Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

DnB NOR trekker seg fra langrenn

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: Supermann] #877796 22/01/2010 15:33
jrm Offline
Sitat: Supermann
Håvard er ikke noen drittunge.

Kremt..:)

Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: larsb] #877798 22/01/2010 15:39
Dloh Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: larsb
DnB NOR - Statoil - Yara team.
Det er bare å sette i hgnag å handle ryttere fra Kazakstan ICON_SMILE

Hahaha, ikke dumt ICON_TONGUE

Men vi har jo i år 2 nystartete pro-tour lag, så det vil være litt skralt med internasjonale gode ryttere. Og her i Norge er det nok med Sparebanken Vest Ridley å Joker Bianchi. Det kan jo være de kjøper seg inn i et av lagene og prøver å løfte det litt.

Jibbing er ikke så dyrt som en sykkellag, men spørs om markedsverdien blir så stor. Er vel kanskje de mest voksende idrettene i Norge pdd.

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: jrm] #877799 22/01/2010 15:40
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Det er lov å stille ultimatum uten å være drittunge av den grunn.

Dette ligger ganske dypt og har med Hans Trygve Kristiansens filosfier å gjøre. Hans Trygve var flink med Koss, men han har ikke den helt store anseelsen blant mange moderne løpere mtp. treningsfilosofi. Mange løper ble feiltrent, mens Koss seilte opp som en stjerne som tålte treninga. Det er nettopp dette Håvard reagerer på.

Koss er dessuten en ganske spesiell fyr og jeg skjønner godt at det stilles spørsmålstegn ved hans stilling når han kommer inn som en slags sidekick til Jarle Pedersen. At han mest sannsynelig også har mange meninger om mye gjør at det kan bli vanskelig samarbeidsklima.

Ut på tur!

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: Supermann] #877824 22/01/2010 17:00
StigB Offline
Señor
Señor

Ja, nå er det jo heller ikke bare Bøkko son synes denne Koss er vanskelig å samarbeide med.

Med ultimatumet så sier han vel ganske klart i fra at han ikke er noen "drittunge" men vil ha orden i sakene. Koss skal jo bare være en kort periode, Bøkko har tross all en mulig lang karriere som skøyteløper. Om de ikke klare å forkludre dette, synes som de er på god vei.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: Supermann] #877825 22/01/2010 17:00
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Uansett fyker det nå så mye skitt i alle retninger i toppen av skøytemiljøet at blir het feil å skylde på at Håvard Bøkko skal være barnslig.

Det ser ut som om absolutt alle involverte har en agenda i tillegg til å skaffe "oss" medaljer i OL.

LarsB

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: larsb] #877875 22/01/2010 19:18
E
Ederkoppen Offline
Fersking
Fersking
E
Uansett fyker det nå så mye skitt i alle retninger i toppen av skøytemiljøet at blir het feil å skylde på at Håvard Bøkko skal være barnslig.

Det ser ut som om absolutt alle involverte har en agenda i tillegg til å skaffe "oss" medaljer i OL.

LarsB

Uening med deg LarsB. Selv om jeg har spissformulert meg veldig tidligere så burde Bøkko holdt kjeft og blitt stoppet av teamet rundt han, han er jo utdriti hver dag i media og blitt fremstilt som Norges største drittunge og sutrebaby. Enten så er gutten en smule kor... ellers så har han latterlig dårlige rådgivere.

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: Supermann] #877892 22/01/2010 19:48
KnutG Offline
Avhengig
Avhengig
Hans Trygve var flink med Koss, men han har ikke den helt store anseelsen blant mange moderne løpere mtp. treningsfilosofi. Mange løper ble feiltrent, mens Koss seilte opp som en stjerne som tålte treninga. Det er nettopp dette Håvard reagerer på.

Hmmm. Er det ikke akkurat det Mr. Muller har gjort med det norske landslaget. Dyrket Bøkko'ne og slaktet resten?

Knut

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: Ederkoppen] #877894 22/01/2010 19:56
J
jman76 Offline
Entusiast
Entusiast
J
Sitat: Ederkoppen

LarsB

Uening med deg LarsB. Selv om jeg har spissformulert meg veldig tidligere så burde Bøkko holdt kjeft og blitt stoppet av teamet rundt han, han er jo utdriti hver dag i media og blitt fremstilt som Norges største drittunge og sutrebaby. Enten så er gutten en smule kor... ellers så har han latterlig dårlige rådgivere.

Enig. Har hatt sansen for Bøkko, men nå virker det definitivt som at han har svært dårlige rådgivere rundt seg. Det er tre uker til OL, slutt med dette tullet.

Nå er det bare intrigene som klarer å skape interesse for skøytesporten i dette landet. Kjempebra grunnlag for videre rekruttering for en sport som vel må regnes som en minisport.

Begynner å miste troen på skøytemedaljer på Bøkko under OL, dessverre.

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: Ederkoppen] #877961 22/01/2010 23:36
EgilS Offline
More than words
More than words

LarsB

Jeg er nok enig her. Å stille et slikt ultimatum er barnslig. Enten burde han holdt kjeft, eller så er alternativet å trekke seg.

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: KnutG] #878004 23/01/2010 10:18
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: Pina
Hans Trygve var flink med Koss, men han har ikke den helt store anseelsen blant mange moderne løpere mtp. treningsfilosofi. Mange løper ble feiltrent, mens Koss seilte opp som en stjerne som tålte treninga. Det er nettopp dette Håvard reagerer på.

Hmmm. Er det ikke akkurat det Mr. Muller har gjort med det norske landslaget. Dyrket Bøkko'ne og slaktet resten?

Nei og dette til tross for at han absolutt har dyrket potensielle enere. Erfaringen fra de andre løperne på laget sier også ganske tydelig at han ikke har slaktet andre løpere.

Håvard som aldersbestemt og syttenåring(når Mueller tok han inn på laget) var et ganske stort talent, men ikke noe man antok at skulle bli worldcup-materiale med en gang sånn som Mueller fikk til.. Glem heller ikke Øystein Grødum som kom ut av intet ved hjelp av Mueller(riktignok så har han ikke godt så fort i etterkant av kanonsesongen for noen år siden).

Det jeg frustreres mest over er alle de bastante uttalelsene i forskjellige retninger uten noen/liten innsikt. Årsaken til at jeg tar meg bryet til å svare her er at selv har godt og har ved flere anledninger trent og konkurrert med 5 av løperne som i dag er på landslaget.

Uten å gå i detalj så har media definitivt rett i at det er mye bråk og inntriger i skøyteleiren, men det er ikke så nytt. Mange "småkonger", ambisiøse foreldre og bedrevitere - dessverre. Når landslaget blir rammet av dette i en OL-sesong så fatter media og alle andre interesse...

Ut på tur!

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: Ederkoppen] #878016 23/01/2010 11:39
StigB Offline
Señor
Señor

LarsB

Ja media og du gjør så godt dere kan, ingen tvil om det.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: Supermann] #878017 23/01/2010 11:43
Dan Offline
More than words
More than words
Det jeg frustreres mest over er alle de bastante uttalelsene i forskjellige retninger uten noen/liten innsikt.

Siden bastante uttalelser er mitt eneste egentlige talent så har jeg lyst å stille noen enkle ja/nei-spørsmål som hvem som helst kan få lov til å svare på:

1. Sa Peter Mueller noe i stil med "suck my dick" i plenum til en kvinnelig utøver?
2. Når vedkommende kvinnelige utøver reagerer så sterkt på utsagnet at hun melder fra til ledelsen, er det en indikasjon på at Peter Mueller bare fleipet og at hun er overfølsom?
3. Når ledelsen velger å sparke Peter Mueller, er det kun basert på dette ene utsagnet?
4. Burde man ha lagt lokket på allerede da den kvinnelige utøveren meldte fra og heller tatt hele diskusjonen etter at Bøkko har tatt medaljer for Norge i OL?

Hvis svaret på alle fire spørsmålene er ja så bør man kanskje fratas retten til å se sport på TV til man har fått igjen kontakten med virkeligheten og resten av samfunnet.

