Hei folkens!
Jeg vet det er mange kloke hoder på dette forumet, og tenkte derfor at jeg skulle be om litt hjelp til min bacheloroppgave.
Jeg går på sosionomstudiet, og har lyst til å skrive oppgave om fysisk aktivitet som forebyggende og behandlende faktor. Innfallsvinklene her er mange. F. eks "fysisk aktivitet som rusforebyggende arbeid blant ungdom", "fysisk aktivitet som forebygging og behandling av psykiske lidelser" eller "fysisk aktivitet i rehabiliteringen av rusmisbrukere". Dette er alle temaer jeg kan tenke meg å skrive om. Med andre ord, ungdom, rus og psykiske lidelser er noe av det jeg synes er mest spennende.
- Er det noen som har gode tips til litteratur som går konkret på noen av disse temaene?
- Er det noen som vet om forskning eller undersøkelser som går konkret på noen av disse temaene?
- Er det noen som har forslag til andre temaer som ligner på de jeg har presentert?
- Er det noen som har erfaring med å skrive noe lignende?
Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger. Mye av det jeg ber om her (litteratur og forskning) kan jeg selvfølgelig lete etter selv, og det har jeg selvfølgelig tenkt til å gjøre. Men jeg vil likevel spørre i tilfelle noen sitter på noen godbiter de vil tipse meg om

På forhånd takk!
- Øyvind