I tillegg hadde tyske Bike en kort test i slutten av 2009 (husker ikke hvilket nummer).
Da trenger vi bare en gruppetest av sti-orienterte 29ere: Niner RIP9, Spes Stumpjumper FSR 29, GF Rumblefish, SC TallBoy, Kona Hei-Hei 2-9, Lenz Behemoth og Intense Tracer 29! Noen glemt?
Den ser ikke så dum ut nei Men av hardtail så liker jeg geometrien til niner godt og lynskey ridgeline, har lyst til og kjøpe 29. Og trur nok det blir hardtail ja.
Der er det vel bare å mase. I fjor fikk importøren syklene veldig sent på året, ikke bra for bissnissen. Han vurderte å droppe agenturet sier ryktene. Du får nok raskere svar av Arild i Son sykkelservice.
Og da fikk jeg bekreftet fra Arild at importørsituasjonen for RM ikke er god for 2010. Synd... Da må det evt egenimport til. cyclecomponents.com har i alle fall agenturet på RM i Sverige.
Tja, hadde nå ikke sett det helt for meg, da. Synes Altitude i 26" ser veldig gravide ut. Ikke pent. Fikk bekreftelse fra cyclecomponents.com at de ikke kom til å importere RM i år. UK neste? (Kanskje er RM vanskelige også?)
Uansett, må i alle fall ha penger til en hel sykkel først! Så får vi se med importen...
Bra! Kanskje Kjell Roald Christensen (som firmaet er registrert på) kan si litt om planene for RM i Norge? Det var litt sparsomt med info på deres ikke-eksisterende webside...)
Siste innspill (kanskje) om tester jeg har kommet over: Dirt Rag Ellers kan det meste av nyheter om Altitude 29er følges på MTBRs Altitude-tråd
Redigert av simenf; 18/03/201009:52. Rediger grunn: glemte no, ass
Har ingenting med dette å gjøre, men har testet en Altitude 29 er, lånt av importøren (som er bekjente av flere av mine kollegaer).
Jeg tror, at det for denne sesongen ikke er satset så mye på salg, men at det er tatt inn en liten flåte demosykler, og at man arbeider mer for innsalg til div. butikker til neste år.
Men, igjen, det er kun intrykket jeg fikk, og ikke noe jeg "vet".
Altituden var uansett en fin-fin sykkel, og klorte seg oppover det aller, aller meste (sålenge piloten orket å tråkke), og nedover gikk det styggfort, selv med relativt lite vandring gjennom røtter og store steiner. Flott ramme, men mange fine detaljer.
Ryktene du har hørt stemmer veldig bra, vi i Best Sport har tatt inn ett utvalg av sykler fra Rocky Mountain for å det opp igjen i det Norske markedet.
Syklene har vært på demo hos div butikker i Oslo, men vi skal selvfølgelig spre oss uten om Tigerstaden.
Ser du en sykkel du aldri har sett før i marka er de vi som er ute å tester, da er det lov å stoppe og hoje for å kikke litt!
Fikk prøvd en Altitude 29er på BaB sin demodag i oktober. Jeg er ikke noe 29er ekspert, men jeg kjørte Trulsrunden+ og det var fantastisk moro! Kjempe god flyt og det var nesten for lett. Etter den turen bestemte jeg meg å bytte til en 29er neste sesong, men noe som er litt lettere enn Altituden f.eks Jet9, siden den skal brukes til ritt.
Jeg kjørte en Altitude 29 (den svarte) på Fastride i Son i begynnelsen av november. Sykkelen kjentes overraskende lik min egen Slayer SXC, men lettere. Det kjentes også som om den "setter seg" mindre ved akselerasjon. Mitt inntrykk er derfor at den er en førsteklasses "oppovercruxknuser". Jeg fikk ikke prøvd den ordentlig nedover. Sittestillingen og balansen var noenlude som på SXCen, men mindre vandring og spinklere gaffel gjør nok at den krever litt mer veiledning nedover. Jeg merket også at sykkelen er litt tyngre å "hive rundt" i fart, men det synes jeg gjelder generelt for de 29erne jeg har prøvd, og muligens er det bare en tilvenningssak. Ardent er supre dekk, men jeg ville foretrukket 2.40. Mitt inntrykk er at Altitude er en prima stisykkel, og særlig for oss som liker å knekke oppovercrux.
Jeg må si at det er store hjul som sitter oppe i skallen min etter noen turer med Ridgeline, har aldri trudd at spenstige 26 sku miste smaken. Jeg har bestemt at dirtsykkel blir 26, deretter blir stiturene nå framover banget av storhjuling! Derfor er Altitude 29 en kandidat framfor Spearfish. Bare fordi merket er RM, ikke nødvendigvis bedre. Men bare merke som tilatter meg fra tidlig nitti.