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: Dan] #878020 23/01/2010 11:51
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: Dan
Det jeg frustreres mest over er alle de bastante uttalelsene i forskjellige retninger uten noen/liten innsikt.

Siden bastante uttalelser er mitt eneste egentlige talent så har jeg lyst å stille noen enkle ja/nei-spørsmål som hvem som helst kan få lov til å svare på:

1. Sa Peter Mueller noe i stil med "suck my dick" i plenum til en kvinnelig utøver?
2. Når vedkommende kvinnelige utøver reagerer så sterkt på utsagnet at hun melder fra til ledelsen, er det en indikasjon på at Peter Mueller bare fleipet og at hun er overfølsom?
3. Når ledelsen velger å sparke Peter Mueller, er det kun basert på dette ene utsagnet?
4. Burde man ha lagt lokket på allerede da den kvinnelige utøveren meldte fra og heller tatt hele diskusjonen etter at Bøkko har tatt medaljer for Norge i OL?

Hvis svaret på alle fire spørsmålene er ja så bør man kanskje fratas retten til å se sport på TV til man har fått igjen kontakten med virkeligheten og resten av samfunnet.

Jeg forutsetter at verden er mer komplisert enn hva du fremstiller den som og svarer dermed ikke i tråd med dine forventninger:

1. Mye mulig. Aner ikke kontekst.
2. Et åpenbart ja og nei
3. Nei
4. Nei - men det er mulig å ha to tanker i hodet samtidig. Team Haugli representerer forøvrig Hans Trygve Kristiansen. Se tidligerer innlegg over.

Ut på tur!

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: Supermann] #878028 23/01/2010 12:05
Dan Offline
More than words
More than words
2. Et åpenbart ja og nei

Kanskje det er her vi finner skillelinjen mellom "de kvinneundertrykkende sportsidiotene" og "de politisk korrekte bedreviterne som ikke var der", i hvorvidt det neiet virkelig er så åpenbart.

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: Dan] #878056 23/01/2010 14:21
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Dan

Tja er nok et fint svar og. At Mueller er Mueller (han har vært Mueller i flere tiår) er ikke noe hemmelighet, og kjent for de fleste om ikke alle innenfor skøytemiljøet. Når man velger å ansette Mueller som trener (som man har gjort i Norge) så veit man på forhånd at man får Mueller med på kjøpet. Jeg antar at noen (skøyteforbundet) luktet medaljer en gang for en del år siden og så fant man ut at det luktet andre ting og, slettes ikke uventet.
What's the fuss?

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: Tange] #878088 23/01/2010 16:45
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Dette burde være enkelt: Mueller har tidligere fått flere advarsler for dårlig oppførsel, og spesielt overfor jentene på laget.
Han sa under middagen:
"I hear you are good at sucking cock." "Well are you?"

For en jente som er i et avhengighetsforhold til en godt voksen mann, som i tillegg er kjæreste med en ung Se og Hør journalist i tjueårene så kan dette være ganske så ubehagelig. Sannsynligvis har ting blitt sagt før. Hun vet at andre jenter på laget tidligere har slitt med å bli tatt ut og bli tatt på alvor av Mueller.
At Mueller spøkte kan godt hende, men en person i en lederstilling vet godt at akkurat sånt spøker man ikke så mye med.

Det er helt åpenbart at dette bare var dråpen som fikk det til å renne over for skøyteforbundet. At det er ergerlig for Bøkko å miste treneren sin sånn rett før OL er selvfølgelig også åpenbart, men han burde også se at måten Mueller oppfører seg på, tross flere advarsler, er ubehagelig for noen av jentene på laget.

Norsk idrett har ikke tradisjon for å ofre unge jenters uskyldighet på veien til manne-gull. Men mange mener kanskje at det er en liten pris å betale for fem minutters jubel i Canada.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: sykkeloyvind] #878091 23/01/2010 16:48
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Du to andre jentene på laget er ikke veldig fornøyd med at Mueller forsvinner.

Ut på tur!

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: Supermann] #878092 23/01/2010 16:56
ElGordo Offline
Ringrev
Ringrev
Mueller virker på meg som en med klassisk narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Jeg har jobbet under en slik person som kunne finne på å si de mest hårreisende ting inimellom, men som også var slu nok til å dra frem smørsiden når det var formålstjenlig.

Jeg mener idretten har et mye større ansvar en en evt kortsiktig medaljefangst, og det er å være tydelig på at slik oppførsel aksepteres ikke uansett. At det samtidig, og over lengre tid har foregått et spill i kulissene der forskjellige fraksjoner har kjempet en kamp overskygger ikke det faktum at han som trener har en overordnet ansvar for miljøet for sine løpere.

Nå er det selvfølgelig grenser for fjerndiagnostisering, men at dette er en mann som over tid har brutt barrierer på både godt og vondt er vel hevet over enhver tvil?

Ellers virker det også som om Koss har fått en overdose hybris i det siste.

I told u so!
Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: ElGordo] #878103 23/01/2010 17:34
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: ElGordo
Mueller virker på meg som en med klassisk narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Jeg har jobbet under en slik person som kunne finne på å si de mest hårreisende ting inimellom, men som også var slu nok til å dra frem smørsiden når det var formålstjenlig.

Hvis du mener at dette beskriver en klassisk narsessistisk personlighetsforstyrrelse. Da er du like mye på glattisen som hele skøytelandslaget og forbundet forøvrig er jeg redd for.

Heldigvis er det fremdeles bare to yrkesgrypper som har rett til å diagnostisere i Norge. Jeg vil være overrasket på om du tilhører en av dem.

Redigert av takkskarufaenmeg; 23/01/2010 17:36.

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: DagRS] #878122 23/01/2010 18:46
ElGordo Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: takkskarufaenmeg
Sitat: ElGordo

Hvis du mener at dette beskriver en klassisk narsessistisk personlighetsforstyrrelse. Da er du like mye på glattisen som hele skøytelandslaget og forbundet forøvrig er jeg redd for.

Heldigvis er det fremdeles bare to yrkesgrypper som har rett til å diagnostisere i Norge. Jeg vil være overrasket på om du tilhører en av dem.

Jeg ville være veldig overrasket om det skulle vise seg at din antagelse er noe grundigere forankret en min.

I told u so!
Re: DnB NOR trekker seg fra langrenn [Re: sykkeloyvind] #878156 23/01/2010 20:55
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: sykkeloyvind
Dette burde være enkelt: Mueller har tidligere fått flere advarsler for dårlig oppførsel, og spesielt overfor jentene på laget.
Han sa under middagen:
"I hear you are good at sucking cock." "Well are you?"

For en jente som er i et avhengighetsforhold til en godt voksen mann, som i tillegg er kjæreste med en ung Se og Hør journalist i tjueårene så kan dette være ganske så ubehagelig. Sannsynligvis har ting blitt sagt før. Hun vet at andre jenter på laget tidligere har slitt med å bli tatt ut og bli tatt på alvor av Mueller.
At Mueller spøkte kan godt hende, men en person i en lederstilling vet godt at akkurat sånt spøker man ikke så mye med.

Det er helt åpenbart at dette bare var dråpen som fikk det til å renne over for skøyteforbundet. At det er ergerlig for Bøkko å miste treneren sin sånn rett før OL er selvfølgelig også åpenbart, men han burde også se at måten Mueller oppfører seg på, tross flere advarsler, er ubehagelig for noen av jentene på laget.

Norsk idrett har ikke tradisjon for å ofre unge jenters uskyldighet på veien til manne-gull. Men mange mener kanskje at det er en liten pris å betale for fem minutters jubel i Canada.

Usikker om dette var ment som et svar på mitt innlegg, men det gir ingen forklaring på hvorfor Mueller (med sitt renomé) i det hele tatt fikk jobben som trener.

Var det noen i skøyteforbudet som mener kanskje at det er en liten pris å betale for fem minutters jubel i Canada. ?

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support