Min føste post som bruker, men har sittet å lest i et par år. Selger en fullblods DHsykkel, som jeg bygde julen 08, altså 1 år siden
sykkelen har ALDRI blitt kjørt på noe annet enn asfalt og gressplenen mellom huset og veien, det er derfor jeg nå syns den fortjener et nytt hjem.
sykkelen har en tema med rødt, hvitt, og noe svart.
en ganske komplett liste over deler:
(1) Azonic Frames - MTB Suspension B52 DH 2007 16.5" White Manitou 4 Way (1) Funn Handlebars Riser Fatboy B Handlebar 50mm 710mm White 31.8mm (1) ODI Grips Lock-Jaw Clamps Red (1) ODI Grips Yeti Hardcore Lock-On White (1) Avid Brakes Disc Code - White 2009 Rear 160mm - IS Mount (1) Avid Brakes Disc Code - White 2009 Front 160mm - IS Mount (1) FSA Bottom Brackets Platinum DH ISIS Bottom Bracket 73 x 118mm ISIS (1) NC-17 Chainring Bolts Outer Ring Bolt Set 7075 Alloy Black (Pack 5) - FLOOD (1) NC-17 Cranksets - MTB Freeride Pro ISIS Crankset 4-Bolt - 170mm White ISIS (1) DMR Pedals Flat Spares Pimp My Pedals Red (1) Straitline Brakes Disc Spares Lever Blade Set - Avid Code Red (1) Goodridge Brakes Disc Hose Connector Kit 104 Shim M525 MagHS33 Sole Alloy Red (1) Goodridge Brake Pads - Disc Avid Code Pair Ceramic (1) Goodridge Brake Pads - Disc Avid Code Pair Sintered (1) PZ Racing Seatposts CR2.3 Road Seatpost White 31.6mm 350mm (1) Blackspire Bash Rings Super Ring God C4 4-Bolt 104mm 40t Red (1) Middleburn Chainrings - MTB Solid DH Ring 4-Bolt 40t Red 8/9sp (1) E Thirteen Chain Guides LG1 Inc. 40t Taco - ISCG 05 White - 40t (1) RaceFace Crank Bolts ISIS Crank Bolts 2 x M12 FR-DH Allen Key Steel (1) X-Tools Tools BB Tool ISIS Socket Fitting (1) Shimano Gear Shifters - MTB SLX Shifters 9sp M660 RH - Only (1) Hope Brakes Disc Rotors Disc V2 Rotor 203mm - 6-Bolt Floating - Red (1) Hope Brakes Disc Rotors Disc V2 Rotor 203mm - 6-Bolt Floating - Red (1) Brand-X Water Bottles - Cages Bottle Cage Bolts 7075 Alloy Red Pair 15mm - M5 (1) Brand-X Water Bottles - Cages Bottle Cage Bolts 7075 Alloy Red Pair 15mm - M5 (1) Marzocchi Forks - Suspension 888 RCV 2008 200mm - Flat Black - Post Mount (1) Maxxis Tyres - MTB 26" Minion DH Front 26 x 2.7 Dual Ply MaxxPro 60a (1) Maxxis Tyres - MTB 26" Minion DH Rear 26 x 2.7 Dual Ply MaxxPro 60a (1) RaceFace Bash Rings Bash Ring 4-Bolt 40t Black (1) Maxxis Tubes DH Tube 26 x 2.5-2.7 x 1.5mm Presta (1) Maxxis Tubes DH Tube 26 x 2.5-2.7 x 1.5mm Presta
jeg har også byttet ut skruer M5 og M6 med røde alu, fra FN-sykler, til 600kr.
Jeg har også byttet bremseslangene til goodridge, og kjøpt og testet forskjellige connectors siden ingen lager til bremsene. så det har gått med rundt 1500 der og, med lufting og bremsene på verksted.
Uten å ha laget noe regnskap, mener jeg det har det gått med over 40 000kr.
Prisen er 26 500.
og selger den ikke i deler, da den fortjener å kjøres komplett eller hugges opp av noen som ikke har noe forhold til den.
liten update, glemte helt å skrive delene jeg har kjøpt på ebay:
Hjulsettet: Azonic outlaw 26" - 150mm Setet: Selle Italia Troy Lee SLR. kostet 1000 kr (utsolgt overalt utenom dyreste selgeren på ebay) girstrømpe: Nokon gir og bremsesett (for å få nok biter til å få hel-strømpe) kostet 800 kr. Bakre derailleur/gir Shimano slx. 350 kr Kasett: SRAM PG970 9sp DH kasett. 450 kr. Chris king nothread styrelager.
jeg pendler mellom moss og lillehammer flere ganger i måneder så sykkelen kan taes med om noen ikke vil dra så langt.
Og her er et siste par bilder. Beklager det overdrevne antallet svar i egen post, men slet litt med å legge ut alle bildene med Fil Manager i èn post uten at den klikka.
Håper det lar seg gjøre å studere bildene allikevel
takktakk, nei det er vel litt fordi idet den ble ferdigstilt hadde jeg helgene fullbokket, og har allerede hardtail og fs stisykkel, racersykkel, og trial, som brukes rett utenfor døra, og da har jeg ikke fått surra meg til å reise 1,5 time eller mer for å prøve den. også er jeg vel kanksje litt feig? hehehe
kan selges i deler om noen tar ramme og gaffel og kanksje noe småplukk, men idielt selges den hel.
om noen er på vippet til å ville si "jeg tar den!" er pris diskuterbart.
Ikke meningen å spamme tråden men dette er kanskje den mest gjennomførte sykkelen jeg har sett på dette forumet. Noen må jo ha lyst på denne om ikke annet for å henge den på veggen som et lite kunstverk:-)
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler