Jeg gleder meg til å se 3 forskjellige nordmenn ta etappe seier i Tour de france i år. Lov å håpe
Ellers kjøre en sterk vår sesong med og en større klassiker seier hos en av dem.
Jeg håper de nye norske proffene som Lars Petter, Fredrik og Aleksander får det til i "sirkuset"
Gabba håper jeg fortsetter fremgangen. Han viste seg som en utmerket hjelperytter for Cervelo i fjor.
Stian håper jeg markerer seg og får æren av å være neste mann ut.
Det norske proff laget på jente siden håper jeg gjør en bedre figur i år og slipper å få så mye juling. Kanskje greier å fullføre med æren i behold på et sterkt internasjonalt løp. Ambisjoner om OL medalje i 2012 så...
Jeg tipper Lene Byberg tar flere verdenscupseire og nok en medalje i VM.
Jeg tipper Gunn-Rita kommer tilbake i toppen, men kanskje viser seg aller sterkest i maraton.
Ola Kjøren, Anders Hovdenes og Ole Christian Fagerli kjemper seg oppover på listene i Bundesliga, Swiss-Cup og verdenscup, mens Tor Halvor Bjørnstad og Arild Kristoffersen kjemper om seieren i Ultrabirken. Henrik Kippernes vinner Terrengsykkelrittet i fravær av Ola, Ole Christian og Anders som kjører i Madrid, i en spurt om seieren mot Martin Bratland og Kristian Torgersen.
Torgersen, Bjørnstad og Kristoffersen dominerer maratonrittene samme med Jo Nordskar som kommer sterkt etter pollensesongen.
Mine spådommer: - Byberg vinner World Cupen sammenlagt, medalje i VM i Mont St.Anne - Ole Christian Fagerli blir nordmannen som tar flest UCI poeng i 2010. - Willmann, Nordhaug og Kristoff gjør en god figur i sin første proffsesong. - NM XC blir en kamp mellom Hovdenes,Fagerli og Kjøren - NM XC jr. blir vunnet av Ole Hem - NM Maraton blir vunnet av Dr. Bjørnstad, med Manengen hakk i hel. - Edvald fortsetter der han slapp, og gasser på ytterligere
Blir veldig interessant å se om justert treningsopplegg for Thor gir seg utslag i spurtegenskapene i år. Tror og håper på 3 norske etappeseire i tdf i år!
- Gunn Rita når toppen igjen, tar medalje i VM maraton og gjør det bra i verdenscupen - Byberg vinner fler WC og WC sammenlagt, + medalje i VM. Hun får mer oppmerksomhet i media. - Hovdenes hever seg et hakk fra i år - NM rundbane vinnes av Hovdenes, med hard kamp fra Ola kjøren og Fagerli - NM maraton vinnes av Bjørnstad, med har kamp fra Torgersen. - Maratonrittene domineres av Torgersen, Greg Saw, bratland og Bjørnstad
Her blir det mye morro i sesongen På landeveissiden; Trur [b]Edvald [/b]utvikler seg ytterliggere og vil være med å kjempe om seieren i mange klassikere. Jeg har også stor tro på en etappeseier i TdF. Kan han ha den gule trøya i starten? Thor er jeg litt mer usikker på. Han vil ikke få samme mulighet til å stikke i fjellene i år som han gjorde i fjor. Der ble Cav tatt på senga og tapte den grønne trøya. Den er han nok lysten på i år og blir en hard nøtt her. Men jeg har tro på Hushovd i klassikerne, og kanskje når han helt opp i Paris-Roubaix. Kurt Asle blir en joker og kaptein i Sky. Hva han får muligheten til er jeg litt usikker på. TdF avhenger hva Wiggins gjør. Er han helt der opp trur jeg rett og slett KAA må styre troppene. Hele Sky laget blir spennende. Blir spennede med Kristoff men jeg trur ikke han er på dette nivået - enda.
På terrengsiden???? Byberg vil nok fortsette den gode trenden og vinne WC ritt. Kommer nok høyt opp på WC sammenlagt. Blir spennende med Gunn Rita, men jeg trur hun er "over the top" og vil nok kanskje satse på mer marathon. Gutta? Her er mye spennende pågang. Vi mangler en ener ala Høydahl helt på topp. Hovdenes vil nok gjøre bra ritt i utlandet og håper han tar et nytt skritt mot toppen. Hjemme gror det godt og blir spennende i NC og NM.
Kult at folk trur jeg kommer til å gjøre det bra. Det trur jeg også;-) Og Øyvind du skal ikke regne meg helt bort fra Terrengsykkelrittet da jeg kommer til å droppe WC den helgen for å kjøre hos "deg".. :-)
Ser at man tipper på maraton favoritter men trur faktisk dere glemmer den som er best. Lars Ragnar Manengen er hvertfall den jeg ser på som den beste maraton rytteren her hjemme og også den med best plasseringer i de "viktige" maraton rittene.
Så skal jeg tippe så tipper jeg Lars Ragnar med seier på Birken (forhåpentligvis nr 2 bak meg ;-) ). Pallen kommer han hvertfall..
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Oida, LRM hadde jeg helt glemt. Han er en heit kandidat i alle maratonritt ja.
Her er det noe jeg ikke har fått med meg. Gikk inn på NC maraton resultatene 2009. Fant ikke navnet til Lars Ragnar? Lars Ragnar er en bra rytter men når jeg ser hvilken ritt som er NC i år så tror jeg han vil slite teknisk. LRM er god på enkle grusritt og vil helt sikkert hevde seg helt i toppen i Birken i år også men at han tar hjem NC maraton! Tror ikke det. Blir nok de gamle gode. Greg, Bjørnstad, Bratland (i dragern igjen:-), Torgersen. En dere skal se opp for er Jo Jo. Jo har skifta litt fokus for 2010 og vil satse mer mot maraton. I rundbane tror jeg Anders blir vanskelig å slå i år men man vet aldri med Ole Ole, Ola K er ett år eldre og kanskje Austad plutselig dukker opp i noen ritt. Andreas Gravdal ble nr 3 i fjor. Joker? Internasjonalt tror jeg Lene vil stabilisere seg helt i toppen. Gunn Rita er blitt mamma og jeg er usikker på hvor tøff hun er i de mest tekniske løypene men jeg tror hun vil hevde seg bra i maraton. En annen jeg tror/håper kan hevde seg i noen ritt internasjonalt er vår nye mann Ole Hem. Ole er siste års junior og er en rytter med de egenskapene som trengs for å nå toppen. På landeveien blir det veldig morsomt i 2010. Litt usikker på oppstartsåret til Team Sky men Edvald vil heve seg ennå ett hakk. Det jeg er litt bekymret for er rytterne rundt han men det vil gå seg til. Edvald er heldig som både har Lars Petter og Kurt med seg. Thor vil være på nivå som de siste årene. Gøy også med de andre nye norske proffene. Tror det vil heve nivået her hjemme da mange av de unge nå ser at det går an å få seg en proff kontrakt utenlands. Det som er helt sikkert er at sykling vil bli ennå mer populært fremover. Jeg var nok 10 -15 år for tidlig ute:-) Rune
He he å si at Bjørnstad og Saw er bedre enn Lars Ragnar teknisk? Noe jeg ikke har fått med meg de siste årene Rune? At han ikke kjører N-cup er en ting, men han er vel strengt talt bedre teknisk enn flere av de du ramser opp.
Ellers ganske enig oppsumering. Det jeg er veldig enig i er at Andreas blir Joker.
Her er det noe jeg ikke har fått med meg. Gikk inn på NC maraton resultatene 2009. Fant ikke navnet til Lars Ragnar?
På lista er han jo, men startet vel bare tre av ti ritt så da blir det ikke så høyt oppe.. 4. i markatråkket og 2. på bukkerittet kan vel tyde på at han ikke sliter så veldig teknisk heller..
