Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Jeg har lett etter o store Bukkerittdekkvalgtråden... føler meg ganske blank på dette rittet i forhold til ritt med mest grusvei. Hva skor man seg med her?
Blir Aspen 2.1 litt spedt i lengden? Er Crossmark 2.25 foran/UST 2.1 bak en mulighet, eller blir det tyngre uten mye gevinst? Er det grunn til å gå til innkjøp av Noe Nytt(tm)?
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
Det skal bli virkelig spennende å prøve dette rittet i år! Er jo "hjemmefjellet" og traseen går forbi hytta til familien, stigning opp før stipartiet før Lauvåsen (Danieltjern). Det gjør det jo litt ekstra morsomt synes jeg. Er jo en del mindre og større steiner i stipartiene der (har ikke sykla så mye annet enn grusveger noen få ganger der de siste åra da jeg har bodd i Oslo), men satser på å kjøre hardhale. Er spent på hvor intensivt det blir. Satser på gjennomkjøring mandag eller tirsdag før.
Sykla en runde som inkluderte bl.a. sti fra Lauvåsen til Fagerhøy første helga i juni. Da var det ikke tørt... Men, det er lenge siden nå Sykkelen ble stående godt plantet i gjørma. Glad jeg fant en knekt spade å "vaske" gir, bremseskive og kjede med...
Hvis det blir tørt trur jeg de vanlige maraton favorittene funker her. Du skal kanskje ligge unna de letteste hvis du er redd for å punktere (Schwalbe FF, Maxxis 310,330 o.l). Hvis det blir vått, er jeg mer usikker.... Trolig vil f.eks. maxxis crossmark fungere greit selv på vått, sett at man har litt terrengteknikk.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Da har "noen" snakket sammen, og hvis ikke protestene blir for store, så blir det felles gjennomkjøring søndag 27. juni kl 1000. Frammøte ved start/mål ved hotellet. Gi gjerne et vink her om du vil være med, så har vi en viss idé om hvor mange vi blir.
Regner med å kjøre med Raceking 2.2. Traséen er vel ikke den som er mest utsatt for våtvær, lite med skumle røtter og sva. Det meste av fjell er såpass grovt at det meste sitter bra sjøl med litt fukt.
Noen som vet når på dagen rittet starter? Starter eliteklassen først eller sist? Mulig jeg ser dårlig, men jeg finner ingen informasjon om dette på hjemmesiden.
Mulig jeg ser dårlig, men jeg finner ingen informasjon om dette på hjemmesiden.
"ELITE klasser er nå opprettet. Disse starter først.
Oppsett av startpuljer vil komme innen få dager." Står det i første artikkelen på siden. Optiker neste.
Og så var jeg for kjapt ute; starttidene er endret, første start er kl 1100. Oppdatert info om startpuljene på www.bukkerittet.com
Merk også at det er opprettet eliteklasser som Elgvenn2 skrev. Her er det kr 3000/2000/1000 i premier, dog med forbehold om at dette må være innenfor 1/3 premiering.
Vi har også besluttet at M 15-16 kjører Lillebukken (34 km), dette for å støtte opp under forbundets ønske om å få lengre løyper for denne aldersgruppen, jfr tråden om ungdomsmaraton her.
Takk for flott gjennomkjøring. Utrolig gode forhold i løypa nå, nesten like bra som i fjor (litt mer vann i bekkene/blauthøla nå, en uke til med bra vær og det blir nok enda tørrere). Gleder meg, men det blir ikke noe lettere i år heller ser jeg !
Takk for flott gjennomkjøring. Utrolig gode forhold i løypa nå, nesten like bra som i fjor (litt mer vann i bekkene/blauthøla nå, en uke til med bra vær og det blir nok enda tørrere). Gleder meg, men det blir ikke noe lettere i år heller ser jeg !
Selv takk for en kjempeflott sykkeldag på fjellet, det kan ikke bli stort bedre enn dette. Nå kan dere bare angre, Øystein og oddefa og andre som ikke dukket opp ;-) Det var litt til og fra med folk i dag etter tidsnød og punkteringer og sånt, men vi var vel 15 på det meste.
Her er en blid elgvenn i første terrengparti ( flere bilder her ) :
Løypa er ikke merket. Jobben starter i morgen, men forvent ikke komplett merking før ganske tett opp til rittet. Det er for mye dyr og aktivitet i området til at en kan stole på at merkinga forblir der den skal, og husk at vi arrangerer ritt nærmere 10 mil hjemmefra.
Men løypesjefen kan sikkert holde oss orientert utover uka, og det finnes jo GPS-spor.
Det bildet oppsummerer vel ganske godt ansiktsuttrykket mitt mesteparten av dagen! Rett og slett vel anvendte timer!
Takk for en superdag i fjellet gutter, og ikke minst til Jentene som stilte med hver sin Trek fulldemper uten og ha kjørt noe særlig mer en grus..disse damen strålte om kapp med sola. Tøft gjort og reise fra oslo på mårrå'n, kjøre bukkerittløypa...så inn til by'n igjen. Bare heldige vi som bare har en drøy time opp på skei!! Bilder fra Søndagen gjennomkjøring , dette er bare litt av løypa, de som liker grus får også sin andel så det høll!!
Takk for en superdag i fjellet gutter, og ikke minst til Jentene som stilte med hver sin Trek fulldemper uten og ha kjørt noe særlig mer en grus..disse damen strålte om kapp med sola. Tøft gjort og reise fra oslo på mårrå'n, kjøre bukkerittløypa...så inn til by'n igjen. Bare heldige vi som bare har en drøy time opp på skei!! Bilder fra Søndagen gjennomkjøring , dette er bare litt av løypa, de som liker grus får også sin andel så det høll!!
Ah, lekre bilder, gleder meg til lørdag!! Grattis med ny Flash, Kenneth, tålte den vatn??
4:30 hørtes litt passivt ut. Jeg syklet FR2009 på 3:12, riktignok med 3-4 minutter stans for å hjelpe en skadet rytter helt i begynnelsen og 5 minutter i lyngen med dobbeltkrampe etter å har forsøkt å ta igjen pulja. Da syklet jeg Bukkerittet på ca 3:50 med 12-13 minutters stopp med slangesløspunktering.