Tror ikke det er noen som er billigere enn CRC på løse glass.
Er noe billigere på eBay. Kjøpte ett positive red iridium til mine M-frames på ebay til 430 kroner ferdig levert, det er samme som CRC tar uten frakt og moms.
Har aldri prøvd etpar Oakley,det må jeg innrømme. Men nesten 3000 kroner er jo veldig mye penger.
Mitt tips er å sjekke ut Rudy Project. Halve prisen og allslags linser er tilgjengelige. Også fotokromatiske polariserte hvis du trenger det. Jeg vet ikke hvor mye Oakley sine polariserte med fotokromatiske greier å regulere men Rudy sine er ikke så gode. Derimot har de klare, fotokromatiske et enormt spenn fra nesten blåsvarte til helt klare.
Har aldri prøvd etpar Oakley,det må jeg innrømme. Men nesten 3000 kroner er jo veldig mye penger.
Mitt tips er å sjekke ut Rudy Project. Halve prisen og allslags linser er tilgjengelige. Også fotokromatiske polariserte hvis du trenger det. Jeg vet ikke hvor mye Oakley sine polariserte med fotokromatiske greier å regulere men Rudy sine er ikke så gode. Derimot har de klare, fotokromatiske et enormt spenn fra nesten blåsvarte til helt klare.
Jeg kjørte Rudy Project før, og JEG mener at Oakley er verdt hver eneste krone ekstra de koster.
Jeg synes klare glass helt klart er det som fungerer best. Synes ikke sprekker. Synes ikke det er noe morro med sprekker eller stein som ellers ligger skyggen.
Synes ogsaa det blir droeyt med 2000+ for en solbrilleramme med klare glass.
Kjøpte meg et par Oakley Path, polished black med grå linse idag hos B.Andresen i Moss kostet 1750kr noe som er helt greit, men samme brille med polarisert glass kostet 1000kr mer det er ganske drøyt.
Vil få takke de som i denne og andre tråder anbefaler Persimmon linser til Oakley Radar
Jeg har hatt et par Radar briller noen år. Disse blir brukt til fluefiske, sykkel/sport og som vanlige solbriller, og har dyre brune polariserte glass.
Jeg var ikke så stemt på å herpe disse med stadig skifting av glass så jeg kjøpte et nytt par for å bruke som sportsbriller/sykkelbriller.
Valget falt på persimmon til allround bruk, og etter en måneds tid har jeg erfart at disse holder fint selv på temmelig solrike dager, samtidig som de gir god sikt i dårlig lys og i overskyet vær. Eneste de ikke passer til er langrenn hvis det er mye lys, da det ser ut som om de hvite omgivelsene blir litt i meste laget.
Denne gangen bestilte jeg de (via en kamerat i USA) som custom briller direkte fra Oakley, og siden de ikke akkurat kan betegnes som inkognito i sin framtoning
Fant jeg det naturlig å svi av noen dollar ekstra for å få denne teksten etset inn
Hvordan er Persimmon glassene i regnvær/overskyet? Og hvordan er de på kveldstid der sola går ned mens man er ute å sykler og lyset blir dårlig+ ? Har bestemt meg for å gå til anskaffelse av et par Radar, men strever som en hest å velge hvilke glass jeg skal ha. Blir nok mest brukt på landevei, men også en god del grus...har vurdert Blue Iridium og kanskje Persimmon ved siden av, men er så usikker...
Edit: er usikker på om jeg skal ha path eller pitch óg, men det kommer vel mer ann på ansiktsform?
Ref tidligere diskusjon om brille som skygger for synsranden. Jeg har brukt mye gryn på briller, og har inntil for to uker siden hatt til gode å finne noen briller jeg kan bruke mer enn maks en halv time. Nå har jeg kjørt 14 dager med Oakley Radar XL, 4-5 timers turer MED briller. Ligger i bukken nedover, svetter oppover, brillene sitter som støpt og nakken er like fin. Kort sagt en kjempebrille! Eneste minus er at mens Oakley Rader er en kul brille så ser XL ut som noen skikkelige sveisebriller, men det funker altså kjempebra. Mht glass så har jeg blue og blank er er godt fornøyd med begge.
Akkurat det er vel litt individuelt (om man liker det gulaktige lyset eller ikke) Ser på hjemmesidene til oakley hvordan de forskjellige glassene er i forskjellige lysforhold og +rediridium virket interessante de for så vidt så da ble jeg enda litt mer i tvil. Men klarer ikke finne de red iridium glassene på crc...finner de vel på ebay eventuelt...
Jeg kjøpte et par helt nye Oakley radar pitch med red iridium polarized på ebay til 1500. Veil på disse var rundt 3000. Så jeg vil anbefale å bruke ebay, ligger mye billigere der.
Noen med erfaring fra de forskjellige formene paa radar-glassene?
Det finnes fire former paa glass etter hva jeg kan se: 1. Range (buet nedre kant oppover, spisst hjoerne, standard?) 2. Pitch (buet nedre kant nedover) 3. Path (som range, bare mindre?) 4. XL (stoerst, til tempo?)
Hvilke passer til hva slags kjoering/ansikt? Jeg har litt mindre ansikt enn gjennomsnittet.
Finner forresten ikke persimmon som photokromisk paa Oakley sine sider...og duger det G30-glasset til sykling? Ser veldig bra ut, det ogsaa... Og faar man noen effekt av ventilert glass?
Sikkert mange som ikke liker dette, men jeg kjøpte et par "Jawbone" fra Aliexpress, og må si jeg er strålende fornøyd med de, spesielt i og med at de kostet litt over 300 kroner. Men jeg sier ikke at kvaliteten er den samme som på ekte.
hvis de funker for deg så spiller det vel strengt talt ingen rolle om de er ekte eller ei!? og at de koster en brøkdel er vel bare bonus.
Jeg har såvidt dårlig erfaring med billig briller/fake briller, så jeg går for ekte vare og prøver å ta vare på de så godt jeg kan så lenge som mulig. Da vet jeg hva jeg får, selv om det koster...
et litte innskudd her... er det samme ramma på alle Radar brillen.. men bare brilleglasset som er forskjell fra pitch,path,ranger og XL? eller er faktisk hele ramma også forskjellig ?
ahh.. greit å vite.. så da kan man egentli bare bytte glass ettersom man vil.. mellom pitch,path og ranger... men XL så må man ha egen rammen.. damn.. eg som ville ha alt i en brille.. hehe jaja.. eg synest XL sitter best på meg å eg liger godt å kunne se godt opp når eg ligger i bukken.. men synest brillen kan se litt stor ut.. som en heldekkende visir.. hehe
Har brukt Bliz briller siste årene, etter endt sesong er det en god del riper i de etter syklinga, grus/sand som kastes opp i ansiktet osv. Har dyrere briller som f.eks Oakley noe mer motstand mot slikt eller er glass en forbruksvare dersom man bruker de til sykling i all slags vær?