Og kjører fra de fleste i det tekniske selv med stiv gaffel i Birken. For 2 år siden så satt vel hele Team Høydahl på hallen hans inn i første tekniske men var vel bare Anders som var med selv om Lars hadde stiv. (da snakker jeg om gaffel) ;-)
Redigert av olechr; 28/01/201021:10. Rediger grunn: Stiv gaffel kunne misstolkes.
He he å si at Bjørnstad og Saw er bedre enn Lars Ragnar teknisk? Noe jeg ikke har fått med meg de siste årene Rune? At han ikke kjører N-cup er en ting, men han er vel strengt talt bedre teknisk enn flere av de du ramser opp.
Ellers ganske enig oppsumering. Det jeg er veldig enig i er at Andreas blir Joker.
Sjekk resultatlista til Bokkerittet og Markatråkket 2009.-) Mye bedre en Bjørnstad? Noe du ikke har fått med deg det siste årene Ole? Og ikke skyld på at han hadde tekniske problemer for det får man hvis man hele tida gambler med super lett utstyr. Er ikke meninga å ta LRM her. Vil bare ha det klart at står man bare på start i 3 NC ritt så hjelper det ikke å være en av Norges beste syklister hvis man skal kjempe om sammenlagt seieren. Rune
Sjekk resultatlista til Bokkerittet og Markatråkket 2009.-) Mye bedre en Bjørnstad? Noe du ikke har fått med deg det siste årene Ole? Og ikke skyld på at han hadde tekniske problemer for det får man hvis man hele tida gambler med super lett utstyr. Er ikke meninga å ta LRM her. Vil bare ha det klart at står man bare på start i 3 NC ritt så hjelper det ikke å være en av Norges beste syklister hvis man skal kjempe om sammenlagt seieren. Rune
He he nå er det ikke sikkert han satser på sammenlagt. Superlett utstyr? er det derfor Anders har så mye trøbbel også ? ;-)
Vi får se til sommeren. Uansett så sykler Lars Ragnar bra og gjør det godt i de rittene som er viktigst her hjemme.
Jeg skrev heller ikke mye bedre enn Bjørnstad. Bjørnstad har kjempe bra resultater og er Norgesmester. Så han har resultater som taler for seg selv. Men poenget mitt var at Lars ragnar er en av de bedre på maraton her hjemme og bør ikke glemmes når det ramses opp.
Desuten skrev jeg ikke mye bedre enn Bjørnstad, jeg skrev men han er vel strengt talt bedre teknisk enn flere av de du ramser opp.
He he nå er det ikke sikkert han satser på sammenlagt. Superlett utstyr? er det derfor Anders har så mye trøbbel også ? ;-)
Ole du sporer av Var om LRM var bedre teknisk som var poenget nå. Når det gjelder Anders så er det merkelig at vi 5 andre på laget ikke har noen problemer. Har nok litt med kjørestil og fokus på egen sykkel. At pedalen detter av to ganger feks er noe Anders selv må ta skylda for. Rune
Ingen som har nevnt noe om sammenlagtseier. Jeg vet ikke nok om Bjørnstad og Saw til å si hvem som er best teknisk, og det finnes veldig få ritt i Norge som skiller nok på tekniske ferdigheter uansett. Men det er INGEN tvil om at LRM er habil i terrenget. Når han i tillegg har kapasitet til andreplass i Birken gjentar jeg meg selv:
Sitat: marley
Her er det noe jeg ikke har fått med meg. Gikk inn på NC maraton resultatene 2009. Fant ikke navnet til Lars Ragnar? Lars Ragnar er en bra rytter men når jeg ser hvilken ritt som er NC i år så tror jeg han vil slite teknisk. LRM er god på enkle grusritt og vil helt sikkert hevde seg helt i toppen i Birken i år også men at han tar hjem NC maraton! Tror ikke det. Blir nok de gamle gode. Greg, Bjørnstad, Bratland (i dragern igjen:-), Torgersen. En dere skal se opp for er Jo Jo. Jo har skifta litt fokus for 2010 og vil satse mer mot maraton.
Hei Rune!
Det gir meg hvertfall en utrolig stor posjon motivasjon å lese det du har skrevet. Viss snøen oppi her smelter for juni i år, så skal jeg prøve å få lurt inn litt sti trening på våren Kanskje du vil finne meg litt lengre oppå lista i de tekniske nc da.
Men trodde faktisk at Bukkerittet var nc i fjor, ble nr 2 der tror jeg. PÅ det på den dagen jeg var mest slått ut av pollen i fjor.
Å kjøre på superlett utstyr skylder jeg ikke på. Alle de gansgen jeg har brukt den letteste sykkelen min, har jeg faktisk ikke hatt noen prob. Kun da jeg kjørte inn til en 16 plass i EM i fjor med knekt ramme, men slo jo beste TH rytter alikevell. Tror du er misunlig på sykkelen min jeg, Rune;)
En grunn for at jeg ikke stiller på alle NC ritt er, hva får man for å vinne sammenlagt, å hvem får med seg hem som vant sammenlagt?
Ole du sporer av Var om LRM var bedre teknisk som var poenget nå. Når det gjelder Anders så er det merkelig at vi 5 andre på laget ikke har noen problemer. Har nok litt med kjørestil og fokus på egen sykkel. At pedalen detter av to ganger feks er noe Anders selv må ta skylda for. Rune
Sporer av? Jeg mener fortsatt at Lars Ragnar er en av de beste maraton syklistene jeg. At han ikke satser på full N-cup men kjører de viktigste rittene gjør han ikke til noe dårligere teknisk.
Ellers enig med marley sitt innlegg.
Re: Norske profiler i 2010
[Re: Mmar]
#88049228/01/201021:56
[quote=olechr]He he å si at Bjørnstad og Saw er bedre enn Lars Ragnar teknisk? Noe jeg ikke har fått med meg de siste årene Rune? At han ikke kjører N-cup er en ting, men han er vel strengt talt bedre teknisk enn flere av de du ramser opp.
Sporer av? Jeg mener fortsatt at Lars Ragnar er en av de beste maraton syklistene jeg. At han ikke satser på full N-cup men kjører de viktigste rittene gjør han ikke til noe dårligere teknisk.
Ellers enig med marley sitt innlegg. [/quote] Litt lengre opp var LRM den beste. Nå er han en av de beste:-) Hvem er den beste? For meg er det to resultater som da gjelder. NC sammenlagt og NM. OK Birken henger høyt men det har ikke så mye med terrengsykkel å gjøre. Kanskje vi skal bli enig om at den som har best sammenlagt tid på fredagens Ultra Birken og vanlig lørdags Birken er Norges beste terrengsyklist.
Ingen som har nevnt noe om sammenlagtseier. Jeg vet ikke nok om Bjørnstad og Saw til å si hvem som er best teknisk, og det finnes veldig få ritt i Norge som skiller nok på tekniske ferdigheter uansett. Men det er INGEN tvil om at LRM er habil i terrenget. Når han i tillegg har kapasitet til andreplass i Birken gjentar jeg meg selv:
[quote=marley]Oida, LRM hadde jeg helt glemt. Han er en heit kandidat i alle maratonritt ja.
Tråden begynte vel bare med at Øyvind skrev hvem han trodde ville dominere maraton rittene her hjemme. Dominerer man maratonrittene havner man høyt oppe i NC sammenlagt. Eller hva? Få ritt som skiller teknisk? Bukkerittet, Vestmarkrittet, Drammensrittet og ikke minst Terrengsykkelrittet. Ikke tekniske ritt? Rune
Det er planer om å arangere fastride på Nærsnes til våren. Vi får ta et oppgjør der Rune:)
Hei LRM Jeg har stor respekt for deg Lars Ragnar, vil bare fyre opp litt her. Håper du kan stille opp i ennå flere ritt slik at nivået blir høyere her hjemme. Når det gjelder fastride så begynner jeg å gå ut på dato men er jeg i form tror jeg fortsatt jeg skal henge bra med. Vi hadde vel en duell på dine hjemmetrakter under Craft 6 dagers i 2008 ned Hafjell. Hvor ble du av.-) Rune