:35
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Kondis
Stod det ikke TRÅSYKKEL også der??? jeg har opplevd ved flere anledninger å måtte skøyte i dype sykkelspor. Vi er vist like hensynsløse alle man:-( Skjønner forøvrig ikke hvordan de orker å sykle i så mye snø,,det må joe være grusomt tungt.

Hvor dype var sykkelsporene?

- Robert Green Ingersoll
Re: Trasking og skiløypa [Re: GeirK] #896585 05/03/2010 12:56
hallgea Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: GeirK

Ødeleggelse av løypa nevnte du ingen ting om.

Hva er den prinisipielle forskjellen på å svinge rundt unger som stabber avgårde mellom sporende og folk som går på beina på samme plass i samme tempo?

Siterer meg selv: "Men må ærlig innrømme at jeg blir litt irritert når jeg stadig må svinge utenom den ene flokken etter den andre. I tillegg til at løypene blir dårligere og dårligere som følge av fotsporene."

Dårligere og dårligere betyr at løypene blir "ødelagt"

Regnet egentlig med at du skjønte den, beklager!!:)

Re: Trasking og skiløypa [Re: hallgea] #896588 05/03/2010 12:58
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Det var jeg som ikke leste godt nok. Min feil.

- Robert Green Ingersoll
Side 16 av 23 1 2 14 15 16 17 18 22 23

